Acasa Cultura-ReligieCultura Bookfest 2010: Carti la pret de criza

Bookfest 2010: Carti la pret de criza

scris de Ziua Veche
34 Afisari

Targul de carte Bookfest 2010 a inceput, miercuri,  la Romexpo din Capitala, cu  foarte multe reduceri. Cartea la 10 lei este motivul de anul acesta al targului, regasindu-se la aproape fiecare stand.




La standul editurii Nemira, un banner urias ii anunta pe cititori ca au 250 de titluri la preturi cuprinse intre 5 si 10 lei. Printre cartile care fac parte din promotie se numara titluri de Stephen King si Julian Barnes, dar si „Histoire des histories vue par Mircea Nedelciu”, varianta bilingva a infamei „Povesti a povestilor” de Ion Creanga. De asemenea, carti pentru copii scrise de autori straini sau romani pot fi achizitionate la acelasi pret.

Si editura Litera a venit la targ cu reduceri substantiale. Atlasele sunt disponibile, la Bookfest, la pretul de 99 de lei, de la pretul intreg de 149 de lei. De asemenea, „Enciclopedia concisa Britannica” poate fi achizitionata la 175 de lei, fata de pretul din librarii, de 299 de lei.

La standul Humanitas, volume din colectia „Cartea de pe noptiera” pot fi cumparate la pretul de 9,9 lei.

Si Polirom are, la stand, „un munte” de volume la 10 lei, pe langa traditionala reducere de 10-25%.

Curtea Veche prezinta, la standul realizat din lemn, o piramida cu volume la 5 lei.

Tritonic s-a pregatit in acelasi mod, punand la dispozitia cititorilor carti din colectia „Crime Scene”, la acelasi pret. De altfel, cei care viziteaza targul pot cumpara, de la standul aceleiasi edituri, carti cu teme politiste alaturi de revista Flacara, contra sumei de 10 lei.

Editura Noi practica, de asemenea, reduceri de 25% la albume si de 30%, la atlase.

Cea de-a cincea editie a Salonului International de Carte Bookfest se desfasoara intre 9 si 13 iunie, in pavilioanele 13-17 de la Romexpo. Anul acesta, tara invitata este Spania.

Mai mult pe mediafax.ro.

0 comentariu

hasu 05-06-2010 - 16:32

in primul rand as aduna toate liceele din romania pe un site astfel ca oricare parinte cu o simpla parola sa poata intra in fiecare ora din zi sau noapte pentru a vedea absentele, notele, etc., ale copiilor. apoi as stabili un barem, fiecare liceu sa primeasca un anumit punctaj pentru numarul de olimpici, de rezolvatori la gazeta matematica, pentru competitiile sportive interscolare castigate, pentru formatiile artistice, coruri, etc., etc. apoi as dubla sau tripla salariile profesorilor din liceele care au depasit un anumit numar de puncte, le-as pastra pe cele actuale la mai putine puncte sau le-as micsora sau as inchide scoala ca tot se fac aia ca muncesc sub un anumit numar de puncte. culmea ironiei ca astia din urma striga cel mai tare pe la colturi ca vor salarii mai mari. si as inventa ceva asemanator si pentru universitati sau scolile generale.

Ahhmed 06-06-2010 - 00:26

Realitatea este ca se importa din occident masiv solutii mediocre, majoritatea esuate, fiindca sunt produsele unor ratati. Invatamantul public american este la pamant. SUA n-are nici o sansa fara puterea sa de atractie a imigrantilor. Imigrantii cu vin cu visuri dar si cu o educatie pe care americanii nu o primesc.

Din pacate SUA isi exporta modelele de invatamant falite. Le devarsa precum o procedeaza si cu produsele de proasta calitate peste tot in lume. Agentii de vanzare a acestor produse mediocre sunt angajati ai ministerului educatiei, indivizi cu o pregatire submediocra, care trimisi pe burse de statul roman se intorc cu aceste produse rebut.

M_D_L 06-06-2010 - 11:52

Sa va spun cateva chestii pe care banuiesc ca nu le cunoasteti:

1. Profesorii care au rezultate la olimpiade, cu elevii pregatiti de ei, nu primesc un punctaj deosebit pentru asta. Cand isi intocmesc dosarul pentru gradatie de merit, sau alte promovari, constata cu surprindere ca rezultatele de la olimpiade nu se pun decat in mica masura, luandu-se in calcul tot felul de tampenii (daca au avut activitate civica, daca au predat la clase cu handicapati, daca au lipit afise pe la tot felul de simpozioane, etc).

2. Chiar daca criteriul cu olimpiadele ar fi aplicat, tot n-ar fi corect, pentru ca majoritatea profesorilor predau la clase „normale”, cu copii care nu trag tare si care considera ca nu merita sa se strofoace pe la concursuri. Profesorul bun nu poate face nimic fara elevi de performanta. Acestia se strang pe la cateva colegii mai renumite, iar acolo sunt concentrati intr-o singura clasa (de regula la „A”, la clasa de mate-info). La noi invatamantul este extrem de polarizat. Se face carte serioasa doar la scolile centrale, unde se duc copiii buni la carte.
Ca sa aduci un zevzec la nivelul de a trece clasa in mod cinstit, muncesti mai mult decat cu elevii isteti, care iau premii. Uneori te imbolnavesti de nervi, tot punand „placa” pe la clasele cu tampiti.

M_D_L 06-06-2010 - 11:57

3. Pe directori si pe profesori ii doare in pix de elevii olimpici. Se lauda cu rezultatele lor, dar in rest ii trateaza cu indiferenta. Va dau exemplul fiului meu, care anul asta a iesit al 4-lea pe tara la informatica (in conditiile in care profa care l-a pregatit in anii anteriori a intrat in concediu de maternitate si el s-a descurcat singur), iar la olimpiada judeteana de matematica a fost al 3-lea. Cu toate astea, nu poate sa intre la clasa de mate-info (la un liceu bun), pentru ca are media de absolvire a gimnaziului de numai 9,80, in timp ce sunt sute de elevi cu media mai mare ca a lui, dar care nu au legatura nici cu matematica si nici cu informatica. La gimnaziu notele se dau pe bani si cei care nu se mediteaza cu profesorii de la clasa (lua-i-ar dracu!), automat nu au cum sa scoata media 10. Pe fi-miu l-a potcovit profa de romana (o jigodie naravita la bani) cu o medie mai mica, pentru ca am refuzat sa-l dau la meditatie. La mate si la info majoritatea colegilor lui au media 10, desi este clar ca nu meritau decat cativa (li s-au umflat notele, pe bani), iar unde fi-miu a scartait putin l-au taxat imediat, pentru ca n-am cotizat la profesori.

4. Ar trebui sa se aplice sistemul de salarizare de la firma Daewoo, din Coreea (mi-a povestit un muncitor care a fost trimis la specializare acolo). Inginerii primesc un salariu relativ mic, cat al muncitorilor, dar cand „comit” cate o inventie, ceva care sa aduca beneficii firmei, sunt premiati consistent. Tot asa ar trebui sa fie si la profesori: sa ia toti acelasi salariu, pentru ca au aceleasi obligatii (sa se desfiinteze gradele didactice), iar cand au rezultate cu elevii olimpici sa primeasca un premiu barosan, intr-o singura transa (echivalentul pretului unei masini de mic litraj). Premiile sa se dea numai daca elevii olimpici declara ca s-au pregatit cu profii respectivi. Sa mu se mai dea gradatii de merit, pe baza de dosar.

M_D_L 06-06-2010 - 11:58

5. Corect ar fi ca admiterea la liceu sa se faca pe baza de examen la materiile de specialitate, nu cu mediile din gimnaziu, luate pe banii dati profesorilor de la clasa, la meditatii.
Sa se dea examene de admitere si la intrarea la invatamantul superior si sa se termine cu „proba asta sportiva”, care consta in aruncarea cu diplome, la toti golanii si analfabetii.

hasu 06-06-2010 - 12:31

se pot gasi si alte variante, eu doar am sugerat ca ar trebui platita valoarea si ar trebui introdus spiritul de competitie. toti vor bani, bani si iar bani insa daca ii intrebi pe domnii profesori de ce invatamantul romanesc este in picaj vor spune cu siguranta ca de vina sunt altii (banuiesc ca politicienii). de parca matematica si limba romana ar fi acum alta nu aceiasi de dinainte de 89 cand se facea o bruma de carte. ok, sa platim mult mai bine pe acei profesori de la liceele de traditie spre care zici ca se indreapta copiii dotati. daca se duc acolo o fac deoarece stiu ca la acei profesori le pasa.
felicitari pentru fiul dumneavoastra

M_D_L 06-06-2010 - 14:22

Nu sunt de acord cu ce sustineti. Consider ca nu este corecta impartirea in „licee de traditie” si restul scolilor. Se leneveste la fel de bine si la liceele „de traditie” tot ca la celelalte. Diferenta este data de „pozitia geografica” (sunt scoli centrale) si de faptul ca acolo se strang mai multi copii care vor sa invete carte (din dorinta lor sau pentru ca ii imping parintii de la spate).
Este total aiurea sa se dea salariile profesorilor diferentiat, doar pe baza faptului ca predau la astfel de licee. Nu sunt cei mai buni profesori (au ajuns acolo pentru ca au avut pile) si nici nu se forteaza cu nimic (exceptand meditatiile). Rezultatele mai bune sunt in proportie de 90% din cauza elevilor. Dar si acolo sunt rezultate doar la „A”, la clasa de elita. Iar la clasa respectiva doar o treime dintre elevi au rezultate, restul fiind de umplutura (intrati pe pile).
Nu sunt de acord nici cu salarizarea diferentiata doar pe baza unei diplome. De exemplu, o secretara cu facultate are un salariu mai mare decat una cu liceul, desi fac aceleasi lucruri. Acum toti cei care aveau liceul si sunt bugetari, umbla cu limba scoasa sa obtina o diploma universitara (cum se dau acum, la vrajeala), ca sa umfle un salariu marit. Nu putem progresa decat daca se va plati munca efectiva, nu diploma. In cazul profesorilor am spus deja care este opinia mea: sa se dea premii babane, intr-o singura transa, atunci cand au rezultate concrete. Sa se stabileasca cuantumul acestor bonusuri in functie de „prestatie”, adica in functie de premiile obtinute (atatia euroi pentru locul intai la Olimpiada Nationala, atatia pentru Balcaniada, atatia pentru Internationala, etc). Sa se dea bani si pentru mentiuni, dar mult mai putini, cum este normal. Restul activitatilor fac parte din obligatiile profesorilor si sunt platite prin salariul de baza.

M_D_L 06-06-2010 - 14:40

Sa nu se mai plateasca in plus gradele didactice (luate pe bani si cadouri date profesorilor universitari – conducatorii la grad) , pentru ca toti profesorii au aceleasi obligatii (acelasi numar de ore, aceleasi clase, aceeasi materie predata, etc). Sa se dea in plus doar sporul de vechime.
De exemplu, profa de info a fiului meu, cea care l-a dus pana la ONI, era stagiara (nici nu-si daduse definitivatul), in timp ce lichelele mai batrane, cu gradul didactic I, nu i-au invatat pe copii nimic. Reteaua de calculatoare colcaie de virusi, pentru ca la orele lor elevii se joaca pe Internet (Counter Strike, Warkraft, etc).
De asta si vreau sa-mi mut copilul la alt colegiu. Dar si acolo este bun numai un singur profesor, care are frecvent elevi premiati la ONI. Nici el nu are gradul I, fiind relativ tanar.
Sa se plateasca strict munca efectuata si sa lase dracului diplomele si alte hartii, ca nu hartiile realizeaza bunurile materiale, ci oamenii. Am depasit faza comunismului, cand majoritatea inginerilor dormea cu capul pe diploma si nu creea nimic.

caramache 06-06-2010 - 15:25

” Sa ai tu doctoratul la Universitatea Louis Pasteur din Strasbourg, sa predai la College de France si sa repeţi papagaliceste ce-ţi sopteste o bruneţoasa secretara de stat – foarte sexy, de altiminteri… – mare ciudaţenie! ” Ioan Grosan – (articol aparut in saptamanalul ziuaveche.ro nr.8)
Si zi asa Grosan baci care ai profesat ca cadru didactic de ieducatie ftizica romaneasca ielementara de limba la shkola generala: tragi cu urechea la shoaptele altora!!!!
Grosane, de unhde stii tu cum este „brunetoasa” ” foarte sexy, de altiminteri… ” ???? Ai comis un
” Pacat” cu ea?

P.S.
” Ne-a prezentat cu aplomb proiectul privind restructurarea educaţiei întocmit de comisia prezidenţiala de la Cotroceni, al carei vicepresedinte era. Proiect, în viziunea Domniei-Sale, extrem de coerent, de unitar; dupa parerea mea (si nu numai a mea, ci si a colegei Miruna Munteanu de la „Jurnalul Naţional”) cam utopic si, pe alocuri, de-a dreptul absons: de pilda, în privinţa relaţiei, raportului primarie-direcţiunea scolilor. „
Nea espertule Grosan baci, ce ie aia „absons” ????

ABSCONS 06-06-2010 - 15:49

Mai spala-te pe dinti SCONS lingvistic ce esti. Daca mai ai ce si cu ce, pitic mental.

ABSCONS 06-06-2010 - 15:51

sconcs

jan dinu 06-06-2010 - 17:23

Inutil s-afli prea tirziu calea greshita
Ai ramas invins traind ca sluga nesimtita
Trebuia s-a afli cind ai fost mereu mintit
Acum suferi, masca miciunilor te-a strivit !!

ABSCONS 06-06-2010 - 18:25

JAN DINU ESTE DELFINU’
MIC LA CREIERAS,
APRIG LA SUFERTAS
DAR NU E MESERIAS!

MeMadame 07-06-2010 - 22:30

Va asigur ca dl Funeriu a ramas acelasi pe care il stiti. Numai ca e OM si incearca sa isi faca treaba. Nu vedeti ca la sindicate nu merge cu dialogul si cu vorba buna ? Nu credeti ca e normal ca omul sa mai fie din cand in cand obosit si sa aiba nevoie de putin ajutor ? Nu va lasati inselat, mai ales daca ati avut ocazia sa il cunoasteti. Nu va lasati pacalit de imaginea facuta d-lui Funeriu de catre televiziunile mogulilor. Va rog eu ! Poate ar fi util sa incercati sa il vizitati sau sa luati legatura cu dumnealui, iar apoi sa scrieti iar un editorial pe aceasta tema. Ca sa imi dati dreptate, bineinteles.

Adrian D 10-06-2010 - 17:26

Funeriu, om? avand in vedere modul in care i se sufla, as zice ca e mai degraba un papagal!

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult