Achiziția publică a 100 de tramvaie pentru București a început cu anunțul CN1007214 pe 11 decembrie 2018 ca un proces transparent și a ajuns ieri, 5 noiembrie 2019, la faza în care pierzătorii au primit un caiet cu toate rândurile înnegrite, atunci când au cerut să vadă cum a decurs punctarea ofertelor. La licitație au participat: Astra Vagoane Călători (lider de asociere) – CRRC Qingdao Sifang Co, Ltd (China) Durmazlar Makine Sanayi ve Ticaret (Turcia) Astra, care a participat cu un tramvai cu licență de la Siemens, produs la Arad, i-a cooptat pe chinezi, potrivit propriilor declarații, ”pentru a îndeplini baremul financiar foarte ridicat, dar chinezii vor aduce doar aerul condiționat din vagoane, tot restul fiind fabricat în România”. Contractul pentru 100 de tramvaie va fi doar primul dintr-un set mai amplu, de alte sute de tramvaie pe care Bucureștiul a decis să le cumpere.
Anunțul câștigătorului a fost făcut chiar în timpul votării guvernului Orban, pe 4 noiembrie, doar către cei doi participanți. Primăria a comunicat foarte puțin și, întrebată la TVR în aceeași seară, Gabriela Firea a spus că procesul nu s-a încheiat. În realitate, participanții au primit deja informările oficiale. Ambii competitori au fost foarte aproape la preț, Durmazlar oferind cu câteva sute de euro mai puțin pe fiecare garnitură în valoare de 1,8 milioane de euro.