De la retragerea faimosului Concorde, nu mai există avion supersonic în aviația civilă – dar și călătorii, și companiile, au arătat mereu că își doresc un aparat similar. Proiecte există – dar mai ales cu actualele reguli de protecția mediului și limitarea poluării fonice, trebuie să fie și rentabile.
Pe vremuri, Concorde-ul a fost un proiect național comun al Franței și Marii Britanii și presupunea o specializare extraordinară a piloților. Acum, Boom Supersonic își propune să revitalizeze avionul supersonic din fonduri private – și să îl facă mai accesibil.
BLAKE SCHOLL director, Boom Supersonic: Este extraordinar că zborul supersonic revine – și într-un mod mult mai firesc decât era Concorde-ul. Avionul XB-1este primul prototip de avion supersonic construit fără sprijinul vreunui guvern sau armate.
Mai multe linii aeriene majore nu doar că și-au exprimat interesul, dar au dat deja precomenzi pentru avionul care se va numi Overture One.
BLAKE SCHOLL director Boom Supersonic: United Airlines, American Airlines, Japan Airlines au făcut toate comenzi sau precomenzi pentru aparatul Overture. Este primul avion civil supersonic după Concorde – și va fi convenabil, 75% mai ieftin decât costă un bilet la Concorde. Pe de altă parte va avea inovații mari în sustenabilitate și siguranță. Iar la bordul lui Overture One va fi o experiență de business class.
Deocamdată există doar un prototip la scara de 1/3, dar care a fost deja testat cu succes de două ori în California, în deșertul Mojave. Compania își propune ca până la sfârșitul acestui an să efectueze un test supersonic cu XB-1.