Acasa BusinessEconomic GFR a plǎtit 10% din suma necesarǎ preluǎrii CFR Marfǎ

GFR a plǎtit 10% din suma necesarǎ preluǎrii CFR Marfǎ

scris de Laurentiu Banches
0 afisari

Grup Feroviar Român (GFR) a virat joi, 3 octombrie, 90,4 milioane de lei (aproximativ 20 milioane de euro) într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania, suma reprezentând 10% din preţul de cumpărare a 51% din acţiunile CFR Marfă deţinute de stat,.

GFR a plǎtit 10% din suma necesarǎ preluǎrii CFR Marfǎ

Alimentarea contului reprezintă o condiţie prealabilă pentru finalizarea privatizării, iar termenul pentru transferul celor 20 milioane de euro expira vineri, 4 octombrie. Suma de 20 de milioane de euro provine de la un consorţiu format din Raiffeisen Bank, Banca Transilvania şi OTP, dar şi din surse proprii ale companiei, potrivit mediafax.

În luna iunie, Grup Feroviar Român (GFR), deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni. Contractul a fost semnat la începutul lunii septembrie, Gruia Stoica declarând atunci că banii vor fi plătiţi după ce Consiliul Concurenţei va emite o decizie privind această tranzacţie.

GFR a depus săptămâna trecută la Consiliul Concurenţei notificarea privind achiziţia a 51% din CFR Marfă. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate în tranzacţie şi piaţa de profil.

CFR Marfă este cea mai mare companie de profil din România, iar GFR principalul competitor. Guvernul a stabilit că termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă este jumătatea lunii octombrie, printre condiţiile impuse pentru încheierea tranzacţiei figurând constituirea unui depozit bancar de aproximativ 20 milioane de euro de către GFR şi o adresă sau un aviz de la Consiliul Concurenţei.

Actul normativ stabileşte că finalizarea tranzacţiei, constând în transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni, va fi realizată sub condiţia încheierii unui contract de escrow în termen de 30 de zile de la data semnării contractului de vânzare, 2 septembrie. Contractul de escrow va fi anexă la contractul de vânzare de acţiuni şi va avea ca obiect, în principal, plata de către cumpărător a 10% din preţul de cumpărare (90,49 milioane lei, dintr-un total de 904,98 milioane lei) în termen de două zile de la data contractului de escrow.

Transferul dreptului de proprietatea asupra acţiunilor majoritare la CFR Marfă este condiţionat totodată de „emiterea de către Consiliul Concurenţei a unei adrese sau decizii” în conformitate cu dispoziţiile Legii concurenţei „şi/ sau emiterea unui asemenea document de către alte autorităţi de concurenţă competente”. Potrivit hotărârii de Guvern, dacă finalizarea tranzacţiei nu are loc, indiferent de orice culpă a cumpărătorului, în termenul de 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a hotărârii, contractul se desfiinţează „de plin drept” fără a mai fi necesară punerea în întârziere, fără orice altă formalitate prealabilă şi fără intervenţia instanţei

3 comentarii

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian LORD 04-10-2013 - 12:20

A virat GRUIA STOICA banii !
Moare Basanau , MOARE !
BRAVO STOICA , EGZACT LA plexul solar !

Bhetzivu dreaq a NENOROCIT ROMANIA !
Bhetzivu va fi TAXAT !

http://1.bp.blogspot.com/-hVp18z9e1uc/UkrFNx-y92I/AAAAAAAAQJk/eKP4XG7iuac/s1600/Basescu+interviu.jpg

vio 04-10-2013 - 17:25

IN ATENTIA DNA BUCURESTI…

OAMENII NUMITI DE FENECHIU !
CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI VIS A VIS DE ACHIZITIILE PRIN NEGOCIERE CU SI FARA PUBLICARE DE SUTE DE MILIOANE DE EURO “CONTRAFACUTE” DE MANAGERUL, DOROBANTU VALENTIN SI PUPILA ACESTUIA DIRECTOAREA DE ACHIZITII , POPESCU CARMEN , NU MAI SUNT NICI PENTRU CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR, NICI PENTRU CEL AL PRIMULUI MINISTRU SI NICI PENTRU CURTEA DE CONTURI.
ASA CEVA NU S-A MAI INTALNIT IN ISTORIA CFR CALATORI , JAF LA DRUMUL MARE ?

LILIANA 04-10-2013 - 16:50

NEREGULI LA CFR !
DL. PONTA ,PREA ELEGANT VA EXPRIMATI , POATE AVETI MOTIVE , AICI E CA IN VESTUL SALBATIC, FIECARE CAT POATE SA …”FURE” ?
DOAMNA MANESCU, AVETI OBLIGATIA SA SESIZATI DNA , CAT MAI REPEDE POSIBIL , ALTFEL E DE RAU…
VA RUGAM SA VERIFICATI TOATE CONTRACTELE DE SALUBRIZARE , SPATII, VAGOANE , ETC. LA CFR CALATORI.
CFR Călători face LICITAŢII pentru hârtie şi apă minerală, dar dă contracte de zeci de milioane de euro PRIN ÎNCREDINŢARE DIRECTĂ pentru carburanţi şi piese.
Biletele de tren s-au scumpit din cauza „costurilor cu energia şi PIESELE”.
CFR Călători cumpără „PIESE” de 1,7 milioane de dolari de la un offshore din Panama cu un capital social de 1.000 de dolari.
“Pentru fostul ministru, Relu Fenechiu, managementul privat înseamna ca aceia care au devalizat ani la rând sistemul feroviar românesc, cum este cazul directorilor Micu, Dorobanțu sau Ghibu, trebuiesc promovaţi ca manageri privaţi, dar remuneraţi împărăteşte. Astfel, devalizatorul de ieri, este de astăzi managerul de succes şi, ca atare, trebuie plătit cu mii de euro pe lună. Practic, Fenechiu a continuat campania de distrugerea cu bună ştiinţă a căilor ferate… Valentin Dorobanţu, managerul privat de la CFR Călători, este verificat de Consiliul Concurenţei pentru desfiinţarea a peste 150 de trenuri de călători , toate rentabile pentru companie . Totodată, inspectorii de concurenţă vor analiza şi modul de acordare a subvenţiei alocate anual de către Ministerul Transporturilor pentru operatorii privaţi de transport feroviar de persoane .
Mai mult, Valentin Dorobanţu s-a înţeles cu liderul sindical Iulică Măntescu ca angajaţii care au manifestat împotriva Guvernului „să fie consideraţi în deplasare în interesul serviciului”
„CFR Călători, condusă de Valentin Dorobanțu, impreuna cu directoarea de achizitii , Popescu Carmen,, ocolesc sistematic licitațiile !!!!!

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult