Primarul general al Capitalei le-a cerut, miercuri, constructorilor care se ocupa cu asfaltarea Bucurestiului sa repare, in cateva zile, daca vremea permite, gropile de pe cele 100 de artere din cele 500 aflate in administrare. Oprescu i-a amenintat pe asfaltatori ca, in caz contrar, le va retrage banii care reprezinta garantia lucrarilor si va apela la Armata pentru definitivarea lucrarilor.‘’Vorbim una si facem alta. Am ramas tot cu gropi…Nu m-am asteptat sa le faceti pe toate, sa le rezolvati pe toate dar, bai fratilor, sa constat ca nici macar nu treceti prin zona respectiva? Nu mai am 20 de ani sa veniti sa ma mangaiati pe crestet si sa ziceti: lasa, ba, ca rezolvam noi. Nu ma tratati ca in bancul ala cu…o sa-l spun eu la sfarsit, ca nu m-ati castigat la belciuge si nu m-ati pus voi pe scaunul asta. 100 de artere din cele 500 aflate in administrare au probleme’’, s-a rastit primarul general in sedinta de miercuri.
‘’Daca nu le remediati, trec la executarea garantiilor. Si refac gropile cu Armata. Aduc Armata si asfaltez cu Armata. Pai eu nu pot sa ma bazez pe voi? Vreti sa fac asa? Asa am sa fac. Am vorbit cu ministrul Apararii care a fost disponibil. Va rog ultima data sa va onorati contractele. Pai ce, arata Bucurestiul ca Beirutul dupa razboi? Pai nu da nimeni aici cu bombe. Este ultima data cand discutam in termeni civilizati’’, a continuat Sorin Oprescu. Edilul a cerut urgentarea lucrarilor in termen de cinci zile, in conditiile in care, potrivit prognozelor meteo, in intervalul 15-22 februarie, vremea sa va strica. Primarul s-a plans de rezultatele constatate de controalele de pe teren, criticand fapul ca nu s-au facut reparatii, desi a discutat cu firmele de asfaltare fiecare in parte. Este vorba de firmele Strabag, Delta, Euroconstruct, Eurovia, Tehnologica Radion. Ridicand tonul, primarul Capitalei i-a amenintat pe constructori ca, daca nu ‘’se va circula civilizat in Bucuresti’’, le va retrage garantia pentru calitatea lucrarilor. Garantia reprezinta 5% din valoarea contractelor. ‘’Sa ma dea in judecata dupa aia!’’, a spus Oprescu.
Ziua cald, noaptea frig
Fara un cuvant, reprezentantii a patru firme au parasit sala de sedinte, mai putin directorul tehnic al Eurovia, Dan Puscasu, care a incercat sa raspunda la intrebarea pe care si-o pun toti bucurestenii in aceste zile: “De ce e gaurit asfaltul?”. Directorul tehnic a exclus nerespectarea materialelor mixturii asfaltice, pe motiv ca ‘’setatiile de mixturi asfaltice sunt la ora actuala foarte performante, deci asfaltul e de calitate(!). Hiba, a spus reprezentantul Eurovia, ar fi dedesubtul asfaltului, ‘’infrastructura care a departe de a corespunde, pentru ca e proasta’’. O alta explicatie oferita a fost si variatia de temperatura, ziua ‘’pozitiva’ , (cand gheata se topeste si intra, perfid, in crapaturi) noaptea, fireste ‘’negativa’’, cand apa ingheata si se dilata. ‘’Am ajuns sa umblu pe strazi cu arzatoare de alea de parlit porcul sa incalzim asfaltul’’. Puscasu a spus insa ca gropile constatate de inspectia lui Oprescu nu sunt vechi, ci doar de ‘’trei zile’’, precizand ca asfaltarea a zece metri patrati de strada costa 500 de lei, o tona de asfalt cu manopera cu tot.
Bucurestiul ciuruit
Principalele artere unde inspectia a gasit (si fotografiat) gropi sunt: Bdul Bucurestii Noi- Bdul Laminorului, capatul tramvaiului 20, Podul Constanta-Chitila, statia de troleu Gloriei, Calea Grivitei, zona Podul Grand (Sectorul 1), Calea Mosilor, Bdul Carol, Bdul Feerdinand, Sos Pantelimon, Pache Protopopescu, Strada Traian,Strada Agricultori, Barbu Vacarescu, Sos Colentina, Doamna Ghica, Sos Petricani (Sectorul 2), Bdul Decebal, Pta Hurmuzachi, Bdul Basarabia,Bdul Theodor Pallady, Camil Ressu (Sectorul 3), Berceni, Drumul Gazarului, Izvorul Rece, Bdul Alexandru Obregia (Sectorul 4), Calea Rahovei, Bdul Tudor Vladimirescu, Bdul Regina Elisabeta, Academiei, Brezoianu, Schitu Magureanu, Bdul Mihail Kogalniceanu, Ferentari, Sos Salaj, Calea 13 septembrie (Sectorul 5), Bdul Iuliu Maniu, Str. Apusului, Valea Cascadelor, Sos Virtutii, Bdul Timisoara (spre Valea Cascadelor), Apusului, Bdul Uverturii, Calea Plevnei, Sos Orhideelor, Calea Crangasi (Sectorul 6). ‘’Vi le-am prezentat ca sa stiti strazile cu pricina si sa nu ziceti ca nu v-am spus’’, a spus primarul general.
Incep lucrarile la autostrada suspendata
Inarmat apoi cu un aratator telescopic, primarul general a declarat ca doreste sa inceapa constructia autostrazii suspendate anul acesta, precizand ca ‘’doar dimensiunea financiara’’ l-ar putea impiedica sa le porneasca sau sa-l oblige sa alcatuiasca o lista cu prioritati. Sorin Oprescu a precizat ca aceste lucrari se vor planui ‘’pe module’’ si vor fi finantate din buget local si/sau parteneriat public-privat, apreciind ca, anul acesta, s-ar putea realiza 7-11 kilometri din soseaua suspendata, cu un cost de 10-11 milioane de euro. O parte din sumele investite vor fi recuperate din buvinieta pe care o vor plati soferii ce vor folosi soseaua suspendata. Oprescu a aratat ca lucrarile la autostrada suspendata se vor desfasura pe trei module (partea de N-E si N-V a autostrazii), care vor fi finalizate in 2011. Astfel, un prim modul al lucrarii va face legatura cu viitorul tronson al autostrazii A3 (Bucuresti Ploiesti) catre soseaua Petricani-soseaua Pipera, strada Avionului si Bdul Aerogarii. Un alt modul se va conecta cu Bdul Aerogarii, strada Elena Vacarescu urmand a se intersecta cu DN1 intercceptand Bdul Poligrafiei si Calea Grivitei. Al treilea modul va cuprinde tot Calea Grivitei- Calea Giulesti, lucrarile ajungand in final la cuplarea cu autostrada A1 (Bucuresti-Pitesti). ‘’De pe acum imi cer scuze pentru disconfortul creat de acceste lucrari’’, a spus primarul general. Edilul a precizat ca, pe viitor, va discuta cu mass-media si despre alte proiecte pentru a pastra ‘’standardul unui oras curat’’ : mediu, curatenia (de primavara), dezinsectie, ‘’desobolanizare’’. Totodata, Oprescu a precizat ca, in privinta maidanezilor din Bucuresti, urmareste perfectionarea cadrului legislativ si un ‘’ parteneriat cu Facultatea de Medicina Veterinara pentru a infiinta o Politie Veterinara, ca in SUA, pentru a feri animalele de maltratari’’.