Acasa BusinessEconomic Fenechiu cere anchetă la Tarom

Fenechiu cere anchetă la Tarom

scris de B.C.R
4 afisari

Deputatul liberal Relu Fenechiu îi cere ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, să demareze rapid o anchetă la Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM S.A., pentru identificarea responsabililor privind „pierderile financiare înregistrate în anul 2010” şi lipsa măsurilor de ameliorare a situaţiei financiare a companiei, în anul 2011, se arată într-o scrisoare deschisă transmisă, duminică, de parlamentar.

tarom_anchetaDeputatul PNL arată că, potrivit rezultatelor financiare ale anului 2010, anunţate de TAROM, compania a înregistrat anul trecut cea mai mare pierdere de după 1990, în pofida creşterii veniturilor.

„Astfel, în condiţiile în care, pentru prima oară în istoria TAROM, cota de piaţă s-a situat pe un trend crescător, atingând o valoare de 22,4% în 2010, faţă de 19,7% în 2009, iar numărul de pasageri a crescut cu 23,6% în 2010, rezultatul total indică o pierdere de 332,48 milioane de lei, adică 78,97 milioane de euro, în creştere cu aproximativ 44% faţă de anul precedent, când operatorul aerian de stat a raportat un rezultat negativ de 234,69 milioane de lei”, detaliază Fenechiu, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, compania a justificat pierderile prin scumpirea petrolului la nivel mondial şi prin taxele impuse de guverne, fenomene care au afectat toate companiile aeriene de pe rutele intraeuropene.

Relu Fenechiu susţine, însă, că pierderile companiei puteau fi reduse, dacă TAROM ar fi aplicat operaţiuni de hedging, aşa cum au procedat unele companii străine.

1 comentariu

ana pop 11-07-2011 - 14:33

daca ne referim la hedging … aceasta este o chestiune mai delicata -este un instrument de risc financiar); este posibil sa faci hedging si sa fixezi un anumit pret pt o perioada data si…. sa se intample ca pretul pe plan mondial sa scada sub cel fixat de tine… ce faci ??? sunt situatii cand in 2008 cand a fost atins in iulie 2008 un maxim istoric (peste 147USD/baril) si apoi a inceput sa scada pretul… in toamna 2008 cand era un pret mondial de cca 90USD/baril multe companii aeriene s-au pacalit si au facut hedging pt un pret de 90USD/baril. Dar pretul a continuat sa scada astfel incat in decembrie 2008 a ajuns la 36USD/baril. Iti dai seama cat au pierdut companiile care facusera hedging la un pret de 90USD/baril???? RYANAIR a pierdut atunci miloane si milioane de parai..oricum RYANAIR este o companie privata si nu iti cere nimei socoteala de ce pierzi pt un astfel de instrument financiar… la Tarom ar fi fost cumplit de explicat…
Pretul petrolului pe plan mondial este f imprevizibil si sunt interese prea mari ca sa ai sanse sa iasa bine…

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult