Acasa Actualitate-InternaSocial Picnic global de Ziua Pământului

Picnic global de Ziua Pământului

scris de P.C.R.
3 afisari

Oameni din mai multe ţări ale lumii, între care şi România, participă astăzi, de Ziua Internaţională a Pământului, la un „Picnic pentru planetă”, la care sunt invitaţi să smulgă un snop de iarbă şi să-l mănânce, informează presa străină.

Ziua Pamantului-picnic

Ziua Pamantului-picnic

Circa 500 de grupuri din Canada, SUA, Marea Britanie, Columbia, Franţa, Singapore, România şi Mexic s-au alăturat iniţiativei lansate de Nature Conservancy, asociaţie ecologistă având reprezentanţi în 33 de ţări.
Participanţii la aceste manifestări sunt invitaţi de asemenea să organizeze evenimente cum sunt cel mai mare picnic, cel mai „răcoros”, cel mai curat, cel mai nordic, cel mai sudic sau cel mai izolat.

Nature Conservancy recomandă, cu acelaşi prilej, o mai bună conştientizare în ce priveşte conţinutul alimentelor consumate, dar şi consumul de alimente produse pe plan local şi adecvate sezonului, în general mai multe fructe şi legume şi mai puţină carne.

Ziua Pământului, sărbătoare celebrată în multe ţări vorbitoare de limbă engleză, a fost iniţiată de senatorul american Gaylord Nelson ca zi de luptă împotriva poluării. Simbolul ales pentru această sărbătoare este litera grecească teta de culoare verde pe fundal alb.

Momentul iniţial al acestei sărbători este 22 aprilie 1970, când aproximativ 20 de milioane de americani au participat la manifestaţii anti-poluare pe întreg teritoriul Statelor Unite, manifestaţii reunite sub numele de „Ziua Pământului„. Efectul acestei demonstraţii de amploare a fost covârşitor, aducând în atenţia opiniei publice poluarea ca una dintre cele mai mari probleme ale omenirii.

Organizaţia Naţiunilor Unite sărbătoreşte şi ea în fiecare an Ziua P, dar la 21 martie, ziua echinocţiului de primăvară. Există o proclamaţie în acest sens semnată la 26 februarie 1971 de către secretarul general, U Thant.
Ziua Pământului a dat naştere şi unei organizaţii (Earth Day Organization) cu filiale în peste 170 de ţări şi rezultate notabile în conştientizarea omenirii asupra problemelor de mediu şi efectelor poluării. 

Scena interactivă, creată în acest an de Google, înfăţişează doi urşi panda, dintre care unul strănută luându-l prin surprindere pe celălalt atunci când utilizatorul trece cursorul peste imagini. Alte vietăţi prezente în logo-ul Google sunt un peşte care înoată contra curentului unei cascade şi când ajunge sus este prins în gheare de un urs, un ursuleţ koala care urcă şi coboară dintr-un eucalipt, doi pinguini pe un iceberg, din care unul sare în apă, un leu, o pasăre care-şi ia zborul dintr-un copac, o broscuţă care sare dintr-un arbust în lac, un fluture care se înalţă spre cer…

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult