Black Friday 2015. Ce vor cumpăra românii | Ziua Veche
Acasa BusinessEconomic Black Friday 2015. Ce vor cumpăra românii

Black Friday 2015. Ce vor cumpăra românii

scris de Cristi Stefan
7 afisari

Black Friday 2015. Lista de cumpărături întocmită de către români cu ocazia evenimentului Black Friday 2015 (Vinerea neagră, n.r.) va conține, în medie, două-trei produse, cele mai multe din categoria televizoarelor, electrocasnicelor mici și telefoanelor mobile, arată un studiu de piață, publicat, miercuri, de Millward Brown România, lider în piața locală de cercetare de marketing în zonele de brand, media și de comunicare.

Black Friday 2015.

Black Friday 2015

Black Friday 2015. Conform studiului, în acest an, 44% dintre românii cu vârsta între 18 și 65 de ani au declarat că își doresc să cumpere ceva de ‘Black Friday‘ (‘probabil voi cumpăra’ sau ‘sigur voi cumpăra’), procentaj de aproape trei ori mai mare față de ediția din 2012. De asemenea, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul ‘Black Friday’, evenimentul anului în comerțul românesc, a ajuns, în 2015, la 71% în rândul persoanelor din eșantionul evaluat.

Totodată, segmentele de populație în rândul cărora se observă un nivel al intenției de cumpărare semnificativ mai ridicat, comparativ cu nivelul populației generale, sunt bărbații și tinerii (între 24 — 34 de ani). Comparativ cu media generală de 59% a celor care au auzit de ‘Black Friday‘ și spun că ‘sigur sau probabil vor cumpăra’, în cazul bărbaților media urcă la 63%, iar în cazul tinerilor la 64%, toate aceste diferențe fiind semnificative statistic, la un nivel de încredere de 95%.

Black Friday 2015. În ceea ce privește preferințele în materie de cumpărături, în acest an, de ‘Black Friday’, cele mai multe liste de cumpărături vor avea, în medie, între două și trei produse, fiind în creștere, comparativ cu 2014. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent televizoarele (40%), electrocasnicele mici (39%) și telefoanele mobile (22%).

De asemenea, mașinile de spălat și frigiderele sunt următoarele două categorii de produse prezente în preferințele românilor pentru ‘Black Friday’, fiind amintite de 18% dintre respondenți, respectiv 17% dintre cei intervievați cu privire la intenția de achiziție.

Black Friday 2015.Întrebați care sunt magazinele pe care le iau în calcul pentru a-și face cumpărăturile de ‘Black Friday’, topul românilor are în frunte retailerul eMag (30% dintre opțiuni), urmat de Altex (21%), Flanco (9%), Carrefour (8%), Kaufland (4%), Media Galaxy, Auchan și Domo (cu câte 3% dintre sufragii), Lidl (2%) și Cora (1%). De remarcat este faptul că, față de anul trecut, singura modificare notabilă este scăderea semnificativă a numărului celor care iau în calcul Domo.

Black Friday 2015. Utilizarea sintagmei ‘Black Friday‘ este regăsită în articole publicistice ale vremii încă din secolul XIX, în Statele Unite ale Americii /SUA/. Asocierea sărbătorii promoțiilor se face, la acel moment, cu criza financiară din 1869. Cea mai veche invocare cunoscută sub numele de ‘Vinerea Neagră’, care se referă la cumpărăturile făcute în cea de-a doua zi după Ziua Recunoștinței, a apărut într-un buletin de relații publice din anul 1961. Numele și originea sărbătorii sunt împământenite în Philadelphia.

În ianuarie 1966, se stabilește definitiv titulatura de ‘Black Friday‘, prin care se deschide oficial sezonul de cumpărături de Crăciun în centrul orașului. Este momentul în care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neîncăpătoare.

În România, primele tentative ‘Black Friday‘ s-au manifestat în anul 2010, dar abia un an mai târziu principalii retailerii autohtoni s-au implicat în promovarea acestui gen de campanie comercială.

Black Friday 2015. Anul trecut, aproape cinci milioane de români au rotunjit conturile retailerilor în „Vinerea Neagră„, sesiunea de shopping indicând un bilanț provizoriu al vânzărilor de peste 300 de milioane de lei. Pe lista de achiziții, cu reduceri de până la 80%, s-au regăsit atât autoturisme de lux, cât și aparatură electronică de ultimă generație sau cele mai renumite branduri de parfumuri și cele mai noi titluri de cărți.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult