Acasa Actualitate-InternaSocial Refacerea vechimii în muncă se poate realiza numai în instanţă din 2011

Refacerea vechimii în muncă se poate realiza numai în instanţă din 2011

scris de Z.V.
110 afisari

Angajatorii şi ITM-urile vor restitui carnetele de muncă titularilor până la sfârşitul lunii iunie 2011, iar refacerea vechimii în muncă se va face doar în instanţă, după intrarea în vigoare, la 1 ianuarie, a registrului de evidenţă a salariaţilor, precizează, pentru Mediafax, Inspecţia Muncii.

Începe nebunia cu cărţile de muncăÎncepând de anul viitor, dispoziţiile Decretului 92/1976 privind carnetul de muncă se abrogă şi odată cu intrarea în vigoare a noilor dispoziţii legale, carnetele de muncă vor dispărea, iar evidenţa muncii se va realiza electronic, prin registrul general de evidenţă a salariaţilor.

„Angajatorii vor fi înştiinţaţi de către inspectoratele teritoriale de muncă prin mijloace proprii, cu privire la activităţile ce urmează a se desfăşura în vederea predării carnetelor de muncă”, precizează IM.

Pentru a proba vechimea în muncă a persoanelor care au lucrat înaintea datei de 1 aprilie 2001 datele înscrise în carnetele de muncă trebuie preluate, prin copiere şi scanare, la Casa Judeţeană de Pensii.

„Termenul limită până la care s-au putut prelua datele de pe aceste carnete a fost septembrie 2010 pentru preluare şi noiembrie 2010 pentru scanare. Pentru preluarea datelor de către Casa Judeţeană de Pensii carnetul de muncă trebuie însoţit de o copie după actul de identitate din care să rezulte Codul Numeric Personal. Astfel că pentru carnetele de muncă abandonate de titulari şi pentru care deţinătorul nu are copie după actul de identitate nu pot fi predate caselor judeţene de pensii. Este o ultimă ocazie pentru cei cu carnete de muncă «uitate» la foştii angajatori să-şi facă ordine în documente. După decembrie 2010 refacerea vechimii se poate realiza numai în instanţă”, atrage atenţia IM.

Pentru funcţionarea registrului de evidenţă a salariaţilor, la nivelul Inspecţiei Muncii a fost organizată o bază de date la nivel naţional, în care fiecare angajator are obligaţia să transmită, prin inspectoratul teritorial de muncă, registre de evidenţă a salariaţilor în format electronic.

Angajatorul poate transmite în mai multe feluri informaţiile către inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială îşi are sediul sau domiciliul, on-line prin intermediul portalului Inspecţiei Muncii, prin e-mail pe bază de semnătură electronică sau le poate depune la sediul inspectoratului teritorial de muncă.

„Cheltuielile necesare pentru realizarea aplicaţiei informatice şi pentru administrarea bazei de date precum şi pentru perfecţionarea ei au fost suportate din bugetul Inspecţiei Muncii, iar angajatorii beneficiază de aceste facilităţi cu titlu gratuit”, se mai arată în răspunsul către Mediafax.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult