
„Nu o sa stam in momentul de fata sa facem corecturile gramaticale pe textul care ne-a fost inaintat de Ministerul Educatiei, nu o sa corectam nici agramatismele existente in continutul acestei legi, pentru ca se pare ca nu este o problema pentru conducerea ministerului”, a declarat Nistor, citat de Mediafax. Si secretarul general de la Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant (FSLI), Liviu Pop, a recunoscut ca in proiectul de act normativ trimis de catre Ministerul Educatiei sunt greseli gramaticale, precum nearticularea corecta a unor substantive sau exprimari pleonastice. Pop a dat ca exemplu Titlu II din proiectul de act normativ, care se numeste „Alternative educationale” in loc de „Alternativele educationale” sau Titlul III unde apare „Forme de organizare” in loc de „Formele de organizare”.
Alte exemple de greseli sunt „Evaluarea calitatii cadrelor didactice” in loc de „Evaluarea activitatii cadrelor didactice”, „Principiul independentei de ideologii” in loc de „Principiul independentei fata de ideologii” sau in articolul 18 alin. 3 unde reprezentantii MECTS vorbesc de „o singura unitate scolara” desi corect era „o unitate scolara”.
Plenul Senatului urmeaza sa dezbata, miercuri dupa-amiaza, motiunea simpla pe tema educatiei, initiata de 41 de senatori ai PNL si PSD, in care este criticat proiectul de lege propus de Ministerul Educatiei, apreciindu-se ca este necesara elaborarea unui alt act normativ in domeniu. Sindicalistii sunt nemultumiti de patru prevederi din proiectul Legii educatiei, privind titularizarea, includerea clasei a IX-a la liceu, componenta Consiliului de administratie al scolii si finantarea per elev. Reprezentantii federatiilor din invatamant au reluat, miercuri, discutiile la Ministerul Educatiei pe tema proiectului Legii educatiei.