Acasa Cultura-ReligieCultura Omul din Neanderthal traieste in fiecare dintre noi

Omul din Neanderthal traieste in fiecare dintre noi

scris de Ziua Veche

O examinare detaliata a genomului omului din Neanderthal releva ca exista putin din el in fiecare dintre noi, intre 1 % si 4 % din genele popoarelor Europei si Asiei provin de la neanderthalieni, potrivit unui studiu elaborat recent de cercetatori de la universitati din SUA si Germania, citat de AP, informeaza Agerpres.

„Ei continua sa traiasca, cate putin”, a comentat Svante Paabo de la Institutul Max Planck pentru antropologie evolutiva din Leipzig /Germania. Echipa pe care el a condus-o impreuna cu Richard Green de la Universitatea din California si cu David Reich de la Facultatea de medicina din Harvard a comparat materialul genetic colectat din oasele a trei oameni din Neanderthal cu cel al cinci oameni din zilele noastre.

Concluziile lor, publicate vineri in revista Science, stabilesc o relatie intre oamenii din Neanderthal si oamenii moderni care traiesc in afara Africii, a precizat Paabo. Ea sugereaza ca incrucisarile au avut loc in Orientul Mijlociu, unde oamenii din Neanderthal si reprezentantii Homo Sapiens au trait concomitent in urma cu miii de ani, a adaugat el.

0 comentariu