Unsprezece companii din industria media au fost sancționate de Consiliul Concurenţei cu amenzi totalizând 3,2 milioane de euro.
Potrivit autorităților, cele 11 companii au participat la o înţelegere având ca obiect eliminarea agenţiilor concurente de pe piaţa comercializării serviciilor de comunicare prin media.
Pe lista companiilor vizate se regăsesc: Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro), B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro), GroupM Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro), Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro), Mediacom Romania S.R.L.: 1.328.727 lei (296.280 euro), Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro), Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro), Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro), Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro), United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro), Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro).
„Acţiunile comune, prin care companii concurente îşi coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurenţă. Consiliul Concurenţei a ţinut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza şi promova un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul în piaţa media. Considerăm că existenţa unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerinţele specifice pieţei, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toţi actorii din piaţă” a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.