Acasa Business Salavaţi primul ROMBAC One-Eleven

Salavaţi primul ROMBAC One-Eleven

scris de Doru Dragomir
32 afisari

Este primul ROMBAC One-Eleven fabricat in Romania. Inmatriculata YR-BRA, aeronava iesea pe portile uzinei Romaero Baneasa in 1982, scriind o pagina importanta in istoria aviatiei din Romania.

Este primul ROMBAC One-Eleven fabricat in Romania. Inmatriculata YR-BRA

Este primul ROMBAC One-Eleven fabricat in Romania. Inmatriculata YR-BRA

27 august 1982. O data cu greutate pentru pasionatii de aviatie si pentru industria de profil din tara noastra. Este data la care YR-BRA, primul ROMBAC One-Eleven, iesea de pe portile uzinei Romaero Baneasa. Propulsat de doua motoare Rolls-Royce RB.163 Spey Mk.512-14DW, avionul avea C/N (construction number) 401 si oferea 92 de locuri. Era inceputul unui nou capitol pentru tara noastra, un capitol in care construiam avioane de pasageri sub licenta britanica.

Pe masura ce industria aeronautica a avansat intr-un ritm alert, restrictiile legate de zgomot s-au inasprit, ducand la retragerea treptata a acestor avioane din serviciul comercial. Astfel, YR-BRA a iesit din flota TAROM pe 30 aprilie 1991 si a fost inchiriat companiei Aero Asia, ajungand sa zboare in tari unde restrictiile legate de poluarea fonica erau mai relaxate. Cu sprijinul prietenului Arthur Merlin va prezentam si o fotografie facuta in Marea Britanie cand fuzelajul unui 1-11 era incarcat intr-un Super Guppy pentru a fi adus la Bucuresti si asamblat.

Din informatiile noastre, avionul (inmatriculat AP-BFC) se afla acum pe aeroportul Henri Coanda, in apropierea hangarului tehnic TAROM, fiind folosit de ISU si pompieri pentru simularea unor situatii de urgenta: stingerea incendiilor, scoaterea unor persoane blocate inauntru, etc. Asa cum vedeti si din imaginile de mai jos, aeronava a ajuns intr-o stare jalnica, mai ales daca ne gandim la importanta avuta pentru aviatia romana si la stralucirea de odinioara.

Plecand de aici, Aeronews initiaza o campanie de salvare a acestui avion.Locul lui este intr-un muzeu, asa cum toate tarile care isi respecta trecutul tin la exemplarele cu valoare istorica, si nu in aer liber, afectat de ploaie, zapada sau canicula! Suntem convinsi ca vom avea atat sustinerea celor care au lucrat la fabricarea avionului aici, in Romania, cat si a pasionatilor de aviatie. Daca sunteti de acord cu demersul nostru, semnati aceasta petitie si vom avea grija sa ajunga la persoanele capabile sa salveze aeronava. Together we can make a difference!

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult