Acasa Actualitate-InternaSocial Parinti: Profesorii, MECTS si Guvernul sa rezolve problemele prin dialog, in conflicte sufera elevii

Parinti: Profesorii, MECTS si Guvernul sa rezolve problemele prin dialog, in conflicte sufera elevii

scris de Ziua Veche
2 afisari

.Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti din invatamantul Preuniversitar face apel la cadrele didactice, Ministerul Educatiei si Guvern pentru a gasi calea catre un dialog constructiv in vederea rezolvarii tuturor problemelor, pentru ca din conflicte singurii care au de pierdut sunt copiii. Protestele anuntate de federatiile sindicale din invatamant au fost analizate, duminica, in prima dezbatere a Colegiului Director al Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti din invatamantul Preuniversitar.


 „In acest sens, parintii fac un apel la cadrele didactice, Ministerul Educatiei Cercetarii Tineretului si Sportului (MECTS) si Guvern pentru a gasi calea catre un dialog constructiv in vederea rezolvarii tuturor problemelor. Atragem atentia in mod serios asupra faptului ca, de fiecare data, in conflictele dintre sindicate si Guvern adevaratii perdanti sunt copiii, copiii nostri, ai contribuabililor si ai electoratului din aceasta tara”, se arata intr-un comunicat al Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti, informeaza Mediafax.

Parintii cred ca prin continuarea acestor stari conflictuale in care nu este lasat loc dialogului si se folosesc pozitii de forta este incalcat dreptul fundamental al copilului la educatie, care presupune si evaluarea cunostintelor si competentelor acestora. „in prezent, elevul roman, copilul nostru, beneficiar direct al unui sistem de educatie bolnav, nereformat, este victima unor programe si curricule aberante, rupte de realitate. Nu trebuie sa-l mai folosim si ca masa de manevra sau carne de tun in conflictele dintre MECTS, Guvern si sindicate”, a precizat sursa citata.

In Colegiul Director al federatiei a fost analizat si proiectul Legii educatiei, reprezentantii parintilor considerand ca este important ca dezbaterile cu privire la actul normativ sa se poarte si centralizat, astfel incat fiecare parte implicata in procesul educational sa-si poate sustine punctele de vedere cu privire la reforma sistemului educational. La sedinta au participat membrii Comitetului executiv si ai Colegiului Director (presedintii organizatiilor regionale) ai federatiei. „Dezbaterea va continua si in urmatoarele zile, astfel incat FNAP-IP sa poata exprima punctul de vedere al parintilor, beneficiarii secundari ai procesului educational”, se mai arata in comunicat. Cadrele didactice nu mai trec in catalog notele si calificativele elevilor, incepand de luni, nemultumite ca salariile au scazut prin aplicarea Legii unice, dar si ca nu au fost consultate la Legea educatiei, aceasta fiind prima actiune din calendarul protestelor anuntate de federatiile din educatie.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult