Acasa Cultura-ReligieReligie Tradiţii şi obiceiuri de Bobotează

Tradiţii şi obiceiuri de Bobotează

scris de Șt. C
36 afisari

Boboteaza (Iordanul) – 6 ianuarie: la Boboteaza nu se spala rufe, apa sfintita luata acum are puteri miraculoase, ea nu se strica niciodata. La Boboteaza se sfintesc toate apele, iar preotul se duce la o apa unde va arunca crucea. Mai multi barbati se arunca in apa ca sa o aduca inapoi, iar cel care va scoate crucea din apa va avea noroc tot anul.

Tradiţii şi credinţe populare de Bobotează

Iordanitul femeilor: in satele din nordul tarii, pe vremuri, femeile se adunau in grupuri mari acasa la cineva si duceau alimente si bautura. Dupa ce serveau masa, ele cantau si jucau toata noaptea. Dimineata ieseau pe strada si luau pe sus barbatii care apareau intamplator pe drum, ii luau cu forta la rau amenintandu-i cu aruncatul in apa. Tot acum, in unele regiuni, avea loc integrarea tinerelor neveste in comunitatea femeilor casatorite prin udarea cu apa din fantana sau dintr-un rau. In noaptea de Boboteaza, tinerele fete isi viseaza ursitul. Ele isi leaga pe inelar un fir rosu de matase si o bucatica de busuioc; busuioc se pune si sub perna. Fetele care cad pe gheata in ziua de Boboteaza pot fi sigure ca se vor marita in acel an.

Sfantul Ioan Botezatorul – 7 ianuarie: acest obicei, numit „Udatul Ionilor„, are loc in Transilvania si Bucovina. In Bucovina, la portile tuturor care poarta acest nume se pune un brad impodobit, iar acesta da o petrecere cu lautari. In Transilvania cei care poarta acest nume sunt purtati cu mare alai prin sat pana la rau unde sunt botezati/ purificati.

Boboteaza

In suita celor 12 sarbatori importante crestine se numara si Boboteaza (Botezul Domnului), tinuta in fiecare an, in ziua a sasea a lunii ianuarie. Sarbatoarea este menita sa reaminteasca cele petrecute la apa Iordanului, inainte ca Iisus sa paseasca in viata publica, la implinirea varstei de aproximativ 30 de ani. Intrucat in aceasta zi Iisus s-a prezentat pentru prima data in lume, sarbatoarea se mai numeste si Epifanie, Teofanie, Aratarea Domnului. Inca din sec. 3, poate si mai inainte, este semnalat inceputul acesteia. Cert este ca in „Constitutiile Apostolice” Boboteaza figura deja printre sarbatorile crestine, alaturi de Craciun si de Pasti.

In Iordan botezandu-Te Tu, Doamne…

Boboteaza mai este cunoscuta si sub numele de Epifanie, Teofanie, Aratarea Domnului, Descoperirea Cuvantului Intrupat. Sarbatorita inca de la inceput in ziua de 6 ianuarie, multa vreme impreuna cu Craciunul (lucru ramas pana astazi in practica Bisericii otodoxe ruse, a Bisericii Armene si a celorlalte biserici necalcedoniene), Boboteaza mai este cunoscuta si sub numele de Epifanie, Teofanie, Aratarea Domnului, Descoperirea Cuvantului Intrupat.

Evenimentul Botezului este descris de catre toti evanghelistii. Matei ne relateaza ca Iisus a venit din Galileea la raul Iordan unde boteza Ioan Botezatorul, cerand sa fie si el botezat. Ioan i-a zis: „Eu am trebuinta sa fiu botezat de tine si tu vii la mine” (Matei 3, 14), iar la raspunsul lui Iisus ca asa se cuvine, a fost botezat in cele din urma de catre Ioan. Boboteaza (Botezul Domnului) este o manifestare a celor trei Persoane ale Treimii: Fiul se boteaza in Iordan de catre Ioan, Spiritul Sfant se coboara asupra lui Iisus in chip de porumbel, iar Tatal din cer Il declara ca fiind Fiul sau.

Boboteaza (6 Ianuarie) si cu Sf. Ioan (7 Ianuarie) aproape ca formeaza una si aceeasi sarbatoare. In ajun, preotul sfinteste casele cu apa care a fost sfintita in dimineata aceea dupa Liturghie. Oamenii tin post negru pana ce vine preotul si beau din aceasta apa sfintita. Preotul este precedat de copii imbracati in camasi albe, sunand din clopotei si deschizand calea preotului, strigand Kira Leisa, adica pronuntarea romaneasca a grecescului Kyrie Eleison (Doamne miluieste). Pe langa Troparul Bobotezei, copii canta colinde speciale care descriu minunea care a avut loc la Iordan (Botezul lui Iisus). In ziua aceasta, in afara de preot, nimeni nu se duce colindand din casa in casa.

In ziua de Boboteaza, dupa liturghie, preotul impreuna cu enoriasii fac o procesiune spre un lac, rau sau vreun izvor, pentru slujba Sfintirii Apelor. Cand Troparul Bobotezei incepe, vanatorii si padurarii satului impusca peste ape ca sa alunge duhurile necurate. Astazi, acest obicei a pastrat doar semnificatia festiva a unui foc de artificii, fiind lipsit de simbolism. Daca este frig, se pregateste o cruce de ghiata, pentru a marca locul slujbei si la sfarsit preotul arunca in apa o cruce de lemn, iar feciorii satului se arunca sa o scoata, chiar daca este ger. Se crede ca in ziua aceasta toate apele pamantului sunt sfintite; de aceea femeile nu spala rufe pentru urmatoarele opt zile pana la sfarsitul praznicului.

63 comentarii

Huhu Ciu 06-01-2013 - 05:35

SA NU UITAM

Agheasma mare se ia zilnic între 6 ianuarie şi 14 ianuarie inclusiv.

In nici un caz nu se pune busuioc în agheasmă.

Agheasma este agheasma.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 06:48

…Ba’H patrapuleo ,fara busuioc si argint in apa curata : NU SE PRODUCE …AGHEASMA ! Iar ce postezi mai jos este un haloaimas pt. retardati fara frontiere !RELIGIILE (toate) sant un OPIU pt . popoare !

Huhu Ciu 06-01-2013 - 07:03

@ Parpanghelu alpino-carpato-himalaia, si anume din padurea neagra

In nici un caz nu se pune busuioc în agheasmă….. deci in apa DEVENITA deja agheasmă. Despre tainele savarsirii agheasmei, ce ar fi sa o lasi jos? Ori esti popa tiganesc?

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 07:15

Cand te adresezi SUPERIORULUI mushai sa devii decent , hanimalule, iei si pozitia de drepti si te inchini , tanaule!
Si daca Tzaganul Dixit ceva peacilea : Este si RAMANE VALABIL !PRHE-phutzule !

Huhu Ciu 06-01-2013 - 08:00

@ Nepalezu de sub coviltir, parpandel de bulibasa

Adica, tu in popia ta, zici ca Ioan era Masia, deja venise, si de aceea ne aflam de atunci si pana acum in apocalipsa? Hm, evenimentele se potrivesc cu prorocirea, dar nu este decat o intamplare.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 15:41

@ ciuciuletele alunecat in doggy.matisme : Bey pulei , Io cocorat recent de REX Cioaba cu leenguritza de haur, si recent recunoscut si pa rhetzeau gaagal nu digger pante mistiko-relijioasae , mancathiasH ! Care proorocirili ,ca pastha neicanimee nu l’o proorocit decat satana !Nu ma deranja permanently da’h la bourbonul si eiscreamu ! Hay ,popeshte la valica !

Huhu Ciu 06-01-2013 - 05:52

ATENTIE LA BOBOTEAZA, CINE A BOTEZAT

Domnul Isus a fost tăiat împrejur în ziua a opta, după legea Vechiului Testament și faptul acesta este relatat în Biblie, în Evanghelia după Luca unde scrie astfel:

Când a venit ziua a opta, în care trebuia tăiat împrejur Pruncul, I-au pus numele Isus, nume care fusese spus de înger înainte ca să fi fost El zămislit în pântece. (Luca 2:21)

Dar, nu despre acea botezare este vorba la Boboteaza, ci desprea cea facuta de Ioan asupra lui Isus, dar care nu era crestina, caci era facuta fara Duh, si deci numai o baie simbolica so ocazie pt Dumnezeu sa spuna „acesta e fiul meu iubit” dar fara sa indice precis daca era vorba de Ioan ori Isus.

Ioan a fost ucis miseleste si a fost urcat la cer, si de asemenea a fost vestit ca nastere inca inaintea lui Isus si in toate aspectele. Totusi oamenii au crezut ca Dumnezeu se referea la Isus.

un crestin 06-01-2013 - 07:33

HuhuCiuule, stii tu ceva dar nu temeinic. Sari asa tzup-tzup de la una la alta. 1. Cum de ti-a trecut prin cap ca cineva ar putea numi botez – prezentarea la Templu si taierea imprejur in ziua a 8-a ?

. Matei 3

1. In vremea aceea a venit Ioan Botezatorul si propovaduia in pustiul Iudeii.

2. El zicea: „Pocaiti-va, caci Imparatia cerurilor este aproape.”

3. Ioan acesta este acela care fusese vestit prin prorocul Isaia, cand zice: „Iata glasul celui ce striga in pustiu: „Pregatiti calea Domnului, neteziti-I cararile.”

4. Ioan purta o haina de par de camila, si la mijloc era incins cu un brau de curea. El se hranea cu lacuste si miere salbatica.

5. Locuitorii din Ierusalim, din toata Iudeea si din toate imprejurimile Iordanului au inceput sa iasa la el;

6. si, marturisindu-si pacatele, erau botezati de el in raul Iordan.

……….

11. Cat despre mine, eu va botez cu apa, spre pocainta; dar Cel ce vine dupa mine este mai puternic decat mine, si eu nu sunt vrednic sa-I duc incaltamintea. El va va boteza cu Duhul Sfant si cu foc.

12. Acela Isi are lopata in mana, Isi va curata cu desavarsire aria si Isi va strange graul in granar; dar pleava o va arde intr-un foc care nu se stinge.”

13. Atunci a venit Isus din Galileea la Iordan, la Ioan, ca sa fie botezat de el.

14. Dar Ioan cauta sa-L opreasca. „Eu”, zicea el, „am trebuinta sa fiu botezat de Tine, si Tu vii la mine?”

15. Drept raspuns, Isus i-a zis: „Lasa-Ma acum, caci asa se cade sa implinim tot ce trebuie implinit.” Atunci Ioan L-a lasat.

16. De indata ce a fost botezat, Isus a iesit afara din apa. Si in clipa aceea, cerurile s-au deschis, si a vazut pe Duhul lui Dumnezeu coborandu-Se in chip de porumbel si venind peste El.

17. Si din ceruri s-a auzit un glas care zicea: „Acesta este Fiul Meu preaiubit in care Imi gasesc placerea.”

Huhu Ciu 06-01-2013 - 07:44

Totusi oamenii au crezut ca Dumnezeu se referea la Isus, si asta pe cand actiunea era in mainile lui Ioan, care conducea ceremonia, deci care era personajul important, subiectul care facea.

Glasul nu a indicat adresa, deci cea care se subintelegea este adresa logica – Ioan.

un crestin 06-01-2013 - 07:58

Daca stau si ma gandesc bine, cam au dreptate preotii ortodocsi ca nu va lasa sa cititi singuri scripturile.

O asa interpretare ca a ta n-am mai auzit si nici nu mai vreau:)

Cercul 06-01-2013 - 16:39

A vorbit si nea Vasile ca sa nu se zice de el ca-i prost.

ValVerde 06-01-2013 - 16:45

Ciufulici, interesanta ipoteza…
deci tu spui ca Iisus e un impostor care a furat identitatea adevaratului fiu al lui Dumnezeu, Ioan.

Eu cred ca Ioan, dupa ce a fost ucis miseleste (cum ucizi un dumnezeu, si inca „miseleste”) s-a urcat acolo sus in cer si a inceput sa se oftice ca Iisus i-a furat identitatea si e mare vedeta prin desert, un fel de Becali al timpurilor alea.
Si s-a suparat Ioan si a conspirat cu evreii si impreuna i-au manipoolat pe romani sa i-o traga in freza lui Iisus.

Si daca Sfintul Duh nu era prin preajma, de ce mai pierdeau timpul in Iordan…sau poate se balaceau si ei si jucau o leapsa pe la fund, ca era cald si in general puteau de traznea, ca nu aveau produse cosmetice la sandramaua din sat.

Oare de ce e dumnezeu atit de ambiguu ?
Nu poate vorbi clar: „Bai cutarica, tu esti fiul meu si acum pot sa te bat cu temei legal cind te trimit la piata si spargi sifoanele” ??
Si ce-i cu chestia asta imbirligata, sa lase o femeie gravida impotriva dorintei ei (asta s-a mai intilnit) dar s-o lase gravida fara ca ea sa stie….cita lipsa de sensibilitate…fara sa mai mentionam ca…da-o-n PiMa-sii, esti ditai dumnezeu, poti sa faci orice, creaza-ti fiul ala cum l-ai crea pe Adam, din praful drumului sau dintr-un cirliont de barba sura…cine te poate trage la raspundere? Esti seful !!!

Eh…mai am multe de zis….vin acu”

Huhu Ciu 06-01-2013 - 17:32

Mi-ai ciufulit palaria cu erezii foarte atee si fara darul izbavirii.

„Bine ca te-i inhaitat cu Ciufulici” si sa arunc anatema nu zic, caci ce vina are el sa se fi mirat de puterea Duhului, care pe loc a si coborat peste oameni, si care astfel au si stiut cu siguranta si instantaneu despre cine vorbea glasul.

Deci ai alunecat pe acest prilej si piatra de incercare in greseala cea rea a interpretarii diavolesti.

Afla ca niciunde nu este spunere de sus „crede si nu cerceta”, aceasta este ispitire semanata de diavol. Dimpotriva, trebuie sa cercetam amanuntul in toate moleculele lui, si sa vedem si sa ne miram de minunile mari care ne apar astfel.

Vad ca ai cercetat ceva, un pic de pornire exista. Acum, insa, trebuie sa te miri si crucesti, caci adevarul este acela si nu cel care iti vine in minte bazat pe firesc.

Hai, pacea sa fie cu tine si Duhul sa pogoare asupra-ti !

ValVerde 06-01-2013 - 18:03

Nepatrunse sint caile Domnului [ca Viorica de la Scara 3 (asa zice ea)] si as vrea sa o patrund si sa-i cercetez adincimile in tot amanuntul lor pina la molecule si mai departe.
Si ma rog Domnului sa-mi deschida portile si lucratura lui sa mi se arate in toata maretia ei necuprinsa.
Imbatat de creatia dumnezeiasca, cu dor de alinare si inaltare, voi privi smerit frumusetea sfinta si o voi trata cu evlavie si fara stricaciuni diavolesti, asa cum ne invata El in Geneza 1; 27-28

Huhu Ciu 06-01-2013 - 18:23

Despre împreunarea trupească a soţilor nu este acum vreme, caci e Boboteaza.

Dar, sa ne aducem aminte, înainte de călcarea poruncii oamenii duceau viaţă îngerească şi n-a fost vorba deloc de unire trupeasc. Acum este altfel, si anume este hotarat „Să nu opriţi datoria unul altuia, fără numai din bună înţelegere”

Atat deocamdata!

Este bine, mergi frate pe calea buna a mirarii si poate-poate iti va fi bine.

ValVerde 06-01-2013 - 18:37

” Dar, sa ne aducem aminte, înainte de călcarea poruncii oamenii duceau viaţă îngerească şi n-a fost vorba deloc de unire trupeasc”

===

Uite de aia voi fi eu pe veci recunoscator Evei, sarpelui si marului.

PS. Ovulatia la femei si capacitatea oualor barbatesti de a produce inotatori minuscului a fost dezvoltata dupa incidentul cu marul?

Daca erau facuti asa de la inceput, nu avea nici un sens. Daca D-zeu i-a transformat ca sa se poata inmultii, dupa ce au muscat din mar, atunci nu mai sintem dupa chipul si asemanarea lui, decit …daca…si El are un set
de giuvaere dumnezeiesti in stare de functionare.

geek-a-contra 06-01-2013 - 18:48

„înainte de călcarea poruncii oamenii duceau viaţă îngerească”. care „oameni” bre , ca nu erau decit doi, adam si eva…..?

ptr valverde: nu era nevoie de ovule si inotatori. era suficienta o coasta…

Huhu Ciu 06-01-2013 - 19:37

Am zis „oamenii’ caci erau 2.
Bai, tu esti mereu contra ori te faci?

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 19:41

…de celule suse, ce zaci spermatoidule

ValVerde 06-01-2013 - 20:15

„Am zis “oamenii’ caci erau 2.”

===

Femeia este aproape o persoana dar inca nu califica la „oameni”

Huhu Ciu 06-01-2013 - 20:20

Femeia este om dupa chipul si asemanarea Domnului. Secretul virginitatii Lui in partea feminina cat si cea maculuina nu a fost discutat in Biblie, dar este pe deplin cunoscut.

ValVerde 06-01-2013 - 20:26

Nu, ca Dumnezeu n-are tzitze.

Huhu Ciu 06-01-2013 - 20:34

Aha, misogin diavolesc, te-am prins!
Oare barbatii nu au tzitze.cu sfarc si tot ce trebuie? Numai o mica injectie cu estrogeni, si pac!

ValVerde 06-01-2013 - 20:38

Poate tie iti plac tzitzele ale, ca sint dumnezeiesti.
Mie imi plac tzitzele femeilor pacatoase.
Fara estrogen!
Cu silicon sau fara, ca au acelasi gust.

Huhu Ciu 06-01-2013 - 20:42

Pe de alta parte, ce ar fi femeia fara injectii masive, macar una-doua pe saptamana la saraci cu duhul, sau 1-2 pe zi la oameni normali, de andogeni prin tubuletul sfant?

Interesant, si femeia are penis, dar mai pitic si nefunctional fiziologic, insa din puct de vedere de inervare, ohoho!

Huhu Ciu 06-01-2013 - 20:44

Tzatzele nu e bune, dezechilibreaza corpul si cred ca face cocoasa, cred.

ValVerde 06-01-2013 - 20:47

De unde se vede ca urbos e aproape femeie.
Are penis mic si nefunctional fiziologic, dar nu are terminatiile nervoase care le fac pe femei sa le apuce bizdicul.

El are spume la gura. Considerind datele problemei, e absolut de inteles.

ValVerde 06-01-2013 - 20:49

„Tzatzele nu e bune, dezechilibreaza corpul si cred ca face cocoasa, cred.”

===

Da, dar cind cade pe tine amortizeaza impactul si nu dati dinti in dinti.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 20:51

Daca vii la ROmanica , din tine si ciuciuletzu prin operatie estetica, aproape, s-ar putea crea un om , cu exceptia circomvolutiunilor, acolo nexam !

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 20:54

Bhoulene, viermili nu au nici fallus nici nu sant klitoridiene, bhoulenne viermili trebuie starpit din oua !

DXN 06-01-2013 - 20:56

Hai ma Carpatiene, ce dracu’?
Vale, doar glumeste!
Tu cum faci cu mine?

digital 06-01-2013 - 20:57

împuțitul de vitălău nu știe înota decât înainte,așa că nu are cum se întoarce!
eventual dacă-l țin puterile ar putea să ajungă pe coastele japoneze sau în korea!
atunci va ține o cură de juma de an cu orez decorticat,prefiert și va lua câte o lopată săptămânal peste muyan,ca să-și aducă fizionomia la nivel de asiatic!
oricum,dă-l în morții măsii de retardat!

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 21:06

@deixenu — Mon chapeau , Io te respect in continuare, prietenii stiu de ce !Chiar daca dpdv. politic avem afinitati diferite, cu valureanu ,doar ne intretinem, sinapsele !

DXN 06-01-2013 - 21:13

Pt. Carpatian si Vale,
OK!
🙂

ciufulici 06-01-2013 - 21:17

Aceasta discutie s-a departat de subiect, este deixenata complet si parpanghelita la esenta, deci miroase a pute si putani

ValVerde 06-01-2013 - 21:18

@patrunjel tiganesc

„Si daca ai avea si tu o krepatura pe verticala”

===

Alea de la „uitetzitza,com” nu se numara, muncitorule cu ochiul si palma.

DXN 06-01-2013 - 21:33

Mai ciufulici,
N-am nimic cu tine!
Nici nu te-am observat!
Scuza-ma!

geek-a-contra 06-01-2013 - 10:56

„Fetele care cad pe gheata in ziua de Boboteaza pot fi sigure ca se vor marita in acel an”. o fi. dar, orisicit, este mai safe decit sa cada in frun pat. mai ales ca in cazul din urma nu este absolut deloc sigur ca urmeaza si un maritis…..

Huhu Ciu 06-01-2013 - 19:46

Biblia nu zice clar, dar iti dau eu interpretarea secreta: „fetele care cad PE SPATE…”

ValVerde 06-01-2013 - 16:24

Postare de Parintele Alcoolie in EVZ:

„6 January, 01:48.

Părintele Alcoolie
Stimati credinciosi, vedeti ca maine vin sa va miruiesc. Tarifele sunt dupa cum urmeaza:
1. 100 de lei – Evanghelia, patrafirul, crucea si mana dreapta, plus bonus de tamaiere all-inclusive;
2. 80 de lei – Patrafirul, mana dreapta si somoiogul de busuioc cu care va dau in freza;
3. 50 de lei – Patrafirul si crucea plus mana stanga cu care ma scarpin la cơaie;
4. 20 de lei – Doar patrafirul, zgarcitilor. Sa nu va imaginati ca intrati in rai cu banii ascunsi in chiloti;
5. 10 lei – Va dau sa pupati salamul barbos, ca altceva nu meritati, paduchilor;
6. 5 lei – Ma sterg la cųr cu mutrele voastre diforme;
7. Moca – Sa mergeti la biserica sa va aghiasmuiasca parintele Flatulenie, pampalailor.

Cercul 06-01-2013 - 16:43

Tot visezi tu salamul barbos, dar nu vei primi decat smoala fierbinte in gaura paduroasa.
Cu greabanul ala si cu unghiile triple nu te ia nimeni.

tomi 06-01-2013 - 17:23

Sigur ca nu ati stiut de Hristos pina la 30 de ani, era si el ocupat cu familia, si pe vremea lui trebuia sa mearga zilnic la sinagoga la rugaciune. Cind intr-o vara cu un val mare de caldura a facut o excursie prin nordul Israelului in zona Marii Galileeii,sau Kineret, s-a dus sa faca o baie in Jordanul ce se varsa in acea mare. Asa iesii ca fiind multi evrei adunati pe-acolo mirati de gestul lui Joshua l-au declarat botezat si-i schimbara numele in Hristos.Daca ati vazut cumva si inscriptiile de pe cruce unde INRI inseamna precum desigur ca stiti, Isus din Nazeret Regele Iudeilor.

