Raiffeisen Bank România a obținut în instanță suspendarea ordinului emis de ANPC cu privire la modul de calcul al ratelor de credit.
Astfel, ca urmare deciziei pronunțată de Curtea de Apel București în data de 30 iunie 2023, este suspendată aplicarea măsurilor dispuse de ANPC contra băncii, în luna mai a acestui an.
Totodată, Raiffeisen Bank a inițiat demersurile legale prin care solicită instanței anularea ordinului ANPC, suspendarea decisă vineri de Curtea de Apel fiind valabilă până la soluționarea definitivă a acțiunii în anularea ordinului.
Raiffeisen Bank România reamintește tuturor clienților actuali și potențiali că au posibilitatea de a alege acea modalitate de rambursare a creditului care se potrivește cel mai bine nevoilor lor, în rate egale sau în rate descrescătoare, cu respectarea prevederilor legale si a normelor interne referitoare la gradul maxim de îndatorare. Opțiunea este valabilă de la începutul perioadei contractuale și pe toată durata de derulare a unui credit.
Astfel de decizii de suspendare a ordinului ANPC au mai obținut în instanță și BRD, Banca Transilvania și Alpha Bank.
ANPC a sancționat 19 bănci pentru „acțiuni înșelătoare”
ANPC a sancţionat, luna trecută, 19 bănci pentru ”acţiuni înşelătoare” privind caracteristicile principale ale produselor de creditare şi a acordat amenzi de sute de mii de lei.
Acestea sunt:
– EXIM Bank
– Procredit Bank
– Intesa Sanpaolo
– Techventures Bank ( fosta Banca Comercială Feroviară)
– Libra Bank
– CEC Bank
– Garanti Bank
– Vista Bank
– ING Bank
– First Bank
– Credite Europe Bank
– OTP Bank
– Alpha Bank
– BancaTransilvania
– Raiffeisen Bank
– BCR
– Patria Bank
– Unicredit Bank
– BRD Groupe Societe Generale.
Pe lângă amenzi, ANPC a dispus măsura de emitere a unor noi grafice de rambursare, atât pentru creditele aflate în curs, cât și pentru cele viitoare, unde principalul creditului datorat să fie achitat de către consumatori în rate egale, pe întreaga perioadă de creditare, în raport cu dobânda aferentă creditului.
„Aplicând această măsură, consumatorii medii pot beneficia de egalitatea dintre părțile contractului, dar se și asigură echilibrul contractual, astfel încât consumatorii să ia o decizie de tranzacționare în cunoștință de cauză și de a anticipa orice cost sau metoda de calcul înșelător.”, precizează ANPC.