
„Nu avem nevoie de masuri punitive. Deja facem o analiza in sistem pentru a descoperi tarele pe care mai toti le stim, dar acum le vedem cuantificabil. Trebuie sa avem o evaluare foarte exacta. Acum cand bacalaureatul a fost organizat corect punem intrebari pe care nu ni le-am pus „, a declarat, marti, agentiei MEDIAFAX, ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, Daniel Funeriu. El a mai spus ca situatia https://www.ziuaveche.ro/social/reazultate-slabe-la-bac trebuie privita in ansambu si nu ca un caz izolat. „Trebuie sa revedem modul de evaluare al profesorilor, al elevilor si chiar al scolii.Realitatea sistemului ne obliga sa avem noi abordari. Noua lege nu are masuri punitive, ci de sprijin. Atunci cand ai o selectie buna a cadrelor didactice si o formare corecta a acestora, cand exista recompensa, iar curricula este bine structurata, cand orientarea scolara a elevilor este corecta si nu fortata, abia atunci putem cere socoteala pentru rezultatele foarte slabe”, a explicat ministrul. El a mai spus ca toate aceste aspecte sunt reglementate in noua lege pe care opozitia a blocat-o. La Grupul scolar din stefanesti (Arges) doar un singur candidat, din 115, a promovat examenul. De asemenea, la sase grupuri scolare tehnice sau agricole promovabilitatea a fost sub 10 la suta. La un grup scolar de arte si meserii din Prahova niciunul dintre elevii care au dat examenul nu a promovat.