Acasa BusinessEconomic Noi crâmpeie de autostradă. Nici una terminată

Noi crâmpeie de autostradă. Nici una terminată

scris de M.I.
570 Afisari

Ne mai căpătuim cu niște bucăți de autostradă, rupte unele de altele. Și cele mai scumpe din lume. Așteptăm cu interes să vedem dacă se vor uni vreodată, ca să dea o autostradă terminată.

O autostradă adevărată undeva în EuropaCompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a selectat companiile care vor proiecta şi construi tronsoanele de autostradã Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva şi Orăştie-Sibiu, valoarea totală a contractelor fiind de 3,45 miliarde lei, informează Mediafax.

Astfel, construcţia autostrăzii Nădlac-Arad şi a unui drum de legătură va fi realizată pentru primul lot (22 km) de consorţiul româno-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,959 milioane lei, iar lotul al doilea (16,6 km) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,48 milioane lei.

Licitaţia pentru Timişoara-Lugoj a fost câştigată de asocierea româno-italiană Spedition UMB-Tehnostrade-Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o ofertă de 210,36 milioane lei pentru primul lot (10 kilometri) şi de asocierea italiană Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua-Cossi Costruzioni, cu o ofertă de 445,64 milioane lei pentru lotul doi, în lungime de peste 25 kilometri.

Autostrada Lugoj-Deva, în lungime de 27,4 kilometri, va fi proiectată şi executată tot de consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua- Cossi Construzioni, pentru 681,04 milioane lei.

Lucrările pentru autostrada Orăştie-Sibiu (82 kilometri) au fost împărţite în patru loturi, din care primul (24 kilometri) a fost câştigat de compania austriacă Strabag, cu o ofertă de 551,04 milioane lei. Cel de-al doilea lot (20 kilometri) va fi realizat de companiile Straco Grup din România şi Studio Corona SRL Civil Engineering din Italia, pentru 377,78 milioane lei.

Al treilea lot, în lungime de 22 kilometri, a fost câştigat de firma italiană Impregilo, valoarea contractului fiind de 604,79 milioane lei, iar ultimul lot (circa 17 kilometri) de asocierea italiano-româno Astaldi-Euroconstruct Trading ’98-Astalrom pentru 484,83 milioane lei.

„Ofertanţii au la dispoziţie zece zile pentru a contesta rezultatele licitaţiilor„, se arată într-un comunicat al CNADNR.

Contractele fac parte din Programul Operaţional Sectorial de Transport (POS-T) şi vor fi finanţate de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune (85%) şi de la bugetul de stat (15%).

Durata de proiectare şi execuţie este de 30 de luni, din care 6 luni de proiectare şi 24 de luni pentru execuţie, la care se adaugă 24 de luni garanţie. Criteriile de atribuire a contractelor au vizat propunerea tehnică (70%) şi preţul (30%).

CNADNR a primit în total 64 de oferte de la consorţii şi companii interesate de construcţia autostrăzilor. Astfel, s-au înscris 15 ofertanţi la autostrada Nădlac-Arad şi drumul de legatură, 17 pentru construcţia tronsonului Timişoara-Lugoj, 9 ofertanţi pentru Lugoj-Deva şi 23 pentru Orăştie-Sibiu.

Autostrăzile sunt incluse în coridorul IV paneuropean, care începe în Germania, la Nurnberg, şi continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult