Acasa rss 1asig Franța și Belgia pun frână transportatorilor din România

Franța și Belgia pun frână transportatorilor din România

scris de C.F.V.
7 afisari

Transportatorii rutieri români se confruntă cu amenzile și pedepsele uriașe introduse de două state din vestul Europei împotriva repausului săptămânal în cabină.

După cum se știe, din 21 iunie 2014 a intrat în vigoare în Belgia decretul regal prin care se interzice efectuarea perioadei de repaus săptămânal normal  în cabina vehiculului. Sancțiunea pentru nerespectarea acestei prevederi poate ajunge la 1800 euro/camion. Prin Legea nr. 790 din 10 iulie 2014, Franța a preluat imediat exemplul Belgiei, dar a ridicat nivelul amenzilor la uluitoarea sumă de 30.000 €/camion.

Ca toată lumea să înțeleagă, fără echivoc, “pericolul public” al acestei “infracțiuni”, legiuitorul francez a mai adăugat la suma de 30.000 €  un an de închisoare pentru administratorul firmei.

Consiliul Director al ARTRI consideră că „ne aflăm, fără îndoială, în fața unui trend protecționist absurd la nivel de ramură, asumat pe față de două state vecine din centrul Europei, dar bine camuflat prin sloganul francez al „luptei împotriva concurenței sociale ilegale”.

Transportatorii europeni, în special cei care vin din Est, sunt prinși într-un joc de interese pe care Franța și Belgia îl derulează de câteva luni cu Uniunea Europeană. Belgia vrea să dea tonul “protecției sociale” de la Bruxelles, dar ce realizează în fapt este instituirea unui precedent inechitabil. Franța dorește menținerea sediului Parlamentului European la Strasbourg și își arată “disponibilitatea europeană” printr-un exces de zel legislativ împotriva șoferilor, dublând precedentul Belgiei și făcându-l insuportabil.

Conform analizelor ARTRI (Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale), reglementările repausului săptămânal din Franța și Belgia, deși au fost gândite într-un mod experimental pentru cele două țări vecine, au mari șanse să devină o practică extensibilă în UE. Din 2011, ARTRI atrage atenția asupra diminuării progresive a importanței transporturilor rutiere în spațiul european. Ce se întâmplă acum în Franța și Belgia, ce va urma să aibă loc în Germania din 2016, reprezintă, pe de o parte, efectele unei slabe reacții din partea transportatorilor rutieri din toate țările europene, iar pe de altă parte, precedentul franco-belgian ne arată detașarea bizară a guvernanților europeni din celelalte țări, care acceptă prea ușor astfel de măsuri disproporționate.

1 comentariu

pathfinder 04-08-2014 - 13:25

Pun frana pe dracu’.
Transportatorii romani nu trebuie decat sa-si cazeze soferii in conditii decente.
Adica o camaruta acolosa in care sa doarma.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult