Acasa Actualitate-InternaSocial Supermarketurile în care și-au cheltuit cei mai mulți bani românii

Supermarketurile în care și-au cheltuit cei mai mulți bani românii

scris de G. D.
25 afisari

O cercetare de piață realizată de GfK România, în domeniul magazinelor de tip supermarket, a evidențiat un clasament al celor mai mari rețele, pe baza volumului de cumpărături făcute de români.

Supermarket

Supermarket

Rezultatele publicate arată că cele mai puternice rețele de retail din România sunt Kaufland, Carrefour și Lidl. Ele formează top 3 jucători din punct de vedere al cheltuielilor casnice în prima jumătate a anului 2013. Clasamentul este asemănător celui din 2012.

  1. Kaufland
  2. Carrefour
  3. Lidl

“Până în septembrie 2014, ne așteptăm la o schimbare a topului ca urmare a preluării magazinelor Real de către Grupul Metro și remodelarea acestora sub marca Auchan. Estimăm că la finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lanț de hypermarketuri din România”, spune  Raluca Răschip, Consumer Goods &Retail Director GfK România.

Dacă ne uităm la rezultatele cumulate ale celor doi retaileri (Auchan și Real), obținute în prima jumătate a anului 2013, aceștia acoperă 7% din valoarea totală a bunurilor de larg consum consumate în interiorul casei și puțin mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor în hypermarket, având o bază de cumpărători de aproximativ 40% din gospodăriile din România.

Retailului modern este din ce în ce mai prezent în viața românilor, acoperind în prima jumătate a anului 53% din valoarea totală a produselor de larg consum.

Hypermarketul este canalul cu cea mai mare creștere, cu 3 puncte procentuale față de anul anterior, atingând o cotă de 28%.

Principalul motiv al evoluției pozitive în hypermaketuri este faptul că mai mulți români au ales să își facă cumpărăturile din acest format de magazin, fără să renunțe însă la altele.

“Observăm un fenomen accentuat de duplicare a cumpărătorilor – 9 din 10 români își fac cumpărăturile atât din comerțul modern cât și din cel tradițional”, adaugă Raluca Răschip.

Activitățile retailerilor s-au intensificat în ultima perioadă, atât din punct de vedere al numărului de magazine deschise, cu 31% mai multe față de 2012, cât și în privința activităților de loializare – leafleturi, publicitate, concursuri în magazine sau alte activități promoționale.

Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în prima jumătate a anului 2013. Cercetare de tip Panel de Consumatori a GfK România este realizată pe un eşantion de 3,000 gospodării, reprezentativ la nivel naţional, prin scanarea codurilor de bare ale produselor de larg consum.

1 comentariu

digital 25-12-2013 - 13:29

Kaufland este un market,curat, onest și ordonat cu produse acceptabile ca preț și de bună calitate!

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult