Aproape 70% dintre români au fost interesaţi de campania promoţională Black Friday, desfăşurată în penultimul week-end din luna noiembrie 2012, însă numai puţin peste 11% dintre aceştia au cumpărat cel puţin un produs de la retailerii care au avut reduceri, relevă un studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown.
Pe fondul unei atenţii crescute din partea mass media, interesul pentru Black Friday în România a crescut de două ori şi jumătate, de la 27,2% la 69,8% din populaţie, se notează în studiul citat.
Cei mai mulţi români (44,4%) s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie. Pe locul doi şi trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) cu 30% dintre achiziţii, respectiv electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) cu 24,3% dintre cumpărături.
În perioada promoţională, românii au optat şi pentru alte categorii de produse, precum segmentele de fashion, cosmetic sau food (23,2%), jucăriile (2,4%) şi produsele de bricolaj (2%). Topul magazinelor preferate cu acea ocazie de către români este condus de eMag (21,1%), urmat de Flanco (18,4%) şi Altex/Mediagalaxy (12,3%). Clasamentul este completat de Domo (9,4%), Carrefour (8,6%), Metro (2,8%), evomag.ro (2,2%), PCGarage.ro (1,6%), Kaufland (1%), Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro (0,6%).
Studiul Daedalus Millward Brown a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 2.000 de repondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de ani. Marja de eroare este de +/-2,2%. Daedalus Millward Brown, parte a grupului Daedalus, are peste 15 ani de activitate în România şi se află în topul companiilor de cercetare de marketing din ţară.
Compania este membră a reţelei globale Millward Brown, care deţine 82 de locaţii în 52 de ţări, fiind unul dintre liderii cercetării de marketing şi expert în cercetări legate de advertising, comunicare de marketing, media şi brand equity.