Acasa Actualitate-InternaSocial Vezi perlele profesorilor de la examenul de titularizare

Vezi perlele profesorilor de la examenul de titularizare

scris de M.I.
2 afisari

Dacă la examenul de bacalaureat profesorii au fost cei care s-au amuzat citind lucrările elevilor, după titularizare vine şi rândul dascălilor să fie motiv de râs pentru alţii. Iată câteva dintre perlele profesorilor la examenul de titularizare 2011.

Profesorii care au corectat lucrările de la examenul de titularizare din acest an din judeţul Alba au găsit nenumărate exprimări nefericite în tezele dascălilor care au concurat pentru un loc la catedră, scrie Realitatea.net.

„Virgula este o întrerupere de sarcină” sau „Motivele poeziei ar fi iubirea” sunt doar câteva dintre perlele descoperite.

Un alt candidat cugetă „Este prima poezie de factură romantică a lui Eminescu în care iubita îl invită la iubire”, iar un pretendent la titlul permanent de dascăl se încurcă în plural. Concluzia găsită tot în testări – „Învăţarea devine mai captivă”, dar tot greşită este.

Tot în judeţul Alba, inspectorul şcolar adjunct a declarat că în urma corectării lucrărilor s-au dat şi note de 1.

„Subiectu constă în efermitatea poetului în contrast cu natura”

„Codrul este un prieten vechi unde simte nevoia pentru o descărcare sufletească”

„În « Sara pe deal » merg oile la păscut”

„Preşcolari îşi formează unele deprinderi şi însuşiri noi fără să îşi dea cu seama”

„Idilă de dragoste”

„Poemul Luciafărul exprimă expresia absolvită pe care le atinge gândirea poetului”

„În continuare ilustrează iubirea stranică care se întrupează”

Rezultatele la examentul de titularizare au fost foarte slabe anul acesta. Doar 30% dintre candidaţii au luat note peste 7, adică au promovat examenul. 52 dintre candidaţi au luat nota 1 şi doar 26 au reuşit să obţină nota maximă. Chiar dacă rezultatele au fost catastrofale, ministerul Educaţiei ţine să îi liniştească pe părinţi: niciun risc să rămână posturi neocupate.

12 comentarii

YAAKOV 18-07-2011 - 17:49

De vina este modul voit defectuos in care se face acreditarea universitatilor. In loc sa se examineze in primul rand calitatea produsului finit, a absolventilor, prin teste serioase, de „calibrare”, comisiile de acreditare fac inventarul la baza materiala si la dosarele cadrelor didactice.

E ca si cum la o fabrica nu conteaza ce se obtine in final, ci daca strungurile sunt unse si de ultima generatie.
Dar se pot obtine produse de calitate si cu „strunguri” mai vechi si chiar ruginite, daca muncitorii sunt priceputi si vor sa-si ia treaba in serios. In acelasi timp se pot scoate rebuturi si cu tehnica noua.
Conteaza calitatea absolventilor, nu cat de frumoase sunt cladirile universitatilor si daca au peste tot mochete si aer conditionat. Acest criteriu trebuie sa fie de baza la acreditare.

Pribeagul 18-07-2011 - 19:18

Promovabolitate al elevilor a fost cca 45%, al dascalilor cca 30%, rezulta ca, la nivelul lor, elevii sunt mai pregatiti decit dascalii?

Cercul 18-07-2011 - 23:40

La examenele de titularizare se dau probleme mult mai dificile decat cele de la examenul de bacalaureat, plus chestiuni de pedagogie la care absolventii facultatilor realiste au stat mereu slab.
E ca si cum ai aplica supremmumul unei multimi pe care el nu exista, desi local sunt maxime. Adica absolventii de pedagogice sunt copii de 10, majoritatea olimpici, iar examenul de titularizare trebuie sa faca imposibilul sa aleaga dintre mai multi zecisti.
Asta la titularizare.
La admiterea la licee si facultati ar trebuie in continuare sa fie examene cum este de exemplu la Facultatea de mate-info din Bucuresti. Examenul de admitere este mult mai corect si permite intrarea tinerilor muncitori si pasionati. Sistemul acesta de admitere cu notele din liceu, gimnaziu nu face decat sa prelungeasca fanariotismul, spaga.
Romania are nevoie si de facultati private, mai ales ca in viitorul apropiat doar fii celor cu pile vor intra la facultatile de stat. Ceea ce conteaza este sa aiba profesori dedicati care sa-i invete ceva pe studenti. In fond o facultate o faci pentru prestigiul social si/sau pentru a profesa. Pentru a profesa respectivul are nevoie de cunostiinte. Fara nici una e situatia particularelor de acum. A doua in timp o aduce si pe prima. Aceste facultati ar trebuie sa fie dupa opinia mea poate universitati religioase cum sunt cele din Tarile de Jos, unde profesorii sunt dedicati si nu sunt conditionati de salariu, religiozitatea ii face constiinciosi.

vertex 18-07-2011 - 20:41

Magarii astia de Hadar si Nistor barfesc univ. private, fireste,au acest interes marsav!De ce arunca vina pe altii?!Sa se publice dosarele candidatilor la titularizare, sa vada lumea ca de „la stat” ies rebuturi, iar „la privat” sunt oameni silitori si capabili!De ce se arunca vina pe altii, in mod criminal si las?!Faptul ca se ascunde spune totul!Rusine!

YAAKOV 18-07-2011 - 22:50

La universitatile private se duc absolventii de liceu care au mediile de absolvire cele mai mici si nu se pot inscrie la cele de stat. Rahat bagi, rahat scoti, dar in ambalaj lucios.

Liviu 18-07-2011 - 23:24

Aha, acum de vina sunt elevii si notele lor mici …

YAAKOV 19-07-2011 - 11:57

Esti ilogic.

Eu am spus clar ca la universitatile particulare se duc absolventii cei mai slab pregatiti. Care absolvent de elita ar da bani la niste smecheri care si-au deschis SRL-uri numite „Universitatea X” ? Acolo nu se invata mare lucru, mediul este infect (ma refer la nivelul studentilor si la atmosfera, la implicarea acestora) si diploma este privita cu suspiciune pe piata muncii.
Probabil ca matale lucrezi la o astfel de facultate sau ti-ai propus sa lucrezi pe viitor. De asta sustii sa se introduca taxe si la universitatile de stat.
Daca la stat se mentine gratuitatea studiilor universitare, cum este prevazut in Constitutie, dar se va reduce numarul de locuri finantate (probabil la un sfert din cel actual), pentru ca nu este cazul sa se cheltuie banii cu toti tampitii, atunci pe locurile de la stat se vor bate cei mai buni absolventi si decalajul intre ce vor scoate universitatile de stat si cele particulare va fi infiorator. Diplomele de la particulari nu vor fi luate in seama de angajatori si SRL-urile numite universitati particulare se vor inchide.

Liviu 18-07-2011 - 23:31

De parca „facultatea” unde este Hadar cadAVru universitar nu este tot un fel de „privata” ?! Sa-l intrebe cineva cati bani se incaseaza pe locurile „cu taxa” si mai ales ce se intampla cu acesti bani !!! Nu cumva deplasarile dansului pe la „conferinte” si „saloane” sunt platite (si) din acesti bani ?!!! Dar cu doctoratele si „mobilitatile” studentilor (care „platesc” cursuri „de limbi” direct la facultate) cum mai sta treaba ?! Banii aia pe unde mai circula, ce s-a facut din ei, gratare ?!!!

Cercul 18-07-2011 - 23:50

Adjectivul acesta de „privata” s-ar putea schimba in sens pozitiv in viitor cum este acum in USA.
Seriozitatea unei facultati, daca profesorii ii invata carte pe studenti la nivel de facultate, depinde exclusiv daca in facultatea respectiva se face cercetare. Nu? atunci avem o componenta a unui institut pegadogic ce scoate institutori, o „privata”.
Nivelul la care lucreaza profesorii ii trage in sus si pe studenti. Iar daca fac plagiaturi, nu se ocupa de cercetare sau o fac in cooperare, universitatea devine o scoala profesionala.
Daca se face cercetare asta ii face si pe studenti fortat sa tinda la maximum. Cum ar veni facultatea devine un fel de punct de acumulare pentru studenti.

Liviu 19-07-2011 - 00:48

E si nu e asa … Scoala ar trebui sa ramana scoala ! Cercetarea sa se faca in institute de cercetare cum era odata si la o scara mult mai mica sa se faca si prin universitati, pentru doctorate, pentru lucruri care nu necesita fonduri mari … Pentru o pregatire obisnuita, a unui inginer de exemplu, nu trebuie cine stie ce cercetare ! Sa se puna mai degraba accentul pe laboratoare facute ca lumea si pe practica in industrie !!!

Cercul 19-07-2011 - 01:26

Fiecaruia ce merita. Vor carte de nivel liceu aceea vor primi . Tinerii stiu unde se face carte si performanta si evita Politehnicile.

YAAKOV 19-07-2011 - 12:18

Cei care n-au crescut copii si nu s-au chinuit cu ei, sa-i faca faca sa invete, sa nu ne dea lectii.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult