Acasa BusinessEconomic Minciunile din hipermarketurile româneşti

Minciunile din hipermarketurile româneşti

scris de Mihaela Popescu TAULET
7 afisari
Fondul Mondial de Mediu a realizat un studiu despre produsele comercializate în România de marile lanţuri de magazine internaţionale, precum şi despre politica acestora privind protecţia mediului înconjurător. Concluzia care s-a desprins în urma cercetării a fost acea că hipermarketurile respective oferă de mult ori informaţii necorespunzătoare despre produse.
Din produsele expuse pe rafturile celor mai mari hipermarketuri din România doar un sfert provin de la producătorii interni. Acest aspect a fost criticat de Fondul Mondial de Mediu. Din zece hipermarketuri care au înregistrat cele mai mari cifre de afaceri, şase nu au oferit nicio informaţie, iar din cele patru care au răspuns, trei au oferit informaţii false.
„Unul din lanţurile de hipermarketuri a susţinut că toate tipurile de detergenţi de rufe sunt ecologice, când de fapt nu era niciunul. De asemenea, au susţinut că folosesc produse reciclate, o altă minciună. Din zece lanţuri de hipermarketuri doar unul singur a răspuns, nu a minţit şi nu a încercat să înfrumuseţeze realitatea”, a declarat directorul de program al fondului, Magor Csibi. Specialiştii Fondului Mondial de Mediu s-au convins în magazine despre faptul că datele oferite nu corespund realităţii. Dintre lanţurile de magazine doar câteva comercializează peşte congelat care provine din pescuitul sustenabil. Numai într-un singur lanţ de magazine produsele erau ambalate în hârtie reciclată.
Cumpărătorii sunt nemulţumiţi: „Dacă stai şi te gândeşti, nici nu se mai găsesc pe rafturi legume din producţia internă. Oamenii, la fel ca şi mine, vor să cumpere legume şi fructe autohtone„, a declarat unul din cumpărători. Ninci unul din reprezentanţii celor zece hipermarketuri nu a fost dispus să facă declaraţii în faţa camerelor de luat vederi în momentul în care au aflat că Centrul de Ştiri al Agenţiei ungare de Presă MTI doreşte să le adreseze câteva întrebări. Un responsabil pentru comunicare al unuia din lanţurile de magazine, care a dorit să îşi păstreze anonimatul, a spus doar că ar răspunde cu plăcere, dar i-a interzis conducerea.
Asociaţia marilor lanţuri de magazine din România a criticat vehement studiul realizat de Fondul Mondial de Mediu şi se jură că respectivele magazine ar dori ca legumele şi fructele produse în România să se găsească pe rafturile magazinelor într-un procent de 90%, dar nu există deocamdată niciun producător de încredere, care ar putera face faţă unei astfel de comenzi. Asociaţia va analiza posibilitatea intentării unui proces în instanţă împotriva Fondului Mondial de Mediu, pentru discreditarea imaginii acestor lanţuri de magazine.

1 comentariu

Pribeagul 25-06-2012 - 19:46

Traim ca-n Sinul lui Avram. 🙂

Comercianti din toata lumea au venit si-n tara noastra, si-au construit supermagazine foarte frumoase si ne-au adus toate bunatatile pamintului pentru a ne indestula.

Daca n-ar exita unii indicatori, bata-i vina sa-i bata!, mai ca am fi pe deplin fericiti.

Analiza cifrelor deficitului comercial, redate mai jos, ne face sa incruntam cu orecare neliniste din sprincene.

Cu oarecare aproximatie, daca din valoare importurilor scadem valoarea exporturilor obtinem deficitul comercial anual, adica ce-am importat (si consumat) in plus fata de ce-am export (ce-am produs), si anume:

2003 – 5.6 mld euro
2004 – 7.3 mld euro
2005 – 10.3 mld euro
2006 – 14.9 mld euro
2007 – 21.5 mld euro
2008 – 22.5 mld euro
2009 – 9.7 mld euro
2010 – 9.5 mld euro
2011 – 9.7 mld euro

Interesante cifre. O buna parte din acesti bani o reptezinta bunatatile din lumea mare aduse in aceste stralucitoare magazine pentru indestularea noastra. Se constata ca este mult mai simplu sa le aduci de aiurea decit sa le produci in tara.

Mai are rost sa ne ingrijoram incruntindu-ne cu o urma de neliniste adusa de ceva necunoscut, nedefinit, si sa ne gind la modul in care vom plati aceste deficite, precum si datoriile acumulate? Nu, n-are nici un rost! Doar suntem cetateni europeni! 🙂

Si este o situatie de bun simt sa traim la nivel european! 🙂

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult