Raport dur al Curții de Conturi privind activitatea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. Doar 20% din amezile date între 2015 și 2019 au fost și încasate, pentru că nu a existat colaborare între ANPC și ANAF și nici nu s-a urmărit câți bani au ajuns efectiv la buget.
Auditul a vizat evaluarea modului în care activitatea privind protecția consumatorilor s-a desfășurat în condiții de eficiență, eficacitate și cu respectarea criteriului de economicitate. Potrivit concluziilor formulate în urma controlului, activitatea ANPC s-a desfășurat cu unele deficiențe care au generat apariția unor blocaje instituționale, întârzieri și sincope în îndeplinirea atribuţiilor legale, arată un comunicat al Curții de Conturi.
Valoarea totală a amenzilor date de ANPC în cei 4 ani monitorizați a fost de 376 de milioane de lei (76 de milioane de euro), însă nivelul de încasare a acestora a fost de numai 20%.
„Se concluzionează faptul că la nivelul celor două instituții responsabile pe circuitul aplicare amenzi – încasare, respectiv ANPC și ANAF, nu a existat o monitorizare a gradului de încasare. În absența colaborării dintre cele două instituții pe această temă, conducerea comisariatelor ANPC nu deține o evidență clară a acestui indicator relevant în ceea ce privește sumele care se fac venit la bugetul de stat”, se arată în comunicat.