Am parcurs, în urmă cu câteva zile, în ultima zi însorită de noiembrie, cele trei loturi ale autostrăzii A1 Lugoj-Deva [total 72km] şi pentru prima dată, am mers pe cele trei loturi, circa 26-28 km de autostradă la nivel de asfalt binder, ceea ce, veţi spune, nu este suficient, dar totuşi e un avans semnificativ faţă de lunile precedente.
Fişa de proiect prevede finalizarea celor trei loturi în mai 2016, dar personal nu cred că este posibil acest lucru, având în vedere că mai avem câţiva kilometri de autostradă neîncepuţi. Ca termen realist, bazat pe experienţa mea de peste 6 ani de relatări despre autostrăzile României, văd finalizarea celor trei loturi în vara–toamna anului viitor, cu condiţia demarării lucrărilor de la km 90-99, lot 4, unde lipseşte autorizaţia de construcţie, dar şi a asigurarii integrale a costurilor de execuţie.
Concret, pe lotul 2 Traian Vuia- Cosevita, km 27.6-56.2, cu lungimea totală de 28,6 km,constructorul s-a concentra pe sectorul Traian Vuia- Margina [cca14 km] unde avem deja caseta autostrăzii finalizată şi asfalt binder pe cca 8 km.
La viaductul de la km 38, în dreptul Făgetului, s-a suprabetonat, urmează terminarea culeilor si a umpluturilor aferente. Supratraversarea căii ferate de la nodul Margina are culeile turnate, urmează grinzile principale şi suprabetonarea, iar la viitoarea supratraversare a drumului naţional DN 68 A se betonează culeile.
Se lucrează şi la terasamentele nodului rutier Margina, unde avem bretelele de acces la nivel de fundaţie.Valoarea totală a lucrărilor lotului 2, conf. fişei de proiect va fi de 127,8 mil.euro, indice de preţ de 4,47 mil.euro/km şi vom avea un total de 46 lucrari de artă, din care 4 ecoducte.
Doresc sa precizez cu această ocazie că relatarile mele sunt o imagine a situaţiei la zi a stadiului lucrărilor, fără a avea pretenţia de a avea menirea de laborator de calitate şi nici de diriginte de şantier, deasemeni nu sunt un comentator al declaraţiilor oficialilor români.