Acasa BusinessEconomic Videanu a pregatit o Strategie de dezvoltare a mediului de afaceri

Videanu a pregatit o Strategie de dezvoltare a mediului de afaceri

scris de Ziua Veche
0 afisari

.Ministerul condus de Adrian Videanu a lansat o Strategie de dezvoltare a mediului de afaceri, ce consta intr-un portal de informatii, o agentie de promovare a investitiilor si organizarea unei campanii prin intermediul careia sa se asigure o imagine imbunatatita si mai transparenta a Romaniei ca destinatie pentru investitii.

Informatia si documentul sunt prezentate de Hotnews.ro. Conform site-ului, portalul costa aproximativ trei milioane de lei si vizeaza “colectarea, prelucrarea si diseminarea de informatii relevante privind investitiile si oportunitatile de afaceri”; constituirea unei “agentii de promovare a investitiilor sau o structura similara” va costa patru milioane de lei, campania de informare va costa peste 17 milioane de lei si va avea la baza statistici, analize, baze de date, materiale promotionale. La acestea se adauga stabilirea unui portofoliu de domenii si locatii ca destinatii pentru implementarea de noi proiecte de investitii, intra si extracomunitare, costurile fiind estimaate la sase milioane de lei.

Infiintarea Registrului grupurilor de interese

Strategia elaborata de Ministerul Economiei cuprrinde si reglementarea activitatii de lobby in Romania prin crearea Registrului grupurilor de interese. Prin aceasta masura care va costa peste trei milioane de lei se urmareste definirea activitatilor de lobby, a sferei de cuprindere, scopul activitatii de lobby, contractul de lobby, Registrul de lobby, modalitatea de inregistrare si de radiere a lobbistilor, publicitate, organizarea definirea relatiei de comunicare dintre lobbist si reprezentantii autoritatilor, raportarea activitatilor si fiscalizare, conflicte de interese si interdictii, responsabilitati si sanctiuni. In esenta, scrie Hotnews.ro, Strategia de dezvoltare a mediului de afaceri necesita 40,7 milioane de euro, din care 68,44% vor reprezenta fonduri europene. Perioada de implementare a prezentei strategii este 2010-2014 si cuprinde doua etape:

@ Etapa I: 2010-2012 in care vor fi derulate actiuni urgente in vederea depasirii perioadei de criza actuale;
@ Etapa a-II-a: 2012-2014, perioada in care vor fi derulate actiunile mai consistente de sprijinire a mediului de afaceri, in conditiile relansarii economice.
Pentru prima perioada, bugetul estimat este de 131,81 milioane lei iar pentru perioada a doua, acesta este de 41,12 milioane lei.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult