Acasa Exclusiv ZiuaVeche.roDezbateri UPDATE – Airbus 320 din Alpii francezi: atentat sau accident ?

UPDATE – Airbus 320 din Alpii francezi: atentat sau accident ?

scris de C.S.
8 afisari

UPDATE – In aceasta dimineata, autoritatile au reluat cautarile in munti. Intre timp, a fost gasita o cutie neagra de la Airbusul A320 prabusit. Cele mai multe dintre victime sunt de nationalitate germana si spaniola.

 Le Figaro scrie ca resturile avionului s-au imprastiat pe o suprafata de aproximativ 2 hectare, iar identificarea victimelor va fi „foarte” complexa.

Faptul ca fost gasita una dintre cutiile negre ale avionului va ajuta foarte mult investigatia. Associated Press noteaza importanta acestei cutii negre:

Avionul avea doua dispozitive, care sunt de fapt niste cutii portocalii, construite special sa reziste in conditii extreme de temperatura si presiune. Acestea pot furniza investigatorilor situatia zborului avionului secunda cu secunda.

Inregistrarea audio contine tot ce a captat microfonul din cockpitul avionului si toate discutiile dintre piloti, controlorii de trafic, precum si toate zgomotele care s-au auzit in cockpit.”

Cateva zboruri ale companiei Germanwings au fost anulate, marti, dupa ce echipajele au refuzat sa zboare dupa ce au aflat ca aeronava prabusita in Alpii Francezi fusese tinuta la sol timp de o ora pentru reparatii, cu o zi inaintea accidentului, relateaza The Telegraph, in editia electronica. Pilotii si personalul navigant au refuzat sa zboare din cauza ingrijorarilor ca accidentul ar fi putut avea legatura cu reparatiile care au avut loc luni la trapele trenului de aterizare, potrivit unor informatii neconfirmate relatate de revista Der Spiegel.

Lufthansa a negat ca ar exista o legatura intre reparatii si zborurile anulate. Echipajele au refuzat sa zboare din „motive personale”, a declarat purtatoarea de cuvant a companiei.

Lufthansa a confirmat ca avionul care s-a prabusit in Alpi a fost tinut la sol timp de o ora, luni, pentru repararea trapelor, dar a insistat ca problema nu era „legata de siguranta”. „Reparatia a fost pur si simplu una de indepartare a unui zgomot pe care il facea trapa, iar avionul a zburat din nou luni, la ora 10.00″, a declarat purtatoarea de cuvant. Acesta a facut cateva curse in siguranta dupa ce a fost reparat si inainte de accident, a declarat ea.

 

Echipele de salvare sosite marți în Alpii francezi la locul prăbușirii avionului Airbus A320 al companiei low-cost Germanwings nu au mai găsit nicio bucată întreagă din fuselajul sau aripile aparatului, nici corpurile neînsuflețite ale celor aflați la bord nemaifiind întregi, a declarat agenției Reuters un procuror din orașul Marsilia.

airbus A320Este ‘o scenă apocaliptică‘, a declarat, potrivit AFP, un deputat francez care a survolat locul prăbușirii într-un elicopter alături de ministrul francez de interne, Bernard Cazeneuve.

Avionul a decolat în cursul dimineții de pe aeroportul El Prat din Barcelona având la bord 144 de pasageri și șase membri ai echipajului, destinația fiind Dusseldorf. Conform numelor de pe lista pasagerilor, 67 dintre aceștia sunt germani, dintre care 16 liceeni veniți în Spania într-un schimb școlar, și 45 spanioli. După ce a traversat zone cu turbulențe deasupra Mării Mediterane, avionul a intrat în spațiul aerian francez, unde condițiile meteo erau optime.

Dar deasupra Munților Alpi, aparatul a intrat într-o coborâre abruptă ce a durat circa 8 minute, iar când a ajuns la o altitudine de circa 2.000 de metri a dispărut de pe radare la ora locală 10:53, moment în care controlorul de trafic aerian a declarat stare de urgență, de la piloți nefiind recepționat niciun SOS. Un martor ocular afirmă că avionul zbura atât de jos, încât nu avea cum să treacă de crestele munților, dar el nu a observat fum ieșind din aparat sau vreun alt element care să indice o problemă tehnică.

O primă cutie neagră a fost recuperată, dar autoritățile franceze avertizează că vor trece multe zile până când vor fi recuperate cadavrele, întrucât avionul s-a prăbușit într-o zonă montană cu pante abrupte și foarte greu accesibilă, unde nu se poate ajunge pe șosea.

Avionul implicat în accident a fost produs în anul 1991 și a mai fost folosit de compania Lufthansa înainte ca aceasta să-l transfere filialei sale low-cost Germanwings. Directorul general al acesteia din urmă, Thomas Winkelmann, a declarat că aparatul a fost corect întreținut conform cerințelor societății Airbus, iar ultima revizie majoră, de tip C, care implică și inspectarea structurii avionului, a fost efectuată în vara anului 2013. El a insistat asupra faptului că vechimea de 24 de ani a avionului nu poate fi o cauză a accidentului.

De asemenea, nici ipoteza unui atac terorist nu este privilegiată în acest moment, mai multe indicii cu privire la factorii ce ar fi putut conduce la prăbușirea avionului urmând să fie furnizate de datele înregistrate de cele două cutii negre, dar lipsa semnalului SOS de la echipaj nu exclude nicio ipoteză.

Între timp, rudele și apropiații victimelor catastrofei aviatice au venit pe aeroporturile din Barcelona și Dusseldorf, în speranța că cei dragi ar fi rămas totuși în viață, dar autoritățile franceze au precizat că este imposibil să existe vreun supraviețuitor.

Cancelarul german Angela Merkel și premierul spaniol Mariano Rajoy au anunțat că se vor deplasa miercuri la locul accidentului, iar Regele Felipe al Spaniei și Regina Letizia și-au anulat o vizită în Franța, în semn de respect față de victimele accidentului, deși cuplul regal a ajuns la Paris imediat după prăbușirea avionului.

Nu este prima dată când în Alpii francezi, în departamentul Alpes de Haute Provence, se produce o catastrofă aeriană majoră, notează site-ul laprovence.com.

Aparatul de zbor a dispărut de pe radare în jurul orei locale 10:39, iar câteva minute mai târziu (10:47) a emis un semnal S.O.S.

Prăbușirea avionului Airbus A320, al companiei Germanwings, reprezintă primul accident de avion implicând o companie aeriană low-cost în Europa, a confirmat Air France pentru Europe1.

Compania Germanwings asigură cea mai mare parte a zborurilor intraeuropene pentru Lufthansa, gigantul european de transport aerian.

Fabricantul de aeronave Airbus a lansat propria investigație în cazul prăbușirii avionului său de tip Airbus A320 în sudul Franței. O celulă de criză a fost creată ad-hoc la sediul său din Toulouse care va aduna toate informațiile despre avionul implicat în această tragedie.

Simultan cu ministrul de interne francez Bernard Cazeneuve, la fața locului s-au deplasat mai multe echipe de intervenție rapidă. Dar, potrivit experților, din cauza reliefului muntos, operațiunea de căutare și salvare ar putea să ia mult timp și se anunță dificilă.

Pentru Franța acesta este primul accident aerian major din ultimii 15 ani. Ultima tragedie de acest fel s-a produs în iulie 2000, când într-o suburbie a Parisului s-a prăbușit un avion supersonic Concorde, aparținând companiei Air France. La decolare, aparatul de zbor s-a prăbușit deasupra unui hotel situat în apropiere, făcând 203 morți.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult