Acasa Actualitate-InternaSocial Evaluari dupa clasa pregatitoare, clasa a II-a, a IV-a, a VI-a, a IX-a si la bacalaureat

Evaluari dupa clasa pregatitoare, clasa a II-a, a IV-a, a VI-a, a IX-a si la bacalaureat

scris de Ziua Veche
5 afisari

.Elevii vor fi evaluati pe toata durata pregatirii, la finalul clasei pregatitoare, la sfarsitul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a, a IX-a si la bacalaureat, pentru a se vedea, in functie de varsta, cum au fost insusite anumite notiuni, rezultatele fiind trecute in Portofoliul educational.

Proiectul legii educatiei, aprobat luni de Guvern si transmis Parlamentului, prevede ca, la finalul clasei pregatitoare, cadrul didactic responsabil intocmeste, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS), un raport de evaluare a competentelor cognitive, emotionale si sociale ale copilului, informeaza Mediafax. La finalul clasei a II-a, fiecare scoala, in baza unei metodologii elaborate de catre MECTS, organizeaza si realizeaza evaluari la scris-citit si matematica. Rezultatele evaluarilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de invatare ale elevilor. Rezultatele evaluarii si planurile individualizate se comunica parintilor, elevilor si constituie documente din Portofoliul educational al elevului. La finalul clasei a IV-a, MECTS realizeaza, prin esantionare, o evaluare la nivel national a competentelor fundamentale dobandite in ciclul primar, dupa modelul testarilor internationale, „pentru diagnoza sistemului de invatamant la nivel primar”, se arata in proiect. La finalul clasei a VI-a, toate scolile, in baza unei metodologii elaborate de MECTS organizeaza si realizeaza evaluarea elevilor prin doua probe transdisciplinare: limba si comunicare, matematica si stiinte. Proba de limba si comunicare va cuprinde limba romana, limba moderna I si limba materna, pentru elevii din clasele cu predare in limbile minoritatilor. Rezultatele evaluarilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de invatare ale elevilor si pentru preorientarea scolara catre un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluarii si planurile individualizate de invatare se comunica parintilor elevilor si sunt trecute in Portofoliul educational al elevului. La finalul clasei a IX-a, in baza unei metodologii elaborate de MECTS, va avea loc o evaluare nationala disciplinara obligatorie a tuturor elevilor. Rezultatele evaluarii se vor exprima printr-un punctaj, similar testelor internationale. Examinarea va cuprinde o proba transdisciplinara de evaluare scrisa a competentelor de comunicare in limba romana, limba materna si intr-o limba de circulatie internationala, o proba transdisciplinara de evaluare scrisa a competentelor la matematica si stiinte, o proba practica de evaluare a competentelor de utilizare a calculatorului si o proba transdisciplinara de evaluare orala a competentelor civice si sociale. Unitatile de invatamant liceal care solicita organizarea probei suplimentare de admitere au obligatia de a anunta public disciplinele la care se sustine proba, programele si procedurile de organizare ale acesteia pana, cel mai tarziu, la inceputul clasei a VIII-a. Rezultatele evaluarii nationale se vor inscrie in Portofoliul educational al elevului.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult