Acasa BusinessEconomic Construcţia autostrăzii spre Ploieşti, oprită oficial

Construcţia autostrăzii spre Ploieşti, oprită oficial

scris de C.P.
6 afisari

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a anunţat, luni, că a trimis o notificare prealabilă constructorilor tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei – Ploieşti privind rezilierea contractului, din cauza întârzierii lucrărilor şi a majorării costului de execuţie cu circa 47%.

Lucrarile la autostrada spre Ploiesti au fost oprite„Astăzi (luni – n.r.) am trimis o notificare prealabilă de reziliere către constructori pe tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti, deoarece nu mai putem tolera faptul că lucrările stagnează, şantierul fiind, practic, părăsit şi nici nu putem tolera creşterile preţului de construcţie cu circa 47%”, a explicat Anca Boagiu, într-un seminar dedicat infrastructurii, informează Agerpres.

Ministrul Transporturilor a precizat că instituţia pe care o conduce va organiza o nouă licitaţie pentru a selecta noi constructori, aceştia urmând să fie aleşi până în luna august.

Consorţiul care realizează lucrările la tronsonul Moara Vlăsiei – Ploieşti, de 42 de kilometri, este format din companiile româneşti Spedition UMB, Euroconstruct Trading ’98 şi PA&CO Internaţional.

Porţiunea Moara Vlăsiei – Ploieşti, inclusă în Coridorul IX Pan – European, are o lungime de 42,5 kilometri, valoarea estimată a proiectului fiind de 238 milioane de euro.

Lucrările la acest tronson au început în iunie 2007 şi au ca termen de finalizare luna decembrie 2011. Este prevăzută realizarea a 11 poduri, 17 pasaje, 48 de podeţe şi două noduri rutiere.

Consorţiul format din cele trei companii româneşti a castigat licitaţia pentru construirea segmentului de autostradă în 2006, iar valoarea iniţiala a contractului a fost de 702,58  milioane de lei, fără TVA, pentru cei 42,5 kilometri ai tronsonului Moara Vlăsiei-Ploieşti.

1 comentariu

Pribeagul 18-04-2011 - 22:26

Sunt lucruri si lucruri.

Unele, complicate, se fac foarte usor: dupa ’90 sau adoptat cca 100 000 de legi, in care justitia a ajuns sa se incurce ca intr-un hatis, s-a schimbat de 2 ori Constitutia, s-au dat ordonante de urgenta si s-a asumat raspunderea pe banda rulanta, s-au facut multe, multe studii de fezabilitate, Presedintele ba chiama poprul la lupta impotriva sistemului ticalosit, ba-i trage cite-o scatoalca, spunindu-i – conform model de postator antiroman – ca-i neperformant si pierde vremea la circiuma…

Altele, relativ usoare, cum este constructia de autostrazi, de care se tot vorbeste de ani si ani, cu rezultate… ioc, dar sursa nesecata de capusare a bugetului de stat, realizat din sudoarea amaritilor supusi unei politici de salarizare mizerabila.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult