Acasa BusinessEconomic Ponta nu mai vrea continuarea acordului cu FMI

Ponta nu mai vrea continuarea acordului cu FMI

scris de C.S.
7 afisari

Fondul Monetar Internaţional (FMI) a amânat pentru luna noiembrie evaluarea acordului cu România, până la întocmirea proiectului de buget pentru anul 2015, a spus Victor Ponta. Premierul a declarat că România nu va mai avea nevoie de un nou acord, din 2015.

Acordul cu FMI, amânat pentru toamnă.

„Când vom finaliza cu succes acest acord, nu vom mai avea nevoie de un nou acord cu FMI, dar nu mai puțin important este că până atunci (…) Comisia Europeană va avea mai multe atribuții privind controlul bugetar și politicile fiscale și ne vom strădui, la fel ca și celelalte state membre UE, să atingem țintele impuse de Comisia Europeană și Consiliul European”, a spus Ponta, într-un interviu pentru Bloomberg.

România ia în calcul vânzarea în 2015 a unor noi pachete de acţiuni la companiile controlate de stat, inclusiv Transelectrica, Romgaz şi Transgaz, a mai declarat Ponta, adăugând că statul ar putea rămâne cu participaţii mai mici de 50% la unele dintre acestea.

România nu va avea nevoie să reînnoiască acordul cu Fondul Monetar Internaţional (FMI), care ajunge la final anul viitor, a mai declarat Ponta.

România are în derulare un acord în valoare de 4 miliarde de euro cu FMI şi Uniunea Europeană, din care nu intenţionează însă să acceseze fonduri. Scopul acordului este de a proteja România de eventuale şocuri pe pieţele financiare şi de a ajuta la reducerea costurilor de finanţare.

Experţii FMI intenţionează să plece de la Bucureşti fără un raport de evaluare, iar o nouă misiune în iulie-august, pentru rectificarea bugetară, este sub semnul întrebării, FMI dorind mai curând să revină în toamnă, pentru finalizarea proiectului de buget pe 2015.

Guvernul şi Fondul Monetar Internaţional nu au ajuns la un acord pentru reducerea CAS de la 1 iulie, discuţiile pe această temă urmând să continue la următoarea vizită la Bucureşti a Fondului, probabil în iulie sau august.

Board-ul FMI se va reuni abia în toamnă pentru a analiza rezultatele misiunii de evaluare.

55 comentarii

UnUL 12-06-2014 - 17:25

„Cu partidul nostru-n frunte
Vom avea eșecuri multe”

urbos 12-06-2014 - 18:06

Hopa! Macar asta e un semn de insanatosire.

UnUL 12-06-2014 - 18:44

Titlu corect : FMI nu mai vrea continuarea acordului cu Ponta.

Antibasistul 12-06-2014 - 19:19

Bou securist basist, nu esti sanatos la cap!!!
Ponta nu mai vrea sa stea in genunchi in fața FMI, ca Basescu si Boc, NU MAI VREA FMI!!!

UnUL 12-06-2014 - 19:21

Nostim. Te pomenești că și crezi idioțenia asta!

UnUL 12-06-2014 - 19:23

Strugurii sunt prea verzi pentru Pontocchio.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 12-06-2014 - 19:27

Mai bine cu …violelu!
E tanar si IMBERB !
Si va depozita pe basecu la
BRUTARIE !

UnUL 12-06-2014 - 22:56

Mda : e tânăr, plagiator, mitoman, corupt până în măduva oaselor și alte câteva asemenea „calități”.

urbos 12-06-2014 - 19:25

Esti prea prost bosorogule. Si prea limbist.
Dar presupunand ca FMI nu si-ar dori(ceea ce e absurd), tot ar fi minunat.

salut 12-06-2014 - 19:56

@ „UnUL12-06-2014 at 18:44
Titlu corect : FMI nu mai vrea continuarea acordului cu Ponta.”
———-
Dilema eternă a slugii ardelene: daca ramane fara stapan, cine-i mai arunca un os?

UnUL 12-06-2014 - 21:06

Salaud, ești tâmpit. Dilema e a lui Tonta ; dacă pleacă FMI, la cât va urca deficitul?

salut 12-06-2014 - 21:31

Cucuu, deficitu’, cucuuuu!
Bosorogea, nici nu stii ce-i ala, daramite daca ar fi vreo legatura cu FMI.
Reciti, ca esti necitit.
Liber!

UnUL 12-06-2014 - 22:48

Să trăiți, domnule premiu Nobel pentru economie! Eu nu știu nimic, tu știi tot.
Acum că am stabilit treaba asta, te poți duce naibii.

ValVerde 13-06-2014 - 02:01

Da, ba copitat incult, creste deficitul.
Nu poti sa intelegi cu dieta ta de iarba si urzici si esti cu at it mai dobitoc cind injuri pe altii fara sa ai habar de ce vorbesti. Indraznesti sa-i faci pe altii necititi, capcaune ???

Romania cheltuieste mai mult decit incaseaza.
Anul trecut cheltuielile au intrecut intrarile cu 2.5% din PIB. Asta se cheama deficitul balantei de plati.

Romania se imprumuta ca sa poata sa-si onoreze obligatiile..
Se imprumuta de la FMI, cu dobinda scazuta.

Daca iese pe piata financiara, o sa plateasca o dobinda care o sa te usture pe unde scoti balega.
Adica intre urechi.

Cind platesti dobinzi mai mari, cresti cheltuielile si creste deficitul.

Papagal bovin !

salut 13-06-2014 - 02:42

Taci fa, sluga necitita. S-a dus vremea semidoctilor ca tine. Asteapta-l pe Boc sau alt imbecil basist, la voi merg ineptiile astea O sa-l astepti vreo 200 de ani.
Macar astia de acum mai inteleg cum merge lumea, chiar daca dintr-un anumit pdv sunt inca prea plecati in fata unor imbecili din vest, exemplul clasic fiind cele trei secaturi „congresmani” ce au trecut pe la noi, pe la bulgari si pe la altii ce nu se chevronesc cu viteza asteptata.

Auzi proasta ce teorii basiste baga, ca fara slugareala la FMI nu mai rasare soarele.

Citeste macar articolul care spune clar ca Romania – desi avea posibilitatea – NU a accesat fonduri de 4 miliarde de dolari de la FMI. Proasta basista da lectii ca „fondurile FMI au dobanda mica”, da’ nu se intreaba cum se poate asta daca „Romania are nevoie de fonduri externe”.

Si necitita si total imbecila, nici macar logica elementara nu-i functioneaza.

Cracanatul ala de Cluj macar admite ca e pielea sulii la chestii d’astea, si isi exprima infantilismele de retardat.

Tu esti tot retardata, da’ un soi diferit, d’aia cu semnalizare, cu cat esti mai proasta, cu atat ti se invarte mai tare girofarul si bagi postari nuca in perete.

Hai, da fuguta si gaseste un copy paste d’asta, ca ai cultura de internet.

Antibasistul 13-06-2014 - 03:10

Val de c…t, iarasi gîndesti cu curul, ca de obicei, ca orice poponar care se respecta!!!

ValVerde 13-06-2014 - 14:38

@boul salut

Ai zis ceva, gaoz frustrat?
N-ai zis nimic, animal !

Plimbi scarna in gura si ai vrea s-o inghiti, dar iti place prea mult cu ea sub limba, desi iti mai curge pe la coltul botului.

UnUL a spus ca fara acord FMI creste deficitul bugetar.
Eu ti-am explicat de ce si cum creste.

Tu mesteci muci !
Huhu te aplauda. E veselie !

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 13-06-2014 - 14:48

ULIU -MUIKA !
ULIU !
VAL orosu -Machitor ia RAU de TOT
De la LUSTRY !
Bravos bhoulenilor !
Sa apara si ciufutu batran de PARTZland , care a mai schimbat un nume !

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 12-06-2014 - 21:44

Nu ca ar fi pentru prima data,
Cand dovedesti ca nu ai proprietatea
Termenilor uzitati !
De la cine ai compilat ?

UnUL 13-06-2014 - 06:52

Eu nu am compilat, dar tu ești cam pilit.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 13-06-2014 - 14:43

Recunoaste ; E …corect ,
de la CIU habu ,
ori pro’stache !

UnUL 13-06-2014 - 14:48

Ai vrut să spui ceva, Parpanghel?

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 13-06-2014 - 14:51

Lassa , ca vine papagalul perush de batyam
Si va traduce pe limbajul tau de lemn !
Si o face benevol din recunostintza :
Doara , tac-tu a fost LEGIONAR ,,,

UnUL 13-06-2014 - 14:58

Să nu-ți închipui că dacă scrii într-un limbaj total aiurea pari mai deștept, Parpanghel!

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 13-06-2014 - 15:17

Nu e ..aiurea ,
deloc !
Bat-Yamul este un banlieu al TeL-
Avivului…
Papagalul domiciliaza pe acolo!
Tac-tu a fost LEGIONAR , nasa’h!

urbos 12-06-2014 - 19:28

Dar ce bine e ca lipseste schizofrenicul fiu de catea Mircea/cacatfinder.
Starpiturilor li s-a dat liber. Nu-si iau leafa de mizerie pe ziua de azi. Hehehe!

CRISTI 13-06-2014 - 05:36

HOT DE HOT, DOVEDIT?
Pe directorul general al CFR Călători, Valentin Dorobanțu, atentie,l-au demisionat,din funcția de conducere a companiei !!!!! Această “demisie” ar veni și din cauza faptului că Direcția Națională Anticorupție(DNA) îl investighează pentru prejudicierea companiei cu peste un peste milion jumătate de euro. Din informațiile deținute , Dorobanțu își va continua activitatea la un operator privat de transport călători din zona Brașov, RegioTrans, companie controlată de un apropiat de-al său, Costel Comana.
Carcotasii spun ca nu v-a face “purici” multi pe la RegioTrans si ca o sa fie coleg de celula, cat de curand, cu Relu Fenechiu cel care l-a si numit in functie la CFR Calatori.
HOTII STRIGA HOTII?
DACA FURA DIRECTORUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII?
JALE MARE LA CFR CALATORI, DIRECTOAREA DE ACHIZITII IN “TOTALITATE LEGALE” ASCUNDE DOSARE DE ACHIZITII DE CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI?
Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
“Cum a sifonat fostul director CFR Calatori subventiile de la stat. De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles. Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic,totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care s-a calauzit Valentin Dorobantu.

UnUL 15-06-2014 - 10:38

Ponta şi Şova depind de suspendarea acordului cu FMI
de Laurentiu Mihu , România Liberă, 13 iunie 2014

Campania electorală pentru prezidenţiale s-a aliniat cu competiţia internă din PSD pentru şefia partidului, marele perdant din acest joc încrucişat de interese prefigurându-se a fi stabilitatea economiei româneşti.
În cheia aceasta trebuie înţeles eşecul pe linie al relaţiei Guvernului cu FMI, eşec la care au contribuit, pe lângă ratarea în serie a numeroase ţinte asumate de Palatul Victoria, şi două iniţiative extrem de controversate: alungarea mangementului privat din companiile de stat (tentativă în curs, coordonată de tandemul Ponta-Şova), respectiv reducerea CAS cu cinci puncte procentuale fără acordul Fondului şi fără un studiu de impact, după cum bine a reieşit din declaraţiile la cald ale premierului şi ale ministrului de Finanţe.
De altfel, şi fac aici o paranteză referitoare la CAS, Ioana Petrescu a admis joi, cu seninătatea bebeluşului care pune curajos degetul pe flacără fără a şti şi ce înseamnă focul, că echipa din care face parte nu are habar care va fi influenţa reală a măsurii.
„Avem mai multe buffere care se pot accesa dacă celelalte soluţii nu merg”, spunea ministrul Petrescu joi seara, într-o conferinţă de presă de-a lungul căreia şi ea, şi premierul au lăsat permanent impresia că le va cădea cerul pe cap dacă întrebările jurnaliştilor vor continua.
Soluţia-minune a expertei şcolite la Harvard reflectă nu numai o superficialitate condamnabilă, ci şi indubitabila obedienţă cu care un tânăr tehnocrat de la care aveai cu totul alte aşteptări ajustează teoria la practica electorală a şefilor săi politici. Şi am închis aici paranteza.
Problema generală, însă, rămâne vicierea relaţiei României cu FMI din considerente dublu-electorale, o miză cu reverberaţii naţionale devenind sluga intereselor particulare ale doi actori individuali: Victor Ponta şi Dan Şova.
Pe măsură ce zilele trec, primul este tot mai agitat.
Intrarea sa neoficială în campania pentru Cotroceni, care s-a petrecut din clipa în care a preluat guvernarea şi s-a accentuat în ultimele luni, va trebui în curând întărită cu o confirmare oficială a statutului de prezidenţiabil, în condiţiile în care activul de partid îl împinge, fără să-i dea pauză, iar baronii din PSD îl obligă, fără să li se poată opune.
Prin urmare, neavând un proiect de ţară şi disperat de consecinţele pe care le poate avea de uzura pe care o implică prezenţa în fruntea unui Guvern, Victor Ponta nu are altă soluţie decât aceea de a deveni p o p u l i s t u l şi iresponsabilul anului.
Cu o viziune politică pe măsura anvergurii academice, născută sub zodia plagiatului, Ponta e pregătit să ciuruiască orice în lunile rămase până la crucialele alegeri.
A sabotat fără să clipească acordul cu FMI, deşi derularea înţelegerii se află pe ultima sută de metri, prin urmare, e clar că s-a pregătit pentru orice.
Dublul discurs al premierului vizavi de FMI este din nou evident.
Iată o mostră: în decembrie 2013, socrul său şi mare staroste în PSD, Ilie Sârbu, considera că Traian Băsescu „este iresponsabil, se apropie de demenţă” pentru că şeful statului refuza la vremea respectivă să aprobe Memorandumul cu FMI, din cauza accizei de 7 eurocenţi la carburanţi.
La fel credea şi ginerele, doar că acum nu mai are nici o problemă în a torpila acordul cu Fondul, ai cărui experţi au părăsit zilele astea România fără a încheia evaluarea şi fără a obţine de la Guvern date financiare care să demonstreze că reducerea CAS de la 1 octombrie este şi sustenabilă.
Iar peste toate astea, Victor Ponta striga joi, în urma lor, că România nu va mai avea nevoie de un nou acord şi după 2015.
Această ultimă bombiţă aruncată de Ponta reliefează odată în plus logica de campanie în care premierul gestionează, din nou, relaţia cu FMI.
Aveţi, vă rog, în vedere faptul că, până să preia puterea, în primăvara lui 2012, actualul prim-ministru îi acuza pe Băsescu şi Boc de trădare în urma semnării acordurilor cu Fondul.
Pentru ca, odată ajuns şef la Palatul Victoria, acelaşi Ponta să continue harnic înţelegerile.
Dar, iată, se apropie o nouă campanie, aşa că liderul PSD îşi schimbă iarăşi discursul.
Păcălirea electoratului, a cancelariilor occidentale, a organismelor financiare internaţionale şi a pieţelor este mai prioritară ca oricând.
În fine, făţărnicia sa mai are un rol: ameţirea inamicilor şi a nemulţumiţilor din propriul partid. Trebuie să vadă toţi, de la militantul aflat la firul ierbii şi până la baronii care fac legea prin judeţe, că Ponta e şeful, nu FMI, nu legile, nu stabilitatea ţării.
Pentru a putea conta pe sprijinul lor, de care depinde nu doar o eventuală funcţie de şef al statului, ci însăşi cariera sa politică, Victor Ponta trebuie să le dea semnalul clar că va proteja grupurile de interese, nu interesul naţional, că va reduce numărul de cenzori care îi pot împiedica să dispună discreţionar de resursele publice.
Mesajele pe care le dă acum Victor Ponta sunt mesajele disperării, un soi de SOS, căci vara e lungă, toamna e complicată, iar în iarnă se poate uşor alege praful.
Ascestea sunt gândurile care îl împing pe şeful Guvernului să sprijine, pe un alt front, şi asaltul ambiţiosului politruc care conduce Ministerul Transporutilor, la adresa managementului privat din companiile de stat.
Dan Şova este, de altfel, şi unul dintre politicienii din pole-position, în lupta care se dă surd pentru preşedinţia PSD.
Pentru că, dacă va candida la fotoliul de la Cotroceni, Victor Ponta va pleca de la şefia partidului.
În caz de victorie, îl va obliga legea; în caz de eşec, îl vor forţa colegii.
Or, Şova se află acum în situaţia privilegiată de a putea strânge o parte semnificativă a baronilor în spatele său.
De exemplu, ca ministru al Transporturilor are în subordine companii cu capital de stat, în mulgerea cărora pesediştii au o istorie veche.
Problema social-democraţilor cu aceste societăţii este că unele, dintre cele mai „interesante” chiar, au fost incluse în ultima vreme într-un program extrem de eficient de deparazitare, asta graţie presiunilor făcute mai ales de FMI.
CFR Marfă, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti sau Tarom, pentru a le menţiona numai pe cele mai cunoscute, au management privat.
Poziţiile-cheie au fost curăţate de politrucii care direcţionau resursele spre prieteni şi partid, în locul lor venind manageri cu experienţă în multinaţionale şi cu mentalităţi diametral opuse.
Şova a simţit potenţialul, aşa că a început hărţuirea sistematică a noilor manageri, ţintind două obiective: revenirea la vechiul sistem (scenariul maximal) sau răfuiala cu managementul profesionist şi mediatizarea luptei lui cu morile de vânt aduse de occidentali (senariul minimal).
Din oricare situaţie, Dan Şova iese câştigător în ochii haitelor din PSD.
Dacă ar reuşi înlocuirea managerilor profesionişti şi readucerea companiilor sub control politic direct, ar fi privit în partid ca un adevărat erou.
Iar dacă nu va reuşi efectiv acest lucru – deşi la cum decurg lucrurile pare a avea şanse mari – va putea spune că el s-a bătut pentru partid mai mult ca oricare altul, dar nu a pierdut pentru că, totuşi, este un simplu ministru, nu prim-ministru.
Pentru a reuşi, Şova a demonstrat zilele trecute că este gata să dea totul.
Exact în săptămâna în care Ponta anunţa reducerea CAS fără acceptul FMI, iar experţii Fondului au părăsit Bucureştiul fără a încheia evaluarea acordului cu România, ministrul Dan Şova a anunţat că a solicitat oficial renunţarea la managementul privat, dar cererea sa nu a fost aprobată.
„Am arătat Fondului Monetar Internaţional, în întâlnirea pe care am avut-o, că au fost foarte multe situaţii în care managementul privat al companiilor nu a respectat hotărârile adunării generale a acţionarilor, luate în conformitate cu înţelegerile asumate de Guvernul României faţă de Fondul Monetar Internaţional prin intermediul scrisorilor de intenţie. Am spus că este foarte dificil să-mi ceri să respect anumite lucruri atât timp cât managementul privat asupra căruia eu, ca ministru, nu am nici o putere, refuză să facă anumite lucruri, şi da, am spus cp, din punctul meu de vedere personal, deci nu este un punct de vedere oficial al Guvernului, există cel puţin câteva entităţi din domeniul transporturilor care ar trebui scoase de sub managementul privat”, spunea Şova zilele trecute.
Declaraţia ministrului Transporturilor a venit, însă, la capătul unor încercări intense de sabotare a acestui management, care au generat scandaluri uriaşe.
Din această perspectivă, Dan Şova este şi unul dintre cei mai înfocaţi suporteri ai ieşirii Guvernului din mecanismul relaţiei cu FMI.
Nici măcar nu îl interesează ca o asemenea suspendare să se întindă pe un termen lung – dacă s-ar putea, cu atât mai bine.
Însă, câteva luni i-ar fi suficiente pentru atingerea scopurilor imediate şi vă garantez că, dacă PSD va guverna şi de la 1 ianuarie 2015 încolo, acelaşi Dan Şova nu va avea nici o problemă cu o eventuală relansare a relaţiilor.
Ştie prea bine că Executivul va avea în continuare nevoie de bani, dar şi de semnalul pe care un acord cu FMI îl dă pieţelor şi investitorilor străini.
Totuşi, mai ştie şi că, scăpând pe moment de constrângerile Fondului, şi-ar putea duce la bun sfârşit planul de preluare sub controlul partidului a companiilor de stat, ar câştiga un sprijin masiv în competiţia internă din PSD şi, nu trebuie scăpat din vedere, orice recăpuşare a societăţilor din subordinea Ministerului Transporturilor ar oferi o fereastră generoasă de timp pentru secătuirea lor.
De ce?
Pentru că revenirea, la un moment dat, la managementul privat va fi un proces de durată.
Dar să lăsăm pentru altădată ce va fi.
La Guvern, alta e problema stringentă: Ponta este preocupat acum să se ajute şi pe sine, dar şi pe Şova.

Tache 15-06-2014 - 14:03

Cer reinstaurarea IMEDIATA si instantanee a national-comunismului de tip Ceausescu !!! Asta dupa ce am citit articolul din prestigiosul ziar New York Times, care spunea ca nu poate exista crestere economica solida fara razboaie majore, de intensitate corespunzatoare. Dar, in primul si in primul rand, cer eliminarea sistemului financiar international camataresc, a schemei de tip Ponzi care este economia mondiala in prezent. Cititi si va cruciti !

New York Times Says „Lack Of Major Wars May Be Hurting Economic Growth”

http://www.zerohedge.com/news/2014-06-14/new-york-times-says-lack-major-wars-may-be-hurting-economic-growth

UnUL 15-06-2014 - 14:22

Iar nu ți-ai luat calmantele și nu ți-ai făcut dușurile reci, Tăchișă !

Tache 15-06-2014 - 14:25

Asta nu-mi place la tine, ca esti insetat de sange nevinovat…

UnUL 15-06-2014 - 14:35

Dușurile erau cu apă rece, nu cu sânge rece!

Titircă Inimăbună 15-06-2014 - 14:37

Cum adica draga Tache, il acuzi ca ar fi rus???

Tache 15-06-2014 - 14:40

Subiectul este extrem de serios UnULica. Este vorba despre pace sau razboi, este vorba despre viata sau moarte. Nu poti sa-ti bati joc de viata la nesfarsit. Nebunii care „salveaza tari” din crize economice inchipuite trebuie opriti.

UnUL 15-06-2014 - 17:23

Tăchiță, deocamdată nici nu poate fi vorba de război (nu vorbesc, evident, de mici războaie regionale, deja active). Și depinde ce preț trebuie plătit pentru pace: Decât „pax rusa”, mai bine război.
Iar criza economică a fost extrem de reală, nu știu la ce „nebuni” te referi, dar chiar au existat unii care au luat măsurile necesare pentru a atenua efectele crizei – și dacă îi „oprea” cineva eram și acum în fundul gropii.

salut 15-06-2014 - 17:37

Citeste, mai rablagitule, link-ul pe care ti l-a dat omul, lasa sloganul cu rusii, ca din partea aia chiar nu te ataca nici dreaq. Citeste, necititule, citeste !

Antibasistul 15-06-2014 - 15:40

Ticalosule securist basist un NUL, ia-ți propaganda ta basista mincinoasa si baga-ti-o in kur, DISPARI!!!

UnUL 15-06-2014 - 17:24

În al meu nu încape; o pot băga în al tău, că ai găoaza mai mare și mai „exersată”?

Antibasistul 15-06-2014 - 18:31

Securistul basist un NUL a inventat povestea cu un tata erou cand de fapt era securist ca toti jiddanii, si omara sute de patrioti romani, care luptau pentru patrie.

UnUL 15-06-2014 - 18:04

Salaud, ți-am mai spus că eu nu deschid link-uri; mai ales unele alese și trimise de cretini ca voi.

mircea 15-06-2014 - 18:10

ba uN-nULule tu ai un ADN la fel ca fiul lui DUMITRU,VALTER si ANDRUTA(PMR,PCR,PDL si PMP)

salut 15-06-2014 - 18:16

Adica esti mandru sa fii prost si necitit, asa-i? Sa nu cumva sa te contamineze vreo idee noua, secatura, este?

Tache 15-06-2014 - 14:23

Totusi jurnalistul Tyler Cowen (n.b. Cohen) are perfecta dreptate si observatia lui este corecta. Asa cum spunea tovarasul Nicolae Ceausescu, Occidentul mincinos s-a dezvoltat prin exploatarea si jefuirea tarilor bogate in resurse din Lumea a 3-a. Occidentul nu este China si nu poate sa se dezvolte prin eforturi proprii, dar ce este mai important de retinut, nu s-a dezvoltat prin eforturi proprii niciodata in istorie, intotdeauna a avut nevoie sa omoare si sa jefuiasca pentru a se putea dezvolta.

UnUL 15-06-2014 - 14:24

Deci mai nou ții cu evreii, Tăchiță? 🙂

Tache 15-06-2014 - 14:37

UnULica, iar esti incapabil sa intelegi lucrurile simple. Tyler Cowen este in haita lupilor, privind lucrurile din perspectiva lor, si remarca intr-un moment de sinceritate dictat de foame, ca lupii din haita nu-si pot umple stomacurile fara sa atace niste stane cu oi. Cresterea economica este imposibila fara razboi, in cazul occidentului total iudaizat. Caci occidentul iudaizat s-a dezvoltat numai prin jaf si razboi, incepand cu Compania Indiilor Olandeze, cu Oliwer Cromwell si Banca Angliei.

Sigur, asa cum a demonstrat China timp de peste 2000 de ani, dezvoltarea economica pe cale pasnica este posibila si de dorit. Dar pentru asta trebuie interzisa camataria, iar parazitii trebuie sa invete sa devina productivi.

Antibasistul 15-06-2014 - 18:54

Asa Tache are dreptate securistul basist un NUL a inventat povestea cu un tata erou cand de fapt era securist ca toti jiddanii, si omara sute de patrioti romani, care luptau pentru patrie.

UnUL 17-06-2014 - 08:53

bĂȘINEL, EȘTI, EVIDENT, IDIOT.
Cum ți-am mai spus, nimeni din familia mea (spre deosebire de a ta) nu a fost securist sau turnător, nimeni din familia mea nu a fost evreu (deși nu ar fi nimic rușinos în asta!), iar dacă tatăl meu ar fi fost evreu, ar însemna că a fost singurul evreu din Garda de fier. 🙂

UnUL 15-06-2014 - 17:25

Văd din nou că nu știi de glumă.

UnUL 17-06-2014 - 08:55

DIN CICLUL : DIN REALIZĂRILE GUVERNĂRII PONTAXE:

Mari probleme la Transporturi: dezastru la absorbtia fondurilor europene, investitiile au fost taiate puternic, iar realizarea intregii autostrazi Sibiu-Pitesti e din nou incerta
de Victor Cozmei, Hotnews, Luni, 16 iunie 2014

Absorbtia fondurilor europene in primele cinci luni ale anului la Transporturi a fost una dezastruoasa, iar oficialii europeni privesc cu ingrijorare situatia si cu neincredere masurile autoritatilor menite sa salveze din fondurile europene care se vor pierde din decembrie 2015. In acelasi timp, investitiile in primele patru luni au scazut la minimul ultimilor ani, tragand in jos si lucrarile de infrastructura cu 27% – totul pentru ca guvernul sa limiteze deficitul bugetar la inceputul unui an dublu electoral. In plus, in aceste zile se creioneaza ultimele detalii privind MasterPlanul pe Transport, iar oficialii CE sunt ingrijorati de soarta autostrazii Sibiu-Pitesti, o autostrada pe care partea romana incearca sa o „transforme” din calcule intr-o investitie prea scumpa si greu de realizat, totul pentru a finanta si realiza alte autostrazi prin tara.

Oficialii Europeni, ingrijorati de absorbtia scazuta a fondurilor europene pe Transport
Ritmul foarte scazut al absorbtiei fondurilor europene in acest inceput de an i-a ingrijorat si pe oficialii Comisiei Europene care au purtat, de curand, discutii la Bucuresti cu autoritatile din Transporturi, a relatat pentru HotNews.ro o sursa apropiata discutiilor.
Chiar daca nu exista riscul pierderii de fonduri pe anul acesta, reprezentantii Comisiei Europene s-au aratat ingrijorati fata de intreaga perioada financiara si sustin ca multe dintre proiecte vor avea o absorbtie mult mai mica decat cea planificata, a mai precizat pentru HotNews.ro sursa implicata in discutiile dintre reprezentantii Comisiei Europene si autoritatile romanesti.
Chiar daca autoritatile de la Bucuresti cauta masuri prin care sa contracareze riscul decomiterilor [n.r. fazarea proiectelor, oficialii europeni s-au aratat sceptici si nu au prea multe sperante in ceea ce priveste evitarea pierderilor fondurilor europene.
Mai mult, oficialii europeni au avertizat ca regulile nu vor mai fi schimbate pentru Romania in sensul unei prelungiri, iar proiectele din infrastructura vor trebui continuate pe fondurile din urmatorul exercitiu financiar 2014-2020, urmand ca fondurile de pana acum sa se piarda de tot.

Am planificat mult, am realizat putin – cifre ingrijoratoare pentru CNADNR
Conform Autoritatii de Management pentru Programul Operational Sectorial Transport (AMPOST) „pana la sfarsitul lunii mai a anului in curs, pentru proiectele finantate prin POST din Fondul European de Dezvoltare Regionala, a fost inregistrat un grad total de autorizare de 4,93%, iar pentru proiectele finantate prin Fondul de Coeziune, 3,89%”.
In cazul Autostrazilor si a Drumurilor Nationale, potrivit AMPOST, pe Fondurile de Coeziune au fost planificate in primele cinci luni ale anului circa 269 de milioane de lei, din care au fost autorizate doar 95,7 milioane de lei (adica circa 35,5% din totalul planificat).
In plus, in lunile februarie si martie, atunci cand au fost planificati peste 100 de milioane de lei, CNADNR nu a absorbit niciun leu , iar in luna mai a reusit sa absoarba mai putin de un sfert din cat era planificat.
Per total, din cat este planificat in 2014, CNADNR a reusit pana la finele lunii mai sa absoarba circa 8,53% din Fondurile de Coeziune.
Pe fondurile europene de dezvoltare regionale situatia e si mai trista. Din 57,6 milioane de lei planificati in total in primele cinci luni, doar 7,5 milioane au fost absorbiti (adica 13% ).
Din totalul planificat pe intreg anul 2014, pana in luna mai, pe FEDR, CNADNR a reusit sa absoarba mai putin de un procent, 0,91% mai exact.

Situatia la CFR, asemanatoare: In aprilie s-a reusit contraperformanta de a se absorbi doar 94 de mii de lei, adica 1,13% din cat era planificat
Situatia nu este deloc mai fericita la CFR, chiar daca in singurele doua luni cu finantare europeana nerambursabila pe Fonduri de Coeziune planificate – aprilie si mai – gradul de absorbtie a fost de 53,94%, respectiv de 34,46%. In realitate, in total, pe intreaga suma planificata in 2014, in primele patru luni s-a reusit o absorbtie de doar 2,06%.
Pe fondurile de dezvoltare regionala FEDR, pana acum s-a reusit doar 1,94% din totalul planificat in 2014. In luna aprilie s-a reusit contraperformanta de a se absorbi doar 94 de mii de lei, adica 1,13% din cat era planificat. In luna mai s-a depasit, insa, planificarea si s-a inregistrat o absorbtie de circa 226%, insa nu compenseaza diferenta din luna anterioara.

Lucrarile de infrastructura au scazut cu 27%, iar investitiile au ajuns la sub 1% din PIB, un minim al ultimilor ani
Surse din sistem au declarat pentru HotNews.ro ca o explicatie partiala a slabelor rezultate financiare este ca multe contracte din fondurile europene au fost semnate cu foarte mare intarziere de catre actuala guvernare, iar lucrarile, aflate abia la inceput, nu au un ritm sustinut care sa duca la un decont substantial din fondurile europene alocate.
In plus, masurile menite sa sporeasca gradul de absorbtie in Transporturi au fost luate cu mare intarziere, desi riscul decomiterii fondurilor europene era cunoscut de catre autoritati inca de anii trecuti.
In plus, numai la CFR, acolo unde si asa vorbim de intarzieri monumentale in implementarea proiectelor, o licitatie de 2 miliarde de dolari a fost anulata pentru ca s-a gresit caietul de sarcini, iar procedura a fost reluata abia in urma cu cateva zile.
O alta explicatie indicata de sursele consultate de HotNews.ro a fost si reducerea puternica a investitiilor in primele luni ale anului, totul cu scopul ca Guvernul sa tina sub control deficitul bugetar in prima parte a acestui an dublu electoral.
Cifrele executiei bugetare pe primele patru luni ale anului arata tocmai un sold primar pozitiv fata de unul negativ in urma cu un an, dar si reducerea semnificativa a investitiilor
Practic, volumul lucrarilor de constructii a scazut in primele paᅡtru luni ale acestui an cu 8,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cel mai mare declin fiind consemnat de lucrarile ingineresti sau de infrastructura, de circa 27,3%, arata datele ajustate sezonier publicate de Institutul National de Statistica, scrie Ziarul Financiar .
Evolutia sectorului constructiilor depinde foarte mult de proᅡgramul de investitii publice, iar scaderea puternica a lucraarilor de constructii de infrastructura vine in contextul in care si cheltuielile de investitii ale statului s-au redus in primele patru luni ale anului cu aproape 40%.
„Cheltuielile pentru investitii, care includ cheltuielile de capital, precum si cele aferente programelor de dezvoltare finantate din surse interne si externe (n.r. rambursabile si nerambursabile], au fost de 5,9 miliarde lei, respectiv de 0,9% din PIB”, se arata in documentele oficiale de la Finante.

Investitiile in primele patru luni: 2014 – 0,9% din PIB / 2013 – 1,55% din PIB / 2012 – 1,64% din PIB
Spre comparatie, in primele 4 luni din 2013, cheltuielile pentru investitii erau de 9,7 miliarde lei (1,55% din PIB), iar in 2012 cheltuielile pentru investitii erau de 10,23 miliarde lei (1,64% din PIB).
Astfel, fata de anii anteriori, sumele alocate investitiilor in primele luni din 2014 au scazut cu mai bine de jumatate de procent din PIB, o scadere substantiala.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult