Acasa BusinessEconomic Florin Georgescu: „Romania nu va intra in incapacitate de plata.

Florin Georgescu: „Romania nu va intra in incapacitate de plata.

scris de Ziua Veche
2 afisari

 

„Nu vom intra in incapacitate de plata. Daca reformele vor fi duse la bun sfarsit, am putea evita un nou imprumut. Am credinta ca actualele reforme vor fi facute, iar nevoile de finantare ale Romaniei vor putea fi acoperite de pe pietele financiare, nu printr-un nou acord de imprumut cu Fondul”, a declarat prim-viceguvernatorul Bancii Centrale, Florin Georgescu.


Intrebat care este ponderea creditelor angajate la bancile comerciale de catre bugetari, Georgescu a declarat ca BNR nu conduce asemenea evidente. „BNR nu face asemenea calcule. Poate ca bancile comerciale le fac, dar la nivel agregat ele nu exista”, a precizat prim-viceguvernatorul, informeaza Hotnews.ro.
Georgescu s-a aratat de asemenea preocupat de ritmul de crestere a datoriei publice ca procent din Produsul Intern Brut, precizand ca estimarile BNR indica un nivel de 40% la finele lui 2011. Reamintim ca, potrivit criteriilor Maastricht, nivelul maxim acceptat este de 60%. Florin Georgescu, a admis ca bancile comerciale au preferat sa crediteze mai mult sectorul guvernamental decat pe cel privat deoarece proiectele prezentate de acesta din urma nu au fost credibile, apreciind ca decizia acestora a fost una corecta.
„Bancile au libertatea de a credita sau nu companiile, populatia sau de a imprumuta guvernul. Bancile au creditat mai putin sectorul privat, in comparatie cu creditarea acordata statului, probabil din cauza faptului ca proiectele prezentate nu au fost credibile. Acestea sunt mai prudente si se uita cu mai multa atentie la factorul lichiditate si profitabilitate. Bancile comerciale au plasat banii acolo unde au obtinut o rata a profitului cu care se multumesc. Decizia acestora a fost una corecta”, a explicat Georgescu.
Potrivit oficialului BNR, nu au existat situatii in care sumele eliberate de Banca Centrala sa iasa din tara, iar acum, cand rata inflatiei este foarte jos, ‘este nevoie de injectie monetara bazata pe active sigure’.
„Bancile au ajuns la un nivel de detinere a titlurilor de stat in procentaj de 14-15%, nivel optim mentionat in toate manualele de specialitate. Bancile din Romania nu s-au confruntat cu active toxice, pentru ca acestea au avut o piata destul de larga pentru a plasa produsele traditionale de care are nevoie publicul: credite de nevoi personale, pentru investitii, capital de lucru. Repet, nu s-a ajuns cu plasamentele la un nivel toxic asa cum s-a intamplat in cazul economiilor mai dezvoltate”, a conchis Florin Georgescu.

 

0 comentariu

DanI 19-10-2010 - 06:13

Nu prea am inteles ce si-a dorit autorul acestui articol.
Poate altii au inteles ca lumea nu poate fi plina doar de Mercedes si de Jaguar. Poate ca altii au inteles sa zboare cu avioane low cost pt ca nu pot accede la business class.
nu mi-e decat mila de un autor care scrie doar ca sa se afle in treaba… si nu spune nimic.

Kahora 19-10-2010 - 08:18

Bine a scris Dani. Disperarea de a folosi exclusiv tacîmuri de argint e caracteristică ciocoilor care se află la prima generaţie încălţată.Articolul trebuia semnat Dinu Păturică, dar N. Filimon nu e Schopenhauer.
Logan e ceea ce trebuie să fie- masina ieftină care face treaba. În industria auto multe produse sunt mai de calitate la fel ca oriunde, în presă bunăoară, totuşi, în loc să comentăm în Times (sau după ce) o facem aici la ziua veche.

Venetic 19-10-2010 - 08:28

Ma mira tonul malitios al autorului articolului, care nu intelege pina la capat reactia unor „specialisti” din Germania cum este cel citat de la VW. Traiesc in aceasta tara de aproape 20 de ani,am un Logan cumparat aici (dupa ce doi ani de zile importatorii au tot evitat sa-l ofere pe piata, facind in urma aceasta concesie numai datorita presiunilor concernului Renault, pt.ca in final pina si ADAC-ul sa-i constate calitatile!), Logan cu care de 5 ani de zile nu am avut nici o problema, si despre care maistrul de la Renault-Service din Köln mi-a declarat ca „nici in viitor nu voi avea”. Iar daca Renault a folosit si piese sau subansambluri din vechile modele aceasta se intimpla si pe la alte „case mari”, doar nu crede cineva ca asta e patentul Renault-ului. Germania produce automobile cu puteri mari pe care TREBUIE SA LE VINDA, astfel ca e normal ca sa se „strimbe din nas” de catre unii cind vine vorba de masinile mai ieftine. Veniti, va rog si vizitati Germania si veti vedea ca nu toata lumea conduce Mercedes-uri sau BMW-uri cu modele SUV sau mai stiu eu ce; este retinerea – normala intr-un fel – a negustorului care are o marfa scumpa pe are evident trebuie s-o vinda, fata de o alta marfa care in fond nu are cu mult mai multe functii decit a sa, dar care costa a treia sau a cincea parte (daca nu si mai putin) din pretul marfii sale.

Pribeagul 19-10-2010 - 19:10

nemtii si-au pierdut orice chef de a mai face ceva. Greu sa-si mai revina.

Da. Germania trece prin clipe grele. Pina si doamna Angela, regina Rinului, a venit la domnul Traian, regele Marii Negre, pentru a gasi consolare, sprijin si incurajare.

http://www.220.ro/funny/Hitler-Si-Dacia-Sandero/oHmGXSfh7m/

Europeanuul 19-10-2010 - 19:32

Comparati cifra de vinzare a firmei Dacia cu unul din concernele de mai jos. Dacia targeteaza clasa de clienti cu un portmoneu mai gol (aceasta clasa era targetata de coreeni)

http://www.youtube.com/watch?v=24RR4rqS5Bc

http://www.porsche.com/germany/models/panamera/panamera-turbo/gallery/

http://www.porsche.com/germany/models/panamera/panamera-turbo/microsite/

http://www.audi.com/com/brand/en.html

http://www.mbusa.com/mercedes/index

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult