Acasa BusinessEconomic A înnebunit Guvernul? S-a spart conducta cu parteneriate public-privat

A înnebunit Guvernul? S-a spart conducta cu parteneriate public-privat

scris de D.P.
1 afisari

Ministerele vor realiza o serie de proiecte în parteneriat public-privat, între acestea fiind cele referitoare la interconectorul de hidrocarburi AGRI, Canalul Dunăre-Bucureşti, precum şi o închisoare, a anunţat miercuri premierul Emil Boc, la finalul şedinţei de guvern.

Guvernul Boc a dat drumul parteneriatelor public-privat

foto: Agerpres

La Ministerul Transporturilor vor fi realizate prin parteneriat public-privat următoarele obiective: autostrada Comarnic-Braşov – în regim de concesiune, autostrada Sibiu-Piteşti – 116 km, autostrada Ploieşti-Buzău-Focşani – 133 km, autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni – 307 km, precum şi centura de sud şi centura de nord ale Bucureştiului, ambele în regim de autostradă, a menţionat premierul, citat de Agerpres.

Ministerul Economiei are în vedere parteneriate public-privat pentru finalizarea unităţilor 3 şi 4 ale centralei nucleare de la Cernavodă, o investiţie de 4 miliarde de euro. Acelaşi minister are în plan realizarea de parteneriate în regim public-privat pentru construcţia hidorcentralei Tarniţa- Lăpuşteşti, o investiţie de 1,3 miliarde de euro şi a termocentralei de la Doiceşti – 700 de miloane de euro.

Tot prin parteneriat public-privat Ministerul Economiei doreşte realizarea contribuţiei româneşti la proiectul internaţional AGRI, însă costul acestuia va fi ştiut după realizarea studiului de fezabilitate, a menţionat Emil Boc.

Proiectul interconectorului AGRI (Azerbaidjan – Georgia – România) îşi propune să aducă gaze naturale din zona Mării Caspice în Uniunea Europeană.

Prin Ministerul Mediului, se urmăreşte realizarea canalului Siret-Bărăgan, care are o valoare aproximativă de 200 de milioane de euro.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va dezvolta, de asemenea, proiecte prin parteneriat public-privat, printre care Proiectul ECO din cartierul bucureştean Ghencea, care se întinde pe 100 de hectare şi vizează construcţia a 10.000 de locuinţe şi infrastructura necesară acestora.

Guvernul doreşte să reia – prin parteneriat public-privat – şi dezvoltarea proiectului imobiliar Esplanada, care ajunge la o valoare 800-900 de milioane de euro.

În parteneriat cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, MDRT doreşte să atragă investitori privaţi pentru Canalul Dunăre-Bucureşti, început în perioada comunistă, însă abandonat ulterior. „Este un proiect care a fost abandonat, dar valoarea lui nu trebuie să fie uitată”, a apreciat premierul Boc.

În aceeaşi formulă, ar urma să se realizeze şi podul rutier peste Dunăre Tulcea-Brăila, în care vor fi implicate şi cele două consilii judeţene.

La rândul său, Ministerul Sănătăţii urmăreşte dezvoltarea de parteneriate public-privat pentru construirea a şase spitale regionale de urgenţă, la Timişoara, Cluj-Napoca, Târgu Mureş, Iaşi, Craiova şi Bucureşti.

În colaborare cu MDRT, Ministerul Sănătăţii are în plan să atragă investitori privaţi pentru „punerea în valoare” a Centrului de geriatrie „Ana Aslan”.

Ministerul Justiţiei va atrage investitori privaţi pentru construirea unui penitenciar, a anunţat premierul Boc. „Este vorba despre construcţia unui penitenciar în regim de parteneriat public-privat, ţinând cont de nevoile existente în ţară şi după modelul anglo-saxon existent în Europa”, a explicat şeful Executivului.

El a arătat că, prin aceste proiecte în parteneriat public-privat, nu vor fi folosiţi bani de la bugetul de stat.

Emil Boc arătat că unele dintre proiecte sunt deja în stadiu avansat, precum este autostrada Comarnic-Braşov, însă pentru altele se fac încă studii de prefezabilitate.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult