Acasa Actualitate-InternaSocial Haiducia ridicarilor de masini

Haiducia ridicarilor de masini

scris de Ziua Veche
4 afisari

Firmele care se ocupa cu ridicarea masinilor in Capitala i-au adus  in pragul isteriei pe soferii bucuresteni, un oras oricum sufocat de un trafic haotic, dublat de un handicap major: lipsa locurilor de parcare. Vlad Carpen, un cititor al ziuaveche.ro, a trait experienta ridicarii autoturismului personal. Este revoltat de tarifele ce trebuie platite pentru a intra din nou in posesia masinii. Succint, el ne-a relatat experienta proprie cu firma Transauto.

Prezentam fragmente din scrisoarea acestuia trimisa redactiei: ‘’Am citit articolul dumneavoastra despre Politie si implicarea acesteia in ridicarile auto (este vorba de un material scris de jurnalistii nostri, care au fost martori la ridicarea unei masini de catre o firma de profil, angajatii respectivei firme tamponand autoturismul, in timpul manevrelor de ridicare, sub ochii unui politist, prezent la actiune. Desi lucratorii respectivei firme flancau automacaraua si trebuiau s-o ghideze in timpul manevrelor de parcare langa autoturismul care trebuia ridicat, automacaraua a izbit bara de protectie a autoturismului sub ochii asistentei, fara ca nimeni sa-l atentioneze pe sofer la timp n.n.)  Trec peste sentimentul groaznic de a te intoarce la masina si sa constati ca a disparut si doresc sa va expun intamplarea. Am platit 833 RON pentru a recupera masina de la hotii legali de masini mai exact firma Transauto. Voi plati „un bonus” de 240 RON catre politie amenda contraventionala. Norocul meu, daca mai poate fi vorba de noroc,  este ca am aceasta suma de bani sa o achit, dar stau si ma gandesc ce as fi facut daca nu aveam in conditiile in care ziua de stationare este de 357 RON.  Salariul mediu pe economie este undeva pe la 1300 RON. Sa ne gandim la un om normal ca dumneavoastra sau ca mine. Sa spunem ca primeste salariul peste 2 saptamani de la data intamplarii si nu are pur si simplu de unde sa scoata 833 RON pe loc (aprox 60 – 70 % din populatia Bucurestiului).

Si trec 13 zile (primele 24 h sunt incluse in pret …ce favoare!). 13 x 357 plus 476 egal 5.117 RON. Si trebuie platit din acel salariu de 1.300 RON sau din 2.200 RON sau din 3.000 RON. Intelegeti ce vreau sa spun. In 12 luni de la ridicare, masina va este luata. In parcarea Transauto zaceau peste 40 de autoturisme peste care se asezase zapada si la care evident proprietari nu au avut cu ce sa plateasca aceste sume uriase’’ (…) ‘’Macar daca acei bani ar fi plecat la stat in slujba unor oameni nevoiasi dar ei intra in contul firmei particulare care are un contract negociat cu primaria prin „licitatie publica”. Pe buna dreptate, cititorul nostru se plange ca ‘’nu sunt parcari suficiente, nu sunt drumuri, nu sunt autostrazi’’. Omul de rand, fara girofar, parcheza unde poate, o astfel de manevra in Capitala fiind, zilnic, o aventura care se poate tansforma imediat in cosmar. Nu pledam pentru incalcarea legii sau a hotararilor municipalitatii. Dar ea, legea, nu trebuie sa pandeasca dupa colt, cu unic rol de colector de bani, pe fondul unei situatii concrete de cerc vicios. Nu soferii au dat, in ultimii 20 de ani, autorizatii de constructie cu duiumul, nu soferii tebuie trasi la raspundere pentru situatia care exista in Bucuresti, un oras ce are management de trafic doar la nivel teoretic. Suntem convinsi ca orice proprietar de autoturism, sub ochii caruia, sau in lipsa, masina i-a fost ridicata de firmele de profil, si-a pus intrebarile de bun simt pe care le pune si cititorul nostru.

Intrebarile cititorului

‘’Unde se duc acesti bani ? Cine a stabilit firma castigatoare? De ce era nevoie de o asemenea firma? De ce domnilor guvernanti faceti numai rau acestei populatii? Cum s-au stabilit aceste tarife? Pe ce principii de calcul? Ati tinut cont de salariul minim, mediu sau de salariile presedintilor de multinationale? Au fost votate cumva in Parlamentul tarii? (…) V-ati gandit voi, guvernantii, de unde plateste omul acela banii, sau ce mananca in restul zilelor? V-ati pus intrebarea daca o fi salariat, sau daca era acolo ca sa-si caute loc de munca ? V-ati pus intrebarea ce salariu o avea, mai ales acum in perioada de criza, cand voi taiati sporuri si micsoarati salarii?’’.  Toate acestea in conditiile in care, in Romania, numai sofer sa nu fii. Pe langa pretul unei masini noi, care este la distante astronomice de salariul mediu pe economie, propietarii de autoturisme mai platesc taxa de prima inmatriculare, impozit la primarie, rovinieta, RCA, taxe pentru permis, autostrada si, nu in ultimul rand, taxe pe bariera lui Radu Mazare. 

0 comentariu

M_D_L 07-07-2010 - 05:40

Sa vedeti cati dintre elevii care au absolvit gimnaziul cu media zece, au participat la olimpiadele scolare si ce rezultate au avut acolo. Sa faceti un sondaj si sa vedeti si cati dintre „performerii” care au intrat la liceu cu media 10, au ajuns mai tarziu sa faca ceva serios, adica au ajuns ingineri, programatori, medici, etc, de elita.

Voi nu vedeti ca o mare parte din dezastru provine de la modul in care se face admiterea la liceu si la facultati, fara examene serioase ?

Gimnaziul a devenit o adevarata scoala a coruptiei, unde copiii invata de mici sa fenteze prin cumpararea notelor. Profesorii care predau la colegii s-au mutat de la liceu (scoala mare) la gimnaziu (scoala mica), pentru ca acolo fac meditatii cu aproape toti elevii (20 RON pe ora). Au toti masini bloncoase si traiesc ca in Occident.

In schimb, la universitati profii au ajuns sa fie un fel de milogi, care stau cu frica in san pentru ca nu au suficienti candidati. S-a trecut chiar la falsuri, ca sa nu ramana fara studenti si sa fie dati afara. La unele facultati sunt promovati (ilegal) studentii prin hotarare a Consiliului profesoral, in timp ce acestia sunt la munca prin tari din Vest sau chiar retrasi. O astfel de infractiune a devenit „legala”, fiind savarsita in grup. Sunt pre multe facultati, unde nu se invata nimic.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult