Acasa BusinessCompanii Blue Air: Cum își pot recupera pasagerii banii și ce drepturi au

Blue Air: Cum își pot recupera pasagerii banii și ce drepturi au

scris de Misu Andrei
90 Afisari

Călătorii care au achiziţionat direct bilete de la Blue Air îşi pot recupera banii şi compensaţiile aferente în baza Regulamentului European privind compensarea şi asistenţa pasagerilor.

Potrivit Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, românii care au cumpărat bilete direct de la Blue Air vor beneficia de prevederile Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor.

De asemenea, acesta precizează că turiştii care au luat pachete de vacanţă de la agenţiile de turism trebuie să ia legătura cu acestea, deoarece, în baza OG nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie şi serviciile de călătorie asociate, precum şi pentru modificarea unor acte normative, agenţia de turism este responsabilă pentru executarea pachetului şi să ofere servicii alternative.

Blue Air Aviation a anunţat marţi suspendarea tuturor zborurilor programate a pleca de pe aeroporturile din România până luni, 12 septembrie.

Potrivit reprezentanţilor operatorului aerian, suspendarea zborurilor a fost determinată de faptul că, din cauza popririi tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului, Blue Air se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice.

Ce drepturi au pasagerii

Pasagerii ale căror zboruri înregistrează întârzieri, au fost anulate sau cărora li s-a refuzat îmbarcarea pot obţine compensaţii monetare în cuantum de până la 250, 400 sau 600 Euro, calculate în funcţie de distanţa zborului întârziat sau anulat (până la 1500 Km, 3500 km sau peste 3500 Km ).

În cazul anulării zborurilor, fac excepţie acele situaţii în care:

• pasagerii au fost informaţi despre anulare cu cel puţin două săptămâni înainte de ora de plecare a zborului;

• pasagerii au fost informaţi despre anulare într-un termen cuprins între două săptămâni şi şapte zile înainte de ora de plecare a zborului şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de patru ore după ora de sosire prevăzută;

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult