Acasa Actualitate-InternaSocial Trenul de viteză “Hyperion”, fabricat la Craiova, a fost finalizat

Trenul de viteză “Hyperion”, fabricat la Craiova, a fost finalizat

scris de G. D.
24 afisari

Trenul “Hyperion” este primul tren electric fabricat în România care atinge 160 de kilometri pe oră.

Trenul regional Hyperion, în teste

Trenul regional Hyperion, în teste

Vehiculul a fost fabricat la Craiova, printr-un program de finanțare cu fonduri europene și acum face primele teste pe șine. Deși în comparație cu trenurile de mare viteză din Franța sau Japonia Hyperion poate fi considerat un melc, pentru infrastructura feroviară românească acest mijloc de transport ar putea să revitalizeze ideea de transport de persoane cu trenul. Dacă infrastructura i-ar permite, Hyperion ar putea să parcurgă distanța București – Brașov în numai o oră, iar București – Constanța, în mai puțin de două ore.

Proiectul se numește „Introducerea în fabricație a trenului regional”, din simplul motiv că acest tren a fost gândit ca un mijloc de transport regional, rapid. A costat 14 milioane de lei și a fost produs de uzina Softronic, Craiova. Trenul are 4 vagoane, din care două vagoane motoare, reversibile. Capacitatea de transport este de 180 de locuri, iar confortul interior este comparabil cu cel al oricărui tren modern.

Compania Softronic produce în prezent două modele de locomotivă electrică: Phoenix, cu o putere nominală de 5.100 kW, și Trans Montana (6.000 kW), locomotive care sunt vândute în special în țări din Europa occidentală.

VEZI VIDEO AICI

3 comentarii

LILI 11-12-2013 - 17:14

„De la instalarea în urmă cu cateva luni ca ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu a fost bombardată cu o mulţime de sesizări la adresa directorului general al CFR Călători, Valentin Dorobanţu,care are un salariu lunar de peste 9000 de euro.
Sesizările au venit atât din rândul ceferiştilor, dar şi de la mai multe instituţii publice, cum ar fi Consiliul Concurenţei, Camera Deputaţilor ori Senatul României.
Reclamaţiile au vizat în special managementul catastrofal practicat de Valentin Dorobanţu. Acesta este acuzat că vrea să falimenteze compania CFR Călători și că face jocurile operatorilor privaţi de transport persoane.
Până acum, însă, Ramona Mănescu nu a dispus nicio măsură concretă pentru stoparea jafului regizat de Dorobanţu”

nico 11-12-2013 - 19:33

LA CFR CALATORI TOTUL ESTE IN ORDINE SI LEGAL :
CORPUL DE CONTROL AL PRIMULUI MINISTRU = ZERO
CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR=ZERO
CURTEA DE CONTURI=ZERO
ANRMAP=ACOPERA ACHIZITIILE FARA LICITATII PUBLICE DE SUTE DE MILIOANE DE EURO, TOT ZERO.
CONCLUZIA = LIBER LA FURAT ?
DOROBANTU VALENTIN = MANAGERUL”SMART” DE LA CFR CALATORI, NUMIT DE FENECHIU, SALARIU LUNAR PESTE 9000 DE EURO PLUS BONUSURI DE UNDE SE POATE.
SA TOT TRAIESTI …
LA MULTI ANI STIMATI ANGAJATI AI ACESTEI SOCIETATI , DORMITI LINISTITI , DOROBANTU „LUCREAZA” PENTRU VOI !

micuu 14-12-2013 - 17:31

Trenuri noi, ieftine particulare intre Bucuresti si Brasov, Bucuresti si Craiova, Buc. – Ploiesti, Bucuresti – Galati, Buc. – Buzau, Bucuresti – Pitesti, Iasi – Brasov, Timisoara – Brasov, Buc. – Constanta. Daca nu vreti cu CFR CALATORI mergeti cu regiotrans, tfc, softrans.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult