Acasa Actualitate-InternaSocial Simulare Evaluare Națională 2024 la Limba Română. Subiecte și bareme

Simulare Evaluare Națională 2024 la Limba Română. Subiecte și bareme

scris de C.P.
692 Afisari

Elevii claselor a VIII-a susțin, astăzi, simularea națională pentru Evaluarea Națională 2024 la Limba și literatura română. Subiectele și baremele de corectare vor fi publicate de Ziua Veche.
Simularea Evaluării Naționale 2024 se desfășoară în zilele de 5, 6 și 7 februarie, iar prima probă, cea la Limba și literatura română, are loc astăzi. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30, iar probele încep la ora 9:00.

Timpul disponibil pentru corectarea subiectelor este de două ore. Elevii vor primi subiectele sub formă de broșură și la finalul probei vor preda pe lângă foile cu rezolvarea, și broșura cu subiecte.

Elevii de clasa a VIII-a au primit două texte la prima vedere la simularea probei de Limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2024, potrivit subiectelor consultate de Edupedu.ro. Primul text este un fragment din romanul „În umbra ei” de Simona Antonescu, iar al doilea este din articolul profesorului Liviu Papadima „Pisica mea în sala de lectură”, publicat în Dilema veche în 2017. Baremul de notare va fi anunțat de Ministerul Educației la ora 15:00

De remarcat că ambele texte sunt din autori români contemporani, în viață și că nu conțin arhaisme, regionalisme și alte cuvinte greoaie sau situații complicate, ca în cazul altor texte date în trecut la acest examen.

Pe baza acestor două texte, elevii au avut mai multe cerințe, primele fiind itemii de atenție și de identificare pe text a unor aspecte solicitate. Primii patru itemi sunt de tip grilă, în care elevii trebuie să pună litera corespunzătoare răspunsului corect într-o casetă.

Subiectul I, A, punctul 5 – elevii au avut de bifat dacă enunțurile date sunt false sau adevărate, câte trei enunțuri din fiecare text, potrivit broșurii de examen consultată de Edupedu.ro.

 

 

Subiectul I, punctul 6 a fost de identificare a unei trăsături a unui personaj. În acest caz era vorba despre Sada, mama îngrijorată că nu putea să-și culce fata.

Itemul 7 a cerut identificarea unui element de conținut comun al celor două texte date, cu valorificarea unei „secvențe relevante” din fiecare text. Enunțul scris de elev trebuia să aibă minimum 30 de cuvinte.

 
 
 

Plecând de la textul lui Liviu Papadima, punctul 8 îi întreabă pe elevi dacă „cred că există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim?” Subiectul aștepta un răspuns motivat în 50-100 de cuvinte.

Punctul 9 cerea o asociere pe care elevul să o facă între fragmentul din romanul „În umbra ei” de Simona Antonescu, primit la probă, și un alt text literar. Asocierea putea fi făcută cu un text studiat la clasă sau cu unul din lectura suplimentară a adolescenților. Argumentarea ar fi trebuit să fie făcută în 50-100 de cuvinte și în cadrul acesteia să valorifice „o valoare comună”.

Subiectul I B, punctele 1-8 au fost cerințe de vocabular și gramatică, primele 4 notate cu câte 2 punte, iar următoarele 4 cu câte 6 puncte.

Subiectul al II-lea, notat cu 20 de puncte, le-a cerut elevilor să facă un rezumat al textului de Simona Antonescu în 100-150 de cuvinte. Din aceste 20 de punte, 8 erau acordate pentru respectarea regulilor de redactare, claritate, coerență, ortografie, punctuație.

Noutățile de la Simularea Evaluării Naționale 2024

Simularea de la Evaluare Națională de anul acesta este marcată de mai multe noutăți.

În primul rând, în acest an, colțul lucrării nu se închide și nu se lipește, conform procedurii oficiale.

Un alt aspect semnificativ în acest an este trecerea la evaluarea digitalizată. Lucrările elevilor vor fi scanate în clasă și ulterior corectate pe o platformă digitală. Acest proces aduce cu sine multiple avantaje, inclusiv eliminarea riscului de pierdere a lucrărilor și eficientizarea corectării. Profesorii asistenți vor verifica fiecare lucrare înainte de a fi scanată și vor asigura că toate paginile sunt întregi și lizibile.

De asemenea, va fi diferit și modul în care vor fi corectate lucrările. Conform ghidului Ministerului Educației, citat de edupedu.ro, fiecare profesor corector va avea în responsabilitate evaluarea a aproximativ 50 de lucrări. Acești profesori vor proveni din alt județ decât cel de origine al candidaților, asigurând astfel obiectivitatea în evaluare. De asemenea, fiecare lucrare va fi evaluată de către doi profesori corectori, aceștia fiind selecționați din Corpul de profesori evaluatori, cu prioritate pentru cei care au urmat Programul de formare continuă.

Rezultatele simulării vor fi anonimizate, utilizând coduri individuale înlocuind numele și prenumele candidaților. Rezultatele obținute vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții și consiliu profesoral, având ca scop adoptarea unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

Notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog

Calendarul simulării Evaluării Naționale 2024 pentru absolvenții clasei a VIII-a

5 februarie 2024: Limba şi literatura română – probă scrisă
6 februarie 2024: Matematică – probă scrisă
7 februarie 2024: Limba şi literatura maternă – probă scrisă
23 februarie 2024: Comunicarea rezultatelor
Timpul de lucru este de 2 ore

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult

BREAKING NEWS