DXN 06-01-2013 - 18:17

Tomi,
Nu fi atat de sigur.
Ιησούς Χριστός a generat cele mai mari religii (crestinismul si mohamedanismul), prin urmare acest rege incoronat cu spini a fost un mare vizionar.
Faptul ca, chiar evreii recunosc existenta HRISTOSULUI, ma face sa te rog sa incerci sa fii mai putin uracios cu ortodocsii. Mai ales ca multi. foarte multi evrei sunt MAI ortodocsi decat ortodocsii euxini.
Hristosul, oricat vor voi evreii, nu mai este al lor. ESTE AL NOSTRU. AL CRESTINILOR!.

jan dinu 06-01-2013 - 18:36

„– HRISTOS — este al nostru al crestinilor „….
Cum o arata IISUS pe icoanele chinezesti nu stiu …dar
dupa scripturi (daca ne luam ) are o singura identitate -hebraica – !
Important ramine ca portretele ieftine vindute in iarmaroc sa nu arate
ca – MAO … Stalin … Hitler …
JD-USA

DXN 06-01-2013 - 22:23

„Hristosul” este numai al crestinilor!
„Iisusul” este al tuturor. Si al Iudeilor. Chiar si al mahomedanilor! Desi pare curios.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 19:02

ZAU , deixene si mahomedanismul a fost ,,generat” de Jesoua ben Josef ! Este o noutate ,absoluta ! BREKKE NEWS! …hay bree ai accesat o sursa sigura !

DXN 06-01-2013 - 19:07

citeste

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 19:49

Nu ma ,dezamagi deixene !

DXN 06-01-2013 - 19:59

Nu.
Scris special cu litere grecesti, pentru ca sa inspire, am vrut a spune ca aceasta religie (?) este o copie nereusit insailata, la sute de ani distanta, a crestinismului faurit de HRISTOSUL TUTUROR.
mahomed-ul s-a vrut a fi aceasta copie!
ATAT.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 20:40

O succi ,deixene!

DXN 06-01-2013 - 21:58

?

tomi 06-01-2013 - 21:35

DXN nu am nici pe departe gindul sa te jignesc deoarece in fond si la urma urmei sintem in acelasi partid iar rastignirea lui urbos este scopul nostru comun.Ca el nu va mai invia sint sigur, cei plecati in iad nu se mai reintorc.
Sa faci insa o gafa asa de cumplita nu ma asteptam de la tine.
Arabii adica mohamedanii au invadat orientul mijlociu si nordul Africii prin anii 650-800 e.n. deci cam la 5000 de ani dupa aparitia evreilor si al religiei iudaice.Ce ai tu comun cu islamul mai baiatule, tu te rogi din coran, cartea satanei, ca eu nu??!
Ce avem noi comun cu islamul? nimica taticule, zero, niente.
Ca noul testament este volumul doi al vechilui testament sint de acord. Daca vrei sau nu, daca-ti convine sau nu voi crestinii sinteti fii iudaismului si da-mi un document sa ma convingi ca nu-i asa. Hristos, sau daca vrei Isus, s-a nascut evreu, iar legea noastra zice clar, cine s-a nascut evreu asa va si murii. Hristos este simbol si pentru noi dar nu este Mesia, va veni odata, dar se pare ca inca nu sintem prea demni sa fim onorati cu reintoarcerea lui Dumnezeu. Putea sa faca baie zilnic in Jordan si tot nu avea alt efect decit ca sa se racoreasca pe zilele cu arsita soarelui de la noi. Crede-ma tataie ca nu te pacalesc, si nici nu-mi arde de glume cu un prieten, insa Hristos insusi nu avea habar de crestinism, religie care apare la 400 de ani dupa moartea sa, prin catacombele Romei unde se ascundeau partizanii noii religii, de frica romanilor care-i prigoneau.
Mai citeste, sint destule dovezi, si de fapt ce rusine ar fi ca sa recunoasteti ca iudaismul si crestinismul sint inrudite ca tata si fiu? Si cred-ma ca eu personal il admir pe Hristos si sint mindru ca a fost un bun evreu, revolutionar si un clarvazator, dotat cu mult peste media omului de rind.

DXN 06-01-2013 - 21:49

tomi,
Nici vorba ca m-ai jignit!
Am vrut sa spun ca stiu ca Iisus (Hristosul de mai tarziu) desi evreu, a devenit un „bun” al crestinatatii.
In fapt, el a „impacat” politeismul romanic cu monoteismul.
In acelasi timp, Hristosul a devenit „izvorul” mahomedanismului, deoarece acestia au copiat in mare masura prin profetul lor, caracteristicile Hristosului.
Mi
s-a parut ca esti putin uracios cu cei in Hristos, dar cred ca acum am elucidat diferenta de exprimare.
🙂

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 22:01

@deixene, in continuare perseverezi in greseala ! Mahomedanismul este doar o religie monoteista, nimic comun cu iudeo-crestinismul , desii ei cauta sa aibe conexiuni cu iudaismul Iar crestinismul din prezent nu are aproape nimic cu simbolul declansator Jesua ! Tu nu ai facut ISTORIA REligiilor , ai notziuni dobandite pe canalele bigotismului. …in rest ,ramane cum ne-am inteles !

DXN 06-01-2013 - 22:07

@- – प्रिंस Parpanghel Carpathian
06-01-2013 at 22:01
Carpatiene, asta am si explicat!
Te „blochezi” gratuit!
Dar, ma rog, … cum zici tu.

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 19:07

De PLIMBAREA HAZIILOR , nu aminteste chiar nimenea peacilea !
Ca pe partiile din Predeal a aparut iarasi HADUL HAZILOR pe snowmobile !
Iarasi deplasarea cu elicoptterul ieftinit la 5000de ieuroi /ora !

DXN 06-01-2013 - 19:40

Mai acum şapte ani, o reporteriţă (=IDIOATA) îl întreba superior pe un puşti, la un post TV:
– Iată, de petrecerea HAZILOR, te-ai costumat în HAZ, de ce?
– Dar eu nu sunt HAZ!
– Dar ce eşti?
– Sunt hâd.

Huhu Ciu 06-01-2013 - 19:42

De sarbatoarea mayasa a hazliilor nu mai vorbim, a fost, si acum incepem un alt ciclu de 32 de mii de ani.

jan dinu 06-01-2013 - 22:39

— Mie-mi plac mahomedancele —
NU se afiseaza in minijupuri pe strada .in tramvai la inghesuiala
cum face nevasta lu HuHu (intiiul )
O adevarata moahomedanca credinciasa asculta de barbat
shi nu este geloasa pe alte doua neveste fie ca sunt mai tinere
cind -Alamar – consuma energie mai multa la acestea
Dar cind incep toate trei -BellyTdance .in fatza lui
soarbind din marghilea shi privindu-le ca pe niste regine ….
sigur ca EL se simte ca un adevarat rege NU ca ai nostri CIOABA
ori MIHAI care mai curind sunt niste impostori …
JD-USA

DXN 06-01-2013 - 22:44

JD, La multi ani!

jan dinu 06-01-2013 - 22:58

Sa traiesti shi tot iubesti …
Doar asha intineresti
Shi de faci purcoi de bani …
Da din ei shi la tzigani ..!!…-:)))
( sorcova necenzurata )
JD-USA.

jan dinu 07-01-2013 - 00:08

Corectare ;
pentru a-mi pastra titlu nobiliar
cu respect fatza de corectitudinea politica in vigoare
– rindul 3 strofa unu din sorcova sa se citeasca astfel
>>> Da din ei shila ROMAni .<<< !
Cu intelegere pentru respectarea – EDICTULUI –
m-a conform acestor deziderate …
JD- LORD – USA

- - प्रिंस Parpanghel Carpathian 06-01-2013 - 23:39

BULA de SHATRA !
PRIN PREZENTUL edict : retragem titlul onorific de LORD NUMITULUI JAN DINU , care se arata nedemn de BLAZONUL ACORDAT
Semneaza ;
Handrabulea IO , PRINCE PARPANGHEL LORD
Data , AZI 5 JAN. 2013.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult