Acasa Exclusiv ZiuaVeche.roDezbateri Plătim ce am vândut? Benzina e mai scumpă deoarece am privatizat rezervele naţionale de petrol?

Plătim ce am vândut? Benzina e mai scumpă deoarece am privatizat rezervele naţionale de petrol?

scris de B.C.R
2 afisari

Statul român a privatizat, în 2004, PETROM, cea mai mare companie din ţara noastră, cu tot cu staţiile de alimentare şi rezervele naţionale de petrol. Austriecii de la OMV au în acest moment 51,011% din societate şi dictează preţul benzinei şi motorinei la pompă.

Petrom este cel mai mare producător şi distribuitor de carburanţi din România, cota sa pe piaţa de retail fiind de circa 40%, de aceea preţurile practicate de această companie influenţează, practic, şi preţurile celorlalţi actori de pe piaţă.

Dacă, în ianuarie 2009, benzina Premium fără plumb 95 era comercializată de Petrom cu 2,87 lei/litru, în 28 decembrie 2010 aceasta a ajuns la 4,88 lei/litru, reprezentând o majorare cu 70%. De asemenea, preţul motorinei Euro Diesel 5 a crescut cu 50,5%, de la 3,17 lei/litru (în ianuarie 2009), la 4,77 lei/litru (în 28 decembrie 2010).

Preţurile Petrom au o evoluţie dinamică, bazată pe cotaţiile internaţionale ale carburanţilor, dar şi pe competiţia de pe piaţă”, se arată pe site-ul companiei.

România produce aproximativ jumătate din petrolul pe care îl consumă. Cu toate că acest lucru ar fi trebuit să aducă un avantaj în ceea ce priveşte preţul benzinei şi motorinei, nu se întâmplă aşa.

Credeţi că preţul exagerat al carburanţilor de datorează exclusiv politicii Petrom şi implicit greşelii statului român de a privatiza rezervele naţionale de petrol?

Plătim mai mult la pompă şi din cauza preţului internaţional al ţiţeiului?

Aţi fi de acord cu renaţionalizarea PETROM?

8 comentarii

Didos 11-01-2011 - 05:54

In domeniul vanzarilor de combustibili s-a format un fel de cartel.Companiile de pe piata romaneasca scumpesc la unison si nejustificat combustibilii,lucru care se vede si din avion, numai nevinovatul Oficiu al Concurentei este orb si surd. Si pana la urma de ce si-ar bate capul cand i-si pot incasa generoasele salarii in liniste si pace si fara sa aibe vreo activitate. Bravo lor si sa ne traiasca! Pe de alta parte statul roman a vandut tot :petrol , gaze ciment etc.,produse strategice; au vandut petrolul din Marea Neagra inainte de a castiga procesul de la Haga cu Ucraina.Am ajuns milogi la noi acasa; stam cu mana intinsa la altii, care sant stapani in casa noastra.Unde sunt banii, nu se stie caci nu avem nimic, continuam sa na imprumutam intr-o veselie pe spinarea milioanelor de amaresteni. Nimeni nu raspunde, nimanui nu-i pasa!

Silviu 11-01-2011 - 13:49

ordonanta OUG 50/2010 este o mare teapa oamenii nu ar mai trebuii sa plateasca deloc la BANCA poate doar ce au luat la vremea respectiva dar fara dobanta o mare bataie de joc,PARLAMENT,GUVERN,JUSTITIA si BANCA si-au batut joc de aceasta tara dupa cum au vrut pe spinarea ‘prostului’ a cetateanului (SUPRAEVALUAREA imobiliarelor ‘pereti’, terenuri, va trece in urmatorii ani ) criza in ROMANIA este de-abia la inceput, va trece atunci cand cetateanul nu va mai avea credite la banca si cand va putea traii decent!!!CORUPTII SI BANCILE NE-AU DISTRUS TARA, NE-AU INGROPAT IN DATORII !!! BANCA NU TE AJUTA,BANCA ITI CREEAZA PROBLEME DE LUNGA DURATA!!!

chichi 11-01-2011 - 13:50

Daca Boc nu reuseste cu contramasuri sa incerce cu contragreutati!!!! Ce sa faca mah!!!! Poneiul pinguin cosas sa ia decizii economice!!!??? Asta nu a fost in stare sa faca o faculta cu examen pe bune de prost ce e si vrea sa ia decizii de macroeconomie!!!??? Pe retardatul asta fizic si intelectual l-a bagat PCR la faculta de istorie si filozofie marxista cu dosarul de cadre PCR ca la examenul direct a picat pe bune. Ca sa nu faca armata a fugit si s-a angajat la CAP cu spaga de rigoare. A facut o a doua faculta fantoma si amu’ e doftor in drept constitutional dar nu prea il ajuta constitutia fizica si intelectuala si ii da CCR ritmic peste botelnita …ca peste ceafa ii da gagaozarul ca sa ii reaminteasca cine e stapanul lui. Asta habar nu are de economie. Pune taxe cresc preturile, simplu ca buna ziua. Comerciantul bun nu pierde niciodata!!!!

andrei 11-01-2011 - 13:50

salut sunt andrei din brasov si parerea mea ar fi ca daca sar putea face intradevar o zi cu sot si una fara sot adika numerele cu sot vor circula intr-o zi orkum stiti cu totii ce zic chiar daca metoda e comunista intr-un fel ar merita pentru ca asa nu ar mai alimenta toate masinile in fiecare zi orkum nu se alimenteaza in fiecare zi dar ma gandesc ca lear scade vanzarile la benzina/motorina metoda aceasta folosita macar o perioada de timp sa vedem cum se comporta piata si chiar daca iar afecta pe soferi acest lucru dar mai bine sa scada pretul decat sa ne dam toti banii pe un litru de benzina pai cu 5 lei o suma rotunda stiu ca e si mai scumpa dar cu 5 lei iti iei doua franzele si mergi in supermarket unde dai si acolo o gramada de bani mai pui si benzina si cand ajungi acasa constati ca nu ai luat mare lucru mai ales daca stai intr-un oras mai indepartat de un supermarket acest lucru nu numai ca afecteaza romanu de rand dar afecteaza si taximetristi sunt convins ca daca ar scadea pretu benzinei ar scadea si tarifu pe km si mai ales poate si biletu pe rat care la noi in brasov e 1.5 lei e cel mai scump din tara dar inca ceva acest lucru greu se va face chiar daca ies romanii in strada si vor sa dea pretu jos dar sunt firmele mari adika mari ma refer la cele de transport in tara si in afara care au profit de la transport aceasta afacere este profitabila si le convine sa dea chia si 6 lei pe litru de motorina deci aceste lucruri de bat cap in cap ca si de altele la noi in romania de fel unde totu e posibil, noi romanii sa reparam cea ce astia au stricat in 20 de ani nou romanilor near lua foarte mult mai sunt si tigani care ne trag in jos dar sunt si oameni cu multi bani care nu fac nimik adika macar de ar iesi iei in fata ca sa atragem investitori si chiar daca atragem investitori acest stat care pune bete in roate tututot care vor sa realizeze ceva in romania eu am o firma si e suspendata deoarece nu imi permit sa platesc 2000 de lei pe an statului doar asa pentru ca vrea el si mai e si piata foarte slaba si acolo unde ar merge concurenta e acerba adika nu mai e loc si pentru unul mai mic acest sistem numit ROMANIA face tot posibilu sa mearga din rau in mai rau chiar daca am scris mult aici degeaba zic eu sau cine mai comenteaza aceste subiecte pe internet nu vor schimba ceva pentru ca suntem prea mici pentru a face ceva si mai ales nici macar nu ne mai ia in seama e drept si de ei ne tin evidenta la masini case adresa in buletin au si ei acolo un pic de treaba dar nu asa cum ar trebui sa o faca de autostrada nu cred ca e cazu sa mai avem pretentii ganditiva la autostrada bucuresti pitesti e o mare varza o singura data am trecut pe acolo dar nici nu imi doresc sa mai merg pana nu e gata si nici nu va fi vreodata poate peste 100 de ani se va schimba conducerea si atunci vom accepta ajutoru din partea chinei dar si asa de ce sa acceptam sa ne ajute altii mai bine fugim in alte tari sa muncim pentru altii si normal ca nu avem buget pentru ca toti ramanii pleaca in loc sa munceasca aici in tara chiar si pe calificare lor si muncitor calficat esti platit mai bine totusi asa ca am zis destul astept parerea voastra

popescu st 11-01-2011 - 13:51

Nu vad ce masuri se mai pot lua acum,intr-o economie de piata(Ca la piata………..)Prostia s-a facut atunci cand s-a privatizatpetrolul,gazele si enegia electrica,care trebuiau sa ramana sub controlul statului.De ce oare s-au privatizat?????Ia zi tov Iliescu, Nastase si alte javre ca ei????Banul !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pribeagul 11-01-2011 - 23:43

Conditiile create dupa ’89 de conducerea si administratia improvizata si neprofesionista a tarii au facut inevitabila privatizarea Petrom. Redau mai jos cum vede situatia un cunoscator:

Comentariul lui DanSu: „Pentru ca am urmarit evolutia Petrom, pot sa dau doar o cifra: cat timp a fost integral de stat (cam 15 ani) a adus (cu toate componentele – si fara sa socotim pierderile CRP de pe vremea lui Vaca – pierderi care si acum se gasesc in pretul de vazare al combustibilului) un profit de max echivalent 1 Mil euro. (jefuirea de catre petrom service/management defectuos cand nu era rauvoitor, etc). Dupa privatizare, intr-un singur an (2005) statul a incasat (in afara de taxe, accize si redevente) cam 160 mil Euro profit – in conditiile in care era actionar minoritar. Cifrele nu sunt mult mai mici de atunci, in ciuda a tot felul de artificii contabile pentru micsorarea profitului Petrom (si transferul profitului catre OMV). Ca putea incasa mai mult, este incontestabil, dar si mai mult ar fi putut incasa daca nu ar fi fost managementul dubios dinainte de 2005 (anul privatizarii).”

Pretul benzinei practicat la noi a ajuns la pretul mediu pe piata europeana. N-ai cum sa-l „misti”. Daca-l tii jos, conform salariilor noastre, ar veni elvetienii si-ar cumpara, cererea ar creste, pretul ar creste pina la echilibrul cu pretul din celelalte tari europene. Solutia benefica pentru statul nostru ar fi cresterea taxelor si redeventei cit mai mult, probabil ar fi posibila o crestre de 30-40%. Pretul benzinei n-ar avea posibilitatea sa creasca mult, dar in acest fel consumatorii n-ar alimenta profitul OMV, banii obtinuti fiind la dispozitia guvernului. Guvernul administrat de slugi proaste si deci prost administrator, ce poate sa faca cu banii? Ii da lui Udrea sa-si cumpere posetute Vuittoan, lui Umbrarescu sa poata plati artisi vestiti la aniversarile sale, lui Casuneanu sa-i ia avion fiului, sau ii foloseste pentru alte asemenea actiuni de crestere a ni8velului de trai a poporului roman, stapin la el acasa.

Mai avem inca bogatii (gaz, energie, servicii). Conducatorii nostri sunt in stare de orice, mai putin sa administreze cu bun simt, corect, eficient resursele tarii, desi se angajeaja si jura ca vor face acest lucru. Dau mereu din gura pe aceasta tema, dar nu tin cont ca grozaviile istoriei s-ar putea sa-i atinga si sa-i faca sa priveasca frumusetile tarii de la inaltimea unei tepe.

In concluzie:
1. Pretul combustibililor este pretul la nivel european, nimeni nu-l poate face cu mult mai mare sau mai mic pe termen lung;
2. Variatiile de pret ale tiiteiului, in mod normal, determina variatii corespunzatoare a pretului combustibililor;
3. Daca nu suntem in stare sa administram, si nivelul de calitativ al materialului uman al conducatorilor nostri se pare ca nu ne ofera alte perspective pe termen scurt si mediu, sa-l lasam privatizat, dar sa urmarim modul de administrare a companiei ca profitul, la nivel corespunzator, sa ajunga la proprietarul de drept al resurselor, poporul roman – dar, avem competenta sau avem numai cite 2-3 diplome, 7 masterate si 5 doctorate?

DiStefano 11-01-2011 - 13:52

….s-a trezit piticania obediente, sluga devotata, sa vorbeasca in doru lelii !!!….cred ca aia, patronii de benzinarii, rad de el si asteapta sa vada cum se-ncoarda piticutul !!!….asta saracu mereu ai impresia ca acum s-a trzit dintr-un vis frumos !!!….am mai spus-o, drama lui este ca se crede Prim Min. al Romaniei !!!….afara cu porcii din tara, sa nu scapati scro*fita !!!

arici 11-01-2011 - 13:52

((((Statul român nu spune că nu e legal, dar poate să impună şi el anumite impozite. Deci, are la dispoziţie asemenea modalităţi, pe care le analizăm, în condiţiile în care o asemenea analiză va fi posibilă”, a spus Boc. )))) Cine ti-a scuipat in scaldatoare Piticule de ai iesit asa de pervers? Pentru ca esti de o perversitate monstruoasa fata de omul de rind. Orice nou impozit pe care il vei percepe corporatiilor petroliere de la noi se va regasi in pretul final de la pompa. Si cine va avea de suferit? Tot noi pentru ca in loc de 5 lei vom plati 6 lei. Nu m-ar mira ca miine poimiine sa gasesti solutia inspirata din legea lui Ceasca: o zi cu sot , o zi fara sot, poate doar doar corporatiile vor scade pretul. In fond pe tine te doare-n koor de faptul ca se scumpesc toate. Pe tine te intereseaza cum sa faci sa tragi cit mai mult la buget ca sa puteti fura mai mult ca Nastase. Odata si-o data tot o sa atirnati toti in streang.

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult