Acasa Cultura-ReligieCultura Ce a insemnat 2010 pentru presa scrisa

Ce a insemnat 2010 pentru presa scrisa

scris de Ziua Veche
4 afisari

Presa scrisă din România a fost marcată, în 2010, de concedieri şi scăderi salariale, dar şi de două mişcări de piaţă majore: preluarea cotidianului Evenimentul zilei şi a săptămânalului Capital de către Bobby Păunescu şi demisia lui Răzvan Corneţeanu de la conducerea trustului Adevărul Holding, transmite Mediafax.

La început de an, ziarele Gardianul şi Ziua au anunţat că îşi suspendă apariţia în print începând cu 6 ianuarie, respectiv 7 ianuarie. Ulterior, după ce anunţaseră că ziarele rămân exclusiv online, reprezentanţii publicaţiilor au anunţat că renunţă şi la ediţiile online ale ziarelor Gardianul şi Ziua. La scurt timp, foşti jurnalişti ai cotidianului Ziua, şi anume Roland Cătălin Pena, fost redactor-şef Ziua, Doru Dragomir, Răzvan Savaliuc, Cătălin Vărzaru, Anca Hriban, Marius Bâtcă, Tudor Borcea, Alin Burtescu şi Ioan Tudor, au lansat proiectul www.ziuaveche.ro.

Mihnea Vasiliu, director operaţional Realitatea-Caţavencu, a declarat, la începutul primei luni a anului, că se va ocupa de agenţia de presă NewsIn pentru următoarele trei luni, unde va fi adoptat un nou model de business, urmând să colaboreze cu Cosmin Popa, la acea vreme director al agenţiei, dacă acesta acceptă modelul de business. De asemenea, el a anunţat că NewsIn nu va mai fi o agenţie de presă generalistă, urmând să se concentreze pe produse specifice, Vasiliu precizând că vor fi făcute restructurări „consistente”. La scurt timp, Cosmin Popa, director general NewsIn, şi Adelina Rădulescu, redactor-şef al agenţiei, au demisionat. Cătălina Chelu, redactor-şef adjunct al NewsIn, a preluat funcţia de redactor-şef al agenţiei.

Tot în ianuarie, Jurnalul Naţional a concediat circa 50 de angajaţi din toate departamentele ziarului, inclusiv colaboratori, în încercarea de a eficientiza costurile. Ion Cristoiu a încetat şi el la acea dată colaborarea cu cotidianul, unde publica zilnic un editorial. Ulterior, reprezentanţii cotidianului au anunţat că ediţia de sâmbăta a Jurnalului Naţional şi suplimentul Jurnalul casei nu vor mai apărea pe piaţă din 16 ianuarie.

La sfârşitul lunii, societăţile comerciale Casa Lux, editorul revistei cu acelaşi nume, şi Burda Casa Lux Difuzare au fuzionat, prin absorbţie, cu Burda România, al cărei acţionar unic este compania Burda Verlag Osteuropa GmbH. Burda România tipăreşte mai multe titluri periodice. Din portofoliul Burda România fac parte Casa Lux, Ioana, Practic în Bucătărie, Cool Girl, Locuinţa mea, precum şi alte publicaţii.

Cititi continuarea pe MEDIAFAX.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult