Acasa BusinessEconomic La ce nu renunţă românii în criză

La ce nu renunţă românii în criză

scris de Doru Dragomir
4 afisari

Criza i-a fortat pe romani sa renunte la mancarea de la firmele de catering, dar si sa o lase mai moale cu bautura, dupa cum arata o statistica realizata de Econtext.

In schimb, restaurantele incep sa-si revina, semn ca romanii renunta la multe, dar nu la o cina, eventual cu familia, in spatiul public, la un restaurant. Econtext va arata cum au evoluat veniturile in cinci domenii: (1) restaurante, (2) unitati de cazare (hoteluri, pensiuni, etc.), (3) firme de catering, (4) baruri si (5) agentii turistice, de la inceputul crizei si pana in prezent. Mai precis, din 2008 si pana in 2011, acestea fiind cele mai recente date.

Baruri, restaurante, hoteluri, agentii de turism

Din cele cinci domenii prezentate, doar un singur domeniu si-a revenit peste nivelul de la inceputul crizei. Este vorba de restaurante. In 2008, restaurantele din Romania au realizat venituri totale in valoare de 5,44 miliarde de lei. Altfel spus, romanii au platit peste 5 miliarde pentru a manca la restaurante.

Totusi, in anii urmatori (2009, 2010) veniturile restaurantelor au inceput sa scada, dar sa-si revina in 2011, chiar peste nivelul anului 2008, cand a inceput criza. Semne pozitive au mai avut loc si in celelalte domenii, dar destul de slab sau fara sa depaseasca nivelul anului 2008. Dar IATA de cati bani beau si mananca romanii, dar si cati bani cheltuiesc pe excursii:


1 comentariu

CONGO 01-08-2013 - 14:31

Despre cele 10 miliarde incasate de saormerii tabloul nu mentioneaza nimic, probabil pt. ca afaceristii libanezi, sirieni si turci nu platesc impozite, si deci nu se stie cifra de afaceri reala.
Mana in mana cu antenele voiculesciene saormeristii jefuiesc tara.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult