Am avut ocazia sa fiu de față, pe viu și ”în direct” pe șantierul podului peste Mureș, în zona localității Dobra [lotul 3 al A1 Lugoj–Deva] la o fază de lucru extrem de interesantă, pretențioasa montarea–sudarea ultimelor patru grinzi principale de oțel peste albia Mureșului.
Concret, cu ajutorul unei automacarale de mare capacitate [500 tone], constructorii au sudat cele patru grinzi principale, fiecare de 39 m lungime și greutate de 30 de tone, grinzi care au însemnat finalizarea sensului spre Lugoj a viitorului pod peste Mureș. Operațiunea a durat 3 zile.
Odată cu turnarea ultimei pile pe celalalt sens de mers – spre Deva, urma sudarea ultimele patru grinzi, urmând ca la începutul anului viitor să fie executată suprabetonarea acestui pod ce va avea în final lungimea de 250de metri.
Alt obiectiv al acestui lot, mult avansat în ultima perioada este nodul de la Ilia [km 76,5] unde avem deja bretelele de acces și sensurile giratorii extrem de avansate, la nivel de asfalt binder, avem deasemeni mai multe pile turnate la viitoarea traversare a căii ferate duble Arad-Deva.
Săptamânile cu multe ploi și vreme rece a dus la stagnarea lucrărilor de terasamente, totuși sectorul de autostradă între Tisa si Ohaba [km 60-66] are fundația terminată, cu strat de balast stabilizat și parțial asfalt binder.
În comparație cu alte sectoare de autostradă ale A1, acest lot, cu sectorul de deal de la Cosevita și până la Ohaba, va fi, după parerea mea, extrem de spectaculos și pitoresc, cei care călătoresc în prezent pe Dn 68A, văzând șantierul la adâncimea de 40-60 metri sub nivelul actualului drum național, pot confirma această afirmație.
Conform fișei de proiect, acest lot, cu lungimea de 21,1 km, are valoarea de 131,8 milioane de euro, preț mediu de 6,23 mil,euro/km, 26 lucrări de artă, din care 3 ecoducte, 2 noduri rutiere și un spațiu de servicii.