Acasa BusinessEconomic Boagiu a planuit 289 kilometri de autostrada

Boagiu a planuit 289 kilometri de autostrada

scris de Ziua Veche
3 afisari

 

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va lansa până la sfârşitul anului viitor proiecte cu finanţare europeană de 5,57 miliarde euro, vizând printre altele construcţia a 289 kilometri de autostradă şi modernizarea a 166 km de cale ferată, a declarat duminică ministrul de resort, Anca Boagiu.

Folosim 5,5 miliarde euro din Programul Operaţional Transporturi şi din bugetul ministerului de anul viitor 72%, adică 8,3 miliarde de lei, vor fi cofinanţări pentru aceste proiecte”, a afirmat ministrul Transporturilor, citată de Mediafax. În septembrie rata de absorbţie a fondurilor UE era de 1,7%. Întrebată ce rată de absorbţie va fi în 2011, Boagiu a răspuns “vom vedea”.

 

Ministerul Transporturior va lansa până la finele anului viitor licitaţii pentru construcţia a 288,7 km de autostradă, cu o valoare totală de 2,5 miliarde euro, pe cinci tronsoane – Nădlac-Arad (38,8 km, 234 milioane euro), Orăştie-Sibiu (82 km, 693 milioane euro), Deva-Orăştie (32,8 km, 355 milioane euro), Timişoara-Lugoj (35,6 km, 217 milioane euro) şi Lugoj-Deva (99,5 km, 1,02 miliarde euro).

Termenul de finalizare pentru aceste tronsoane este anul 2013, mai puţin Lugoj-Deva, care urmează să fie finalizat în 2015.

În prezent, România are 314 km de autostradă, respectiv Câmpia Turzii-Gilău (52 km), Bucureşti-Piteşti (111 km) şi Bucureşti-Cernavodă (151 km). În construcţie sunt 243 km, aceştia urmând să fie finalizaţi în 2011 şi 2012, valoarea totală fiind de 2,5 miliarde euro.

Referitor la sectorul de autostradă Cernavodă – Constanţa, Boagiu a spus că în vara anului viitor acesta va fi dat în folosinţă, fără a fi finalizat însă în totalitate. Ea spune că încă nu s-a stabilit dacă din vara anului viitor se va circula pe două benzi pe sens sau doar pe o bandă.

Alte proiecte vizează construcţia a 11 şosele de centură (Săcuieni, Carei, Bacău, Tecuci, Tg Mureş, Braşov, Craiova sud-est, Alexandria, Caracal, Mihăileşti şi Bucureşti), în lungime totală de 138,7 kilometri şi o valoare de 539,38 milioane euro. Totodată, ministerul are în plan să modernizeze 943 kilometri de drumuri naţionale, cu o valoare de 848,45 milioane euro, asiguraţi printr-un credit BEI.

Pentru transportul pe calea ferată, instituţia are ca proiect prioritar modernizarea Coridorului IV şi va lansa licitaţii pentru trei tronsoane, respectiv Curtici-Simeria, Simeria-Coşlariu şi Coşlariu-Sighişoara, în lungime totală de 166,3 km, cu o valoare de 1,88 miliarde euro, şi modernizarea a 21 de gări, investiţia fiind de 227 milioane euro, din care în următoarele două săptămâni vor fi lansate la licitaţie 16 gări, iar în ianuarie restul de 5.

Pentru transportul naval, Ministerul are trei proiecte prioritare, cu o valoare totală de 200 milioane euro, respectiv finalizarea digului de larg, implementarea unnui sistem inteligent de transport şi podul Canalul Dunăre-Marea Neagră. Termenul de finalizare este 2012-2013.

0 comentariu

Chris P. 04-11-2010 - 17:52

…si cand te gandesti ca in vremurile bune la Galati functionau nu mai putin de 6 furnale…

ValVerde 04-11-2010 - 18:16

{quote name]…si cand te gandesti ca in vremurile bune la Galati functionau nu mai putin de 6 furnale…[/quote]

Si cind te gindesti ca pierdeam bani si saraceam tara prin alocarea fondurilor in domenii neproductive/necompetitive…

Si acum ar putea aprinde toate furnalele si produce intr-o veselie otel pentru stock.
Cind nu exista cerere pentru produsul tau, numai o minte imbicsita de comunism continua sa produca.

Chris, intrebare:
cind nu-ti poti vinde bunurile, cine plateste costul de productie???

Chris P. 04-11-2010 - 18:37

Mr ValVerde vad ca esti bine „documentat” in domeniu. ceea ce omiti e ca spre deosebire de alte ‘fabrici si uzine’ comuniste combinatul Sidex a facut mereu profit si a exportat otel in toata lumea, fiind in topul exportatorilor. asta inseamna ca era si productiv si competitiv… sau nu stii exact cum se traduc termenii? singura problema erau firmele capusa care au trait atata timp pe spatele combinatului. de asemenea si privatizarea defectoasa, facuta doar pe motive politice. stii ca desi combinatul a fost vandut pe o anumita suma de bani (foarte mica de altfel), numai in stoc (stock e un fel de rom-english ?!) la acel moment se aflau materiale in valoare totala mai mare decat suma incasata de catre statul roman, materiale care evident au fost exploatate de catre noul propietar, in speta Mittal. Deci, Mittal a facut profit doar cumparand combinatul, intelegi cum vine treaba? si in plus eu am zis doar ca e un pic ciudat ca din 6 furnale doar 1 sa mai fie activ. nu am zis nici ca ar trebui sa produca mai mult decat ar putea vinde. iar cerere va exista mereu, stai linistit, trebuie doar ca cererea sa fie rasplatita cu o oferta pe masura. frz LM!

ValVerde 04-11-2010 - 19:01

D-le Cristi (Chris e un fel de rom-english?!)

articolul comenta ca din cauza LIPSEI DE CERERE combinatul isi restringe productia.
D-ta se pare ca lamentai limitarea activitatii productive.

Daca ai o opinie cu parere la modul cum s-a facut privatizarea, sau la nivelul coruptiei din guvern, sau la inventarul existent la momentul vinzarii, sau toate celelalte puncte pe care le abordezi, specifica de la inceput.
E pe linga tema articolului, dar nu conteaza, iti poti spune opinia, atita timp cit precizezi impotriva cui votezi.

Despre subiectul pe care il deschizi (cum s-a facut privatizarea)…eu nu am nici o parere pentru ca nu cunosc tema.

alamar 04-11-2010 - 19:29

Iar manaci rahat…

Dai sfaturi mmioriticilor iar tu marxistule esti un aplaudac si votant al marxismului economiei centralizate si a infecientei..

Exibit #1 :

Obama preia controlul asupra General Motors, ptr. a salva Mafia sindiclala care sunt trupele de soc si asalt, in timpul campaniilor electorale ale marxistilor…
Investitorii care au investit miliarde in GM , Obama le-a spus (incalcand cele mai elementare legi ale Falimentului ),sa : bata asfaltul in alta parter.
Obama Acorda : 60% din fosrul General Motors, astazi Goverment Motors : Mafiei sindicale, concediaza Board of Directors si instaleaza pe Capii Sindicalisti,in locul lor…

Obama ordona inchiderea a peste 4.000 de dealerships de pe cuprinsul americii producand zeci de mii de someri…

Obama ORDONA ca Chevrolet sa produca automobile „verzi”…Rezultatul:

Noul automobil al lui Obama : Chevy Volt…o cutie stramta si periculoasa, la pretul unui cadillac(peste $=40.000) cu confortul si parametrii unui Trabant…

Bai Marxistule , eu ti-am spus : Nu mai manca rahat , si face pe capitalistul in fata mioriticilor, de fiecare data cand MINTI iti creste nasul…

P.S. Ca raspalata ptr. loialitatea diovedita martea trecuta (in alegeri), Obama astazi a SCUTIT de cca.43 MILIARDE $ , in corporate taxes pe Goverment Motors( citeste articolul de astazi din Wall Street Journal)…asta in timp ce Ford spre exemplu, care a refuzat „oferta” marxistului Onbama,trebuie sa palteasca 35% din Corporate taxes lui Obama…

Daca cineva se intreba care este definitia unei OLIGARHII,vezi simbioza dintre STat si marile corporatii coopatate,corupte si care mulg contribuabilul de taxe…

Chris P. 04-11-2010 - 19:57

eu nu am vrut sa deschid nici o alta tema decat strict cea la care se referea articolul. pur si simplu am facut o remarca, nu m-am lamentat. intr-adevar cererea de otel a scazut, dar nu a disparut. din pacate daca pretul produselor arcelor mittal nu va scadea atunci cei care au nevoie de otel se vor orienta in continuare spre producatorii ucraineni, care au produse mai ieftine (nu si mai bune)… cat despre pseudonimul meu, nu cred ca poti fi ironic avand in vedere ca tu semnezi sub numele ValVerde… sau cumva asta e numele tau din buletin?

alamar 04-11-2010 - 20:32

In postarea precendta , am mentionat ca din Ordinul lui Obama , prin „tsarul” lui pe nume : Steve RATner(daca nu ma insel…Rusia a avut in 350 de ani 18 Tsari,Obama in doi ani are 33sau 34, nu mai retin, fiecare este instalat in industrii cheie nationalizate de Obama ,care raporteaza direct LUI, ignorand Constitutia, si ramurile Legislativa si Juridica din america),deci am mentionat ca din ordinul lui Obana in ’09 tsrul RATner a inchis in mod arbitrar cca. 4.000 de dealerships…

Putin background: in america dealerships care vand reatil automobile sunt ca niste francize…ei cumapra automobile wholesale( la an gross) si el vand retail..aceste delearships , mai ales in orase mici si zone ruarale sunt pilonii activitatii economice din zona si cei mai importanti benefactori, care doneaza caritatilor grupurilor girl scouts,si boy scouts, echipelor spoerive de copii si elevi, doneaza bani ptr. alimente ,medicamnete, haine ,etc., ptr. copii orfani, sarci, batrani, etc…

Dealearship in america este o institutie, nu numai un business…Acesti dealerships depinde de marime angajeaza intre 50 si 300 de proletari…

Acum multi se intreab DE CE si DIN CE MOTIV, ar fi dorit marxistul Obama sa arunce in strada zeci de mii de proletari americani , peste noapte?…In fond marxistii sunt intotdeuna aliatul ( si as adauga: producatorul)saracilor, si celor pe care capitalistii salbatici ii claca in picioare(cel putin asa suna lozincile si pancardele)…

Acest episod care a avut loc in ’09, imediat dupa ce Obama a luat controlul lui General Motors si Crysler, a fost ignorat de bratul drept al marxistilor : Media de indobitocire in masa…
Deasemena acest episod expune cum NEO MARXISTII opereaza in ziaua de stazi…

Multi se intreaba

alamar 04-11-2010 - 20:45

Mai mult background despre aceste dealerships si de altfel orice alt business:

In america orice donatie facuta spre caritate de catre un business , este tax deductibila…adica un procent din acea donatie este scutita de Stat, cand vine timpul ca businul care afacut donatia catre carittate sa plateasca corporate tax.In acest scop businusul respectiv trebui sa completeze niste formwe iar recipientil caritatii sa semneze,etc.,etc…deci exista DOVEZI despre aceste donatii…Aceste dovezi sunt centralizate la cea mai temuta si urata (nu ma refer la frumusete), agentie a Statului din america : IRS( Internal Revenyue Service), care colecteaza toate taxele din america si care este singura agentie din america ,aplica nu Constituia americana ci pe cea Napoleaoniana , adica : Cetateanul american , este considerat vinovat pana la proba contrarie, si nu invers, iar adesea cetateanul trebui sa demonstreze cu costuri dezastruoase si falimentare , ca nu este vinovat…

Un al doilea fel de donatie pe care businuss urile si dealership urileamericane o fac sunt donatiile POLITICE…catre condidati, catre partide,catre think tank uri ,catre organizatii ,ONG uri, etc.,etc…cu o anumita ideologie si agenda…

Aceste doantii trebuiesc deasemnea dezvaluite si registrate, ptr. a asigura ca banii provin de la cetanni americani si nu de la cetateni strani si puteri straine care sa influenteze politica interna americana…aceste donatii sunt inregistrate si depozitate la FEC( federal Elections Commision)…

Acum…sa incepem sa inchidem cercul…

Casa Alba , Congresull,senatorii, etc.si multe alte org. incluzand cele private, AU ACCES la aceste documente…sub legea : FREEDOM OF INFORMATION ACT, cu scopul de a mentine donatiile transparente in fata gloatelor…

alamar 04-11-2010 - 20:59

Sa continuam cu acest fir,acest Modus Operandae al neo marxistilor de astazi…

Ce este interesant este faptul ca TOTI patronii dealership urilor INCHISE peste noapte de „tsarul” lui Obama, Steve RATner, nu a avut loc in functie de ineficienta , randament lipsa de vanzari de automobile,etc.,etc..NU!…

TOATE aceste cca. 4.000 de dealerships , au fost ichise pe baza de : DONATII POLITICE…

Oricwe patron care a donat bani candidatilor republicani, sau organizatiilor nemarxiste, sau partidului republican ,sau libertarieni, sau constitutonalisti, etc.,etc. AU FOST INCHISE imediat…La fel dealership urile aflate in districte electorale unde victoriile republicanilor sunt perpetue si constante…

NIMIC NOU SUB SOARE…

Pe marsxisti nu-i intereseaza saracii (adica ii intereseaza sai multiplice si sa-i mentina saraci si dependenti de ei), nu-i interseaza locurile de munca private , ci numai cele care depind de generozitatea si patrobajul lor,pe neo marxistii ii intererseaza sa oblitereze opoziatia prin orice metode ilagele, neconstitutionale indiferent daca zeci de mii de proletari devin collaterl damage in ofensiva lor impotriva Capitalismului si Prosperitatii…

Aceste a fost un alt : MOMENT EDUCATIONAL, din viatt de zi cu zi,pe care o traim , iar multi o ignora( inclusiv cei de la ziarele de…dreapta… )…

Multi din patronii acestor dealerships au fost a treia si a patra generatie care au cladit din greu aceste businuss uri prin servicii, reputatie,dependabilitate,etc

Multi dintre ei si-au vandul loturile pe nimic, ca sa plaetasca datoriile bancile si taxele

Le-au vandut pe nimic…vecinului…care a VOTAT si se afla in Partidul corect.
In orasul unde locuiesc patronul dealership ului care este in Partidul Bun, nu numai ca a fost lasat sa se extinda cumaprand competitorii inchisi de Obama ,dar astazi este…Ambasador…in Lichtenstein

ValVerde 05-11-2010 - 02:35

Pocaitule, zii cinstit: ai inceput sa tragi la masea !!!

Doctoreasa Lil 05-11-2010 - 05:17

Alamar da cu bidineaua pe forum.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult