Acasa BusinessEconomic Penurie. Nu se mai găsesc ouă. Preţul s-a dublat

Penurie. Nu se mai găsesc ouă. Preţul s-a dublat

scris de M.A.
2 afisari

Cumpărătorii din România se confruntă în ultima vreme cu lipsa din ce în ce mai mare a ouălor din magazine. Fapt care a dus chiar la dublarea preţurilor.

ouaPreşedintele Asociaţiei Crescătorilor de Păsări Ilie Van a declarat pentru Radio România Actualităţi că în momentul de faţă „oferta de ouă pentru marile oraşe din România este mai mică decât cererea”. El nu a precizat în ce constă diferenţa dintre cerere şi ofertă, dar susţine că situaţia din România reflectă „o criză la nivel european în producţia şi distribuţia de ouă„.

„Ţările europene trebuie să se alinieze la noile reglementări privind creşterea găinilor şi desfiinţarea bateriilor. Ţări precum Polonia, Spania şi Italia au mari probleme cu aplicarea normelor europene”, a spus Ilie Van. El susţine că în România, producătorii s-ar fi conformat noilor reguli, dar că în perioada de iarnă consumul de ouă obişnuit depinde de importuri „în proporţie de 20 – 25 la sută”.

„În România, producţia internă este în grafic, în schimb nu mai sunt asigurate importurile. „De aici criza de aprovizionare cu ouă în magazine”, declară Ilie Van.

Dublarea preţurilor

Secretarul general al Federaţiei Sindicatelor din Industria Alimentară Tudor Dorobanţu afirmă însă că întreprinderile avicole din ţară au ouă pe stoc. „Ouăle nu ajung în magazine pentru că intermediarii au interesul de a influenţa preţul”, a declarat Tudor Dorobanţu.

La începutul anului, în reţele cu amănuntul ale comercianţilor mari preţul unui ou era de aproximativ 0,4 lei. Acum, în magazinele care au ouă preţul poate ajunge dublu.

Ilie Van spune că „la poarta fermei, sunt scumpiri de 10-15 la sută”. „Dar comerciantul are libertatea de a vinde cu ce preţ doreşte”, declară preşedintele Asociaţiei Crescătorilor de Păsări, „chiar şi cu 100% mai scump”.

Tudor Dorobanţu spune că intermediarilor din agricultură „li se permite să manipuleze preţurile”, şi a dat exemplul altui produs, al cartofilor, care la aproximativ 100 de kilometri de Bucureşti se vând cu 0,5 lei kilogramul, în vreme ce în supermarketuri un kilogram de cartofi este aproape 2 lei. „Am sesizat de nenumărate ori această situaţie, dar niciun politician nu s-a sesizat şi nimeni nu a intervenit şi nu intervine”, spune secretarul general Agrostar. „Sunt interese pe care nimeni nu are interesul să le deranjeze”, susţine Tudor Dorobanţu.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult