Evreii au amprente bogate în existenţa României | Ziua Veche
Acasa Cultura-ReligieCultura Evreii au amprente bogate în existenţa României

Evreii au amprente bogate în existenţa României

scris de Matei Iliescu
4 afisari

Deputatul Aurel Vainer a susţinut duminică, în cadrul seminarului cu tema ‘Evreii din România’, că aceştia au ‘amprente bogate” în existenţa ţării noastre şi a adăugat că mărturisiri despre prezenţa lor ”pe aceste meleaguri” sunt încă de pe vremea romanilor.

Aurel Vainer

Aurel Vainer: Evreii au amprente bogate în existenţa României

‘Am încercat să înţeleg mai bine fenomenul evreiesc din România. Noi, evreii, vorbim mult despre noi, dar ne place să auzim vorbindu-se despre istoria evreilor din partea unor neevrei. Sunt mărturii despre prezenţa evreilor pe aceste meleaguri încă de pe vremea romanilor, când erau ceea ce astăzi am numi – mercenari. Avem aşadar istorie. Evreii sunt un popor multimilenar, au trăit mult în istorie, au făcut istorie, au suferit în istorie, dar au continuat să trăiască. Avem amprente bogate în existenţa României’, a spus Vainer în cadrul seminarului organizat de Federaţia Comunităţilor Evreieşti din România.

Istoricul Neagu Djuvara a vorbit, la rândul său, despre mari artişti români de origine evreiască ‘nemărturisită’, cum este cazul lui Alexandru Xenopol sau al lui Vasile Alecsandri, sau cărora le-a fost refuzată cetăţenia.

‘Pare de necrezut că marele iubitor de viaţă românească, Vasile Alecsandri, ar putea fi de origine evreiască. Ce-i drept, pe timpul vieţii, acesta nu a mărturisit că ar fi evreu. Bunicul acestuia era un evreu botezat care s-a însurat cu o boieroaică româncă, luând numele acesteia – Alecsandri’, a spus istoricul, povestindu-le celor prezenţi la eveniment despre obiceiul ca bărbatul să preia numele de familie al soţiei sale, în cazul în care aceasta provenea dintr-o familie boierească de origine română.

În cazul lui Alexandru Xenopol, Neagu Djuvara a susţinut că tatăl acestuia era britanic, de origine evreiască, numele său românizat, Xenopol, însemnând ‘fiul străinului’. ‘Alexandru Xenopol a fost primul istoric român care a ajuns să fie cunoscut în Franţa ca filosof al istoriei. Acesta are, după părerea mea, neîndoielnic, o origine evreiască din Marea Britanie’, a spus Djuvara. În cadrul seminarului, istoricul Andrei Pleşu a povestit că în corespondenţa scriitorului I.L.Caragiale este notat un pasaj în care acesta a intervenit în speranţa că va putea obţine cetăţenia pentru un prieten de-al său de origine evreiească.

‘A fost văzut Caragiale în Parlamentul României. Venise acolo cu intenţia de a interveni pentru ca un prieten de-al său, evreu de origine, să obţină cetăţenia. Nu ne-am fi aşteptat. De la Caragiale nu ne-am fi aşteptat decât la zeflemea şi lucruri spuse în doi peri’, a adăugat Pleşu. Printre cei care au luat cuvântul s-au aflat şi Adrian Cioroianu şi Andrei Oişteanu, care au vorbit despre evenimente istorice care au privit comunităţile evreieşti, şi ‘de ce sunt evreii din România sunt altfel’.

40 comentarii

Antibasistul 17-02-2013 - 18:46

NU NEG, EXISTA SI EXCEPTII, EVREI CINSTITI, cit la suta sint?

Antibasistul 17-02-2013 - 19:23

Dar majoritatea-s cei mai mari hoti ai lumii, evreul B. Madoff a furat oficial 65 MILIARDE $, neoficial MULT MAI MULT!

tomi 17-02-2013 - 22:38

oficial a furat cit zici tu HUHENSTAEIN,, insa nici nu ai idee cit a furat neoficial!! hahaha…

Europeanuul 17-02-2013 - 21:19

Hai ca n-ati facut voi nici un studiu de caz. Peremistilor, vorbiti dupa ureche… sinteti Tufa de Venetia !

Antibasistul 17-02-2013 - 22:51

Aiurezi europeanule, ca de obicei.

digital 17-02-2013 - 22:52

Antibasistul
17-02-2013 at 22:51
europeanul e bolșevic,n-ai știut?!

tomi 17-02-2013 - 22:35

150% sint cinstiti HUHUSTEIN !!

galceava 17-02-2013 - 22:38

Faceti o programare la medic, cautati-va de sanatate, lasati impresia ca santeti grav bolnav la cap .

Antibasistul 18-02-2013 - 04:14

Da, evreul cu multe nickuri CONGO e bolnav!

Tataia 17-02-2013 - 22:58

90%?

Ereticul 17-02-2013 - 20:46

Domnul Djuvara omite o parte din opera dramatica a lui Alcsandri: “Trei ovrei”, “Herscu boccegiu”, “Lipitorile satelor”, “Navalirea jidanilor”. Cum se impaca respectivele titluri cu presupusa origine a poetului?

Antibasistul 17-02-2013 - 23:27

Djuvara-i senil, retardat, sarmanu!

Antibasistul 17-02-2013 - 23:29

EVREII AU AMPRENTE BOGATE-N JEFUIREA ROMANIEI.

Antibasistul 18-02-2013 - 04:08

Evrei sint parintii tai j i d a n e!

geek-a-contra 17-02-2013 - 20:49

‘Pare de necrezut că marele iubitor de viaţă românească, Vasile Alecsandri, ar putea fi de origine evreiască.”. bull… cel mult “..ar putea avea SI ascendenta evreiasca…”: 1. scenedenta evreiasca se face dupa mama, iar aici se vorbeste despre un bunic. dapa reglement nu-i prea este evreu….. 2. bunica dupa mama sau dupa tata? daca dupa tata se aplica din nou punctul 1…. 3. bunicul cu pricina era 100% evreu sau tot dintr-o casatorie mixta? 4. in cazul extrem se poate vorbi despre 25% escendenta evreiasca….

geek-a-contra 17-02-2013 - 20:51

p.s. cu sau fara ascendenta evreiasca Alecsandri a fost mai roman decit multi altii care se bat cu caramida in piept pe tema romanismului…

digital 17-02-2013 - 22:21

păi zi-i mă precis,a fost sau n-a fost,ce-i aia,a fost mai român,cu sau fără ascendență!
o dai și tu la plezneală ca să te afli-n vorbă!

geek-a-contra 18-02-2013 - 09:14

te simtisi cu musca pe caciula? hai sa completez textul si pentru ai de nu-i duce mintea: “cu sau fara ascendenta evreiasca, PRIN ACTIVITATEA SI OPERA lui Alecsandri a fost mai roman decit multi altii care se bat cu caramida in piept pe tema romanismului…

acu’ ti-e clar? sau sa repet?

Antibasistul 17-02-2013 - 22:08

Dupa legea evreiasca DOAR DACA mama e evreica si fiul e evreu, in rest NIMIC CONTEAZA, TATA, BUNIC EVREU=0!

tomi 17-02-2013 - 22:19

Da are dreptate HUHUSTERN, vad ca e la curent cu legile evreiesti. La evrei fii sint facuti singur de mama fara interventia tatilor si al bunicilor, si uite asa se transmite natiunea de evrei din mama-n mama. Uite cea mai clara dovada este cu evreica Maria care l-a nascut singura pe fiul ei de religie evreu Hristos,care pina la rastignirea de catre cotropitorii romani a ramas evreu si a fost ingropat dupa legea iudaica.

digital 17-02-2013 - 22:40

zi-j mă cretinule cum își fac mamele voastre,singure copiii?!
asta-i una ,și doi,impotenții ăia de bărbați,așa ca tine,cu ce se ocupă,dacă ălora li se rupe-n paișpe de voi?!
cred că vă fac elea,ghem și vă aruncă zilnic la coșul de gunoi!
hahaha!

digital 17-02-2013 - 20:55

la următorul seminar,toți românii vor fi evrei,nu?!
hahaha!

Tache 17-02-2013 - 22:23

Studiu de caz a facut George Calinescu, in Istoria literaturii romane. Alecsandri si Xenopol NU au fost evrei. Aceasta este o tentativa nerusinata de furt de istorie, de deznationalizare.

tomi 17-02-2013 - 22:31

Cum stai bestie cu carnea de cal, am auzit ca va baga pachetele de carne returnate din Europa in magazine cu eticheta de ciocolata Pitic. Maninca soola carne de cal. tu’ti coorol ma-tii de imbecil. Mai si deschizi gura cretinule.

tomi 17-02-2013 - 22:34

tomi
17-02-2013 at 22:31

Cum stai bestie cu carnea de cal, am auzit ca va baga pachetele de carne returnate din Europa in magazine cu eticheta de ciocolata Pitic. Maninca soola carne de cal. tu’ti coorol ma-tii de imbecil. Mai si deschizi gura cretinule.

Normal ca textul era dedicat lui Digital dar a fost sters asa de repede ca nici n-am apucat sa-i raspund.

digital 17-02-2013 - 22:57

normal că ești foarte redus!
ce pachete returnate vrei mă,obositule,carnea aia s-a halit,boule!
i-o zic să vă-nscrieți pe lista de rând,că în curând va fi o delicatesă rarisimă și veți fi nevoiți să dați bani grei pe ea!
nu de alta dar știu că vă răsturnați buzunarele pe dos când cumpărați,și vă șade cam urât!

Tache 17-02-2013 - 23:23

Dar vad ca ti-ai raspuns singur…. Exista 2 tomi, ai un alter-ego ?

Antibasistul 18-02-2013 - 04:11

Evrei sint parintii tai j i d a n e!.

tomi 18-02-2013 - 10:10

Cum poti sa negi originea ta cu numele de GRUN HUHENSTEIN ? Adica parintii tai au fost evreui si tu nu? Nu este o rusine ca esti evreu insa este o magarie ca o negi. Se vede clar din tot comportamentul tau ca te prezinti ca un evreu ortodox. Uite CONGO nu neaga ca este congolez si Ciufulici este chinez.

tomi 17-02-2013 - 22:36

Ce HUHU nu-i evreu? Cine poarte sa sustina ca HUHUSTERN nu este evreu?

Antibasistul 17-02-2013 - 23:25

Dispari evreule cu multe nickuri, porcule j i d a ne s c, io-s roman!

urbos 18-02-2013 - 02:23

Ce mutra scarboasa are ala din poza. Ce natie o fi animalul? Scrie cumva in articol, ca mi-e lene sa citesc.

Antibasistul 18-02-2013 - 04:17

Este j i d a n.

Tache 18-02-2013 - 04:23

Evreii au instaurat comunismul in Rusia si Europa de est. A fost un holocaust adevarat in care au murit 66 de milioane de crestini. Granitele au fost inchise peste tot. Doar evreii au avut dreptul sa emigreze din infernul comunist, dar numai in Israel. Comunismul a fost impus pentru a-i face pe evrei sa emigreze in Israel.

Secolul 20 este secolul cosmarului evreiesc. Evreii nu s-au lasat si au continuat genocidul lor in Irak. 500 000 de copii morti, 2 milioane de adulti morti, 4 milioane de refugiati. O persoana informata spunea ca, daca 14 evrei ar fi fost dusi pe o insula, neutralizati, razboiul din Irak nu ar mai fi avut loc.

Lumea a ajuns sa cunoasca crimele evreilor, asa ca, prostiile spuse de Neagu Djuvara, nu ajuta la nimic.

BULA 18-02-2013 - 04:31

Asa crezi tu, ca “Comunismul a fost impus pentru a-i face pe evrei sa emigreze in Israel” ? Mi se pare ca reduci lucrurile prea mult.

Comunismul a fost impus ca sa distruga patura bogata din Rusia, cu care evreii erau tot timpul in coliziune. Si ca sa le ia averile imense.

Antibasistul 18-02-2013 - 04:50

Corect.

Tache 18-02-2013 - 05:57

Si pentru asta. Dar energia principala a fost in directia zionismului. Banii sunt un mijloc, o unealta.

Antibasistul 18-02-2013 - 09:42

In toata lumea comunista au fost ucisi 120 000 000 oameni, in Holocaustul Rosu Comunist creat de evreii bolsevici!

BULA 18-02-2013 - 04:26

Ce pungi au la ochi khazarii ! Isi incordeaza prea mult privirea la numaratul banilor scosi din bisnita, de aia sunt asa. Sefarzii arata ca oamenii normali.

jan dinu 18-02-2013 - 08:13

— D-l VEINER are dreptate — Imperatorul TRAIAN a fost
sfatuit de catre evrei inca din anul 100 era crestina de-a ocupa
Dacia ei venind pentru aurul care putea fi expoatat fara cianuri cind
atunci nu se foloseau tehnologii cu cianura . Acum este normal
ca dupa multe ,multe secole ei au prioritate fiind specialisti in domeniu
chiar prin simtul mirosului ancenstral de-a reushi sa-l extraga mult mai usor
cu ajutorul noului TRAIAN care deja au fost incheiate contracte
asha cum le cunoasteti sfatuit de prim ministrul Natanaiahu shi
presedintele Peres pentru demarare lucrarilor cit mai urgente
pina nu se devalorizeaza ajungind la paritatea copeicilor sovromurilor !
JD-USA

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult