Titlul este idiot, dar să ştiţi că se putea şi mai rău de atât, având în vedere ce urmează să vă împărtăşesc în continuare. Este vorba despre două materiale, pe care, din nefericire, le-am auzit la două televiziuni de ştiri (Realitatea si Antena3). Iniţial, am zis că nu o să scriu despre ele, dar, până la urmă, m-a convins Fefe.
O să încep cu autostrăzile. Preluând o ştire de Mediafax, cele două televiziuni ne-au anunţat, luni şi marţi dimineaţă, că Rusia va construi o autostradă care urmează să înconjoare Marea Neagră şi va tranzita şi România. De aici, comentarii pe cele doua siteuri, opinii şi preluări în presa de peste Prut, cu acelaşi titlu. Căutarile pe Google dădeau ca rezultate ştirea cu acelaşi tilu pe mai multe ziare, bloguri etc.
În orice caz, informaţia nu este adevărată. De fapt, stirea era că preşedintele Federaţiei Ruse a aprobat memorandumul privind participarea ţării sale la proiectul de construire a unei autostrăzi inelare în jurul bazinului Mării Negre. Proiectul a fost decis în anul 2006 de Organizaţia Cooperării Economice la Marea Neagră (n.red. – fondată de Albania, Armenia, Azerbaidjan, Bulgaria, Georgia, Grecia, Republica Moldova, România, Federaţia Rusă, Turcia şi Ucraina, la care a aderat şi Serbia). Fiecare stat în parte se ocupă de partea sa de autostradă, cu finanţare internă sau din partea Bancii Mondiale sau BERD etc. Coincidenţă, România va prelua preşedinţia Organizaţiei la 01 ianuarie 2011, iar, la Constanţa, pentru aprilie, este programat un Grup de Lucru pe tema autostrăzii inelare. Oricum, nu pot să nu menţionez că, în cele din la urmă, Realitatea.net a dat ştirea corectă.
Şi, acum, subiectul care m-a enervat cel mai mult. Nu a fost suficient că mi-au scos peri albi dezbaterile din vară despre tâmpenia de brand turistic de ţară. A mai trebuit ca, şi în decembrie, să aud despre frunza verde a ministrului Udrea. Dacă ar fi fost corect scrisă, nu zic nu, poate aş fi trecut cu vederea ştirea. Dar, ghinion de neşansă. Începând de luni de dimineaţă şi până marţi, m-a scos din minţi informaţia potrivit căreia Poşta Slovena (Posta Slovenije) are ca logo frunza pe care Ministerul Turismului din România a dat o căruţă de bani. Tărăboiul de pe lume: dezbateri peste dezbateri, cum se plimbă maşinile poştei slovene cu frunza românească, cum o să facă turiştii străini confuzie între ţara noastră şi poştă.
Ca să lămurim lucrurile: din punctul meu de vedere, frunza aia de doi bani, devenită logo turistic al României, este o porcărie fără margini, iar suma imensă plătită pentru ea este strigătoare la cer. Normal ar fi ca ceva parchete sau poliţii să se autosesizeze. Numai că ea (frunza) nu este folosită de Poşta Slovenă. În luna septembrie a anului în curs, Posta Slovenije (Poşta Slovenă) a fost premiată de firma Planet GV (din Slovenia) cu „Zelena Logistika 2010” (Green Logistics 2010), pentru faptul că a început să folosească şi maşini electrice. În anul 2009, Planet GV a oferit acelaşi premiu unei alte companii slovene (Container), tot din raţiuni ecologice. Doar Premiul „Zelena Logistika” (Green Logistics), al Planet GV, conţine frunza verde a Turismului românesc. Nu e Poşta! Bineînţeles, asta nu înseamnă că noi (cetăţenii) nu am fost păcăliţi, iar cine a decis cumpărarea logoului nu trebuie să răspundă.
P.S. Şi mi-am mai adus aminte de încă un subiect. O să scriu doar atât: ZiuaVeche.ro este singura publicaţie care a anunţat în exclusivitate, încă de joi, 23 decembrie, că generalul Dănilă va fi noul şef al SMG. Asta, ca să ştie cine a auzit altceva, la TV.