Acasa BusinessEconomic La Tribune: Dacia, motorul Renault în Europa

La Tribune: Dacia, motorul Renault în Europa

scris de S. P.
8 afisari

Grupul auto Renault se aşteaptă în acest an la o nouă creştere a vânzărilor de automobile Dacia Logan, Sandero şi Duster pe piaţa din Europa.

Vânzările Dacia au crescut în primele luni

Vânzările Dacia au crescut în primele luni

Vânzările de automobile din gama „Entry” (Logan, Sandero, Duster) au continuat să crească în lunile ianuarie şi februarie. Anul trecut am vândut 1,08 milioane de unităţi, în creştere cu 13% şi vom avea o nouă creştere în Europa în acest an’, a declarat directorul gamei Entry de la Renault, Arnaud Deboeuf, pentru cotidianul francez La Tribune.

În ceea ce priveşte planurile pentru pieţele din afara Uniunii Europene, Arnaud Deboeuf a precizat că anul acesta va fi introdusă noua versiune Logan pe piaţa din Rusia şi va fi inaugurată o nouă uzină în Algeria. De asemenea, compania va intra pe piaţa din Indonezia în 2014.

Vânzările mondiale înregistrate anul trecut de grupul Renault au crescut cu 3,1% până la 2,628 milioane vehicule însă această creştere se datorează vehiculelor ieftine, vândute atât sub

marca românească Dacia cât şi sub marca Renault, care au reprezentat 41,3% din volumul total de vânzări. Fără această gamă, vânzările Renault ar fi scăzut cu 3,2%.

‘În Europa, aproape 38% dintre clienţii noştri au avut înainte o maşină second-hand, 18% au avut o maşină nouă dar cu o vechime de peste zece ani şi doar 10% din cumpărătorii de Dacia au avut înainte un Renault nou’, a subliniat Arnaud Deboeuf.

Înmatriculările de autovehicule Dacia în Franţa au crescut cu 11,2% în 2013 până aproape de 90.000 de unităţi, cu o cotă de piaţă de peste 5%.

În pofida reuşitei sale, gama „Entry” a celor de la Renault nu este scutită de unele eşecuri. Spre deosebire de succesul Logan, Sandero şi Duster, clienţii nu se grăbesc să cumpere monovolume Lodgy. Produs la Tanger, în Maroc, acest vehicul constituie un semi-eşec, doar 43.000 de unităţi fiind vândute anul trecut. De asemenea, utilitara Dokker, produsă de asemenea în Maroc, nu constituie nici ea o mare reuşită cu doar 51.000 de unităţi vândute. ‘Am înlocuit vechea furgonetă de la Logan cu trei modele: Lodgy, Dokker şi noul break Logan. A fost o greşeală’, a apreciat Arnaud Deboeuf potrivit Agerpres.

Renault se pregăteşte, de asemenea, pentru o nouă etapă în 2015 când va lansa maşină cu un preţ mai mic de 4.500 de euro, al cărui concept a fost prezentat la începutul lunii februarie cu ocazia salonului de la New Delhi. Acest viitor „mini-Logan”, conceput şi produs în cadrul alianţei Renault-Nissan la uzina de la Chennai din sudul Indiei, ar putea ajunge eventual şi în Europa.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

3 comentarii

urbos 13-03-2014 - 11:04

Iar crapa fierea in gunoiul de la Cotroceni.

UnUL 13-03-2014 - 11:38

De ce oare? Ai o logică îmbârligată precum coada porcului (porcul ăla cu care te identifici!)

Ghita Bizonu' 15-03-2014 - 11:31

Pai deh .. cine i-a pus sa renunte la primul MCV ? Care era relativ nou (iesit in 2006) care avcea succes si arata acceptabil . Puteau sa schibe decat botul cu ala de la noul Logan
Da pesmene ca doreau un model nou ptr Maroc ..

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult