Acasa Actualitate-InternaSocial Mai multe drepturi pentru pasagerii din transportul maritim, incepand cu 2012

Mai multe drepturi pentru pasagerii din transportul maritim, incepand cu 2012

scris de Ziua Veche
1 afisari

.Parlamentul European (PE) a adoptat marti o serie de reglementari care ofera mai multe drepturi pasagerilor din transportul maritim, incepand din 2012. Potrivit unui comunicat al PE, noua legislatie prevede despagubiri pentru intarzieri si anulari, in caz de accident, precum si asistenta pentru pasagerii cu dizabilitati. Parlamentul solicita drepturi similare si pentru pasagerii din transportul cu autobuzul si autocarul, dar acestea trebuie inca sa fie negociate cu statele membre.

Noile reglementari prevad ca, in cazul in care un serviciu regulat de transport pe apa este anulat sau are o intarziere mai mare de 90 de minute, pasagerii au dreptul de a fi redirectionati sau sa le fie rambursat pretul tichetului si sa renunte la calatorie – sau sa se poata intoarce in portul initial de plecare pe cheltuiala companiei de transport. Aceste reguli nu se aplica in cazul intarzierilor provocate de probleme meteorologice sau din alte cauze care nu pot fi controlate de operator. In plus, in afara faptului ca pasagerii pot alege daca isi continua calatoria sau nu, ei au dreptul la o rambursare de 25% din pretul tichetului pentru:

– calatoriile prevazute sa dureze pana la 4 ore si care au o intarziere la sosire de cel putin o ora;

– calatoriile prevazute sa dureze intre 4 si 8 ore si care au o intarziere la sosire de cel putin doua ore;

– calatoriile prevazute sa dureze intre 8 si 24 de ore si care au o intarziere de cel putin trei ore;

– calatoriile prevazute sa dureze mai mult de 24 de ore si care au o intarziere de cel putin sase ore.

Daca intarzierile sunt mai mari decat dublul timpului minim prevazut, pasagerii au dreptul la rambursarea a 50% din pretul biletului.

Parlamentul European a adoptat de asemenea amendamente la o propunere legislativa privind drepturile pasagerilor cu autocarul si autobuzul, care prevad printre altele rambursarea contravalorii biletului sau redirectionare in cazul unei intarzieri la plecare mai mare de 2 ore, ca si despagubiri de pana la 1800 de euro pentru bagajele pierdute sau deteriorate. In caz de deces al unui pasager, survenit intr-un accident de autobuz, nu trebuie stabilite limite pentru despagubirile acordate, sustin deputatii europeni. Acestia doresc ca reglementarile sa se aplice si in cazul transportului regional cu autobuzul, nu numai in cazul celui pe distante lungi.

0 comentariu

ioan 21-07-2010 - 12:47

Daca ne respecta angajamentele fata de U.E. eu as solicita celor care au informatia sa faca o statistica privind actele normative declarate neconstitutionale in ultimii 2 ani in fiecare tara U.E.
As vrea sa mai stiu cat dureaza procedurile (daca sunt) de aprobare a cercetarii penale a politicienilor in parlamentele altor tari U.E. Nu inteleg justitia din parlament, daca exista separarea puterilor in stat! Art.16 din Constitutie mai spune ceva, pe care se pare ca multi au uitat!
Mai exista sifonarea generalizata a avutiei nationale, cu concursul direct al instutiilor care ar trebuii sa impiedice acest lucru. De aceea ele sunt politizate! Practic a ajuns lupul pastor!
La ora actuala Romania este in situatia Italiei in anii ’70!
Ca si solutii de iesire din acest cerc vicios ar fi o lege a lustratiei pentru clasa politica din ultimii 20 de ani. Dar cine va adopta asa ceva? Ar mai fi pozitia intransigenta a U.E. si masuri specifice de demasacare a coruptiei generalizate! Altfel coruptii se regenereaza, ca o tumoare!
Desigur si pozitionarea electoratului spre alte forte politice care nu au legatura cu actuala clasa politica ar fi o solutie, este totusi un lucru greu sa faci un partid al celor care nu cred in actuala clasa politica.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult