Jurnal de Sărindar. De ce nici vara nu mai vrea să vină | Ziua Veche
Acasa Exclusiv ZiuaVeche.roJurnal de Sărindar Jurnal de Sărindar. De ce nici vara nu mai vrea să vină la noi

Jurnal de Sărindar. De ce nici vara nu mai vrea să vină la noi

scris de Roland Catalin Pena
3 afisari

@ E greu. Din ce în ce. Ţărişoara ne este pândită de unde nici nu te aştepţi. Ce unguri, ce FMI, ce ocultă mondială, ce criză…Iacătă că şi fraţii noştri ortodocşi din Ţara Sfântă ne repudiază. Ca între Patriarhii surori. Doamne ajută-ne!

roland-catalin-pena-redimensionat

@ O rază de speranţă parcă aş zări dinspre blogul lui Adrian Năstase. Cum ne avertizează el, e drept fără mare convingere, ce ne paşte dinspre FMI, mai rară analiză de blogger, ex-premier, fost ministru şi ginere de ministru ceauşist…Era să uit că e şi cavaler. Nu, nu de Cornu, ci de Malta.

@ Un sondaj pe care l-am primit azi de la PDL îl dă pe Vasile Blaga preşedinte. Fac pariu că sondajul care o să-mi parvină mâine va ţine cu Emil Boc. Cine comandă muzica…

@ Cu cine ţin eu? Eheee, ar câştiga oricum, dar nu mai are voie să candideze…Adrian Năstase, mai are! Şi la ce-i foloseşte? Nici pupilului Ponta.

@ Ce i-a venit Regelui, tocmai ieri? Mi se pare o întrebare legitimă în patria lui “acum nu e momentul”. Ori, “de ce acum”? Când aud astea, îmi răspund mereu: să se mire proştii! Ticăloşii pun întrebările, deci nu au de ce să se mire.

@ Irinel Columbeanu e şi una şi alta, părerea mea! El nu poate să-şi vadă copilul fără paparazzii în preajmă. Nici Monica, fără America. Ce a caută nemţul în Bulgaria şi Iri la Boc? Pe cineva pe măsură. Altă explicaţie nu am.

@ George Damian are o boală. Achiesez cu toate facturile de la ENEL.

@ Mi se rupe inima că Ştiinţa Craiova retrogradează. Mai tare mi se rupe de Mititelu.

@ M-au chemat la Fisc. Cică mă bănuiesc că aş fi plătitor de TVA. Ştiţi la cât calculează statul român, prin lege, euro pentru cei care au şi azi venituri din drepturi intelectuale? 3,4 lei pe euro, ca la data la care am aderat la UE. MMMMMMMMMM.

@ Să ne mai întrebăm de ce şi vara ne evită?

21 comentarii

PLOTONIE-RUL 11-05-2011 - 19:12

SCMD: Comisia de audit si-a pierdut raportul inainte de a-l publica
• L-a gasit d-l Gl mr. (r) Ioan Zapor, din Piatra Neamt, si iata ce publica:
“Asadar, daca veti primi varianta reala a raportului de audit veti constata ca nu pot fi justificati 4,5 miliarde lei, bani proveniti din cotizatii, contabilizati intr-un fel sau altul, si inca 2,5 miliarde lei, disparuti dar cu tot cu aproximativ 2000 membri de sindicat. Deci, 2000 membri de sindicat nu au fost luati in evidenta la nivelul structurii centrale, iar cotizatia acestora a luat alta cale decat cea a bugetului. Este ca sunt creativi si mari specialisti baietii astia de la Bucuresti, intr-ale ingineriilor financiare? Sa nu fiti surprinsi daca, procedand la o confruntare a propriei dumneavoastre evidente de personal cu cea de la centru, vor aparea neconcordante.
Disparitia fara urma a unor mari sume de bani din cotizatia sindicatului a fost posibila datorita faptului ca acestia s-au cheltuit pe un card bancar personal, dupa bunul plac si interesele a 1-2 persoane (probabil ca intuiti care ar putea sa fie acestea).
Pana aici a fost vorba de cota parte, cash, a cotizatiei care a disparut fara urme. Exista insa si o alta metoda de “siluire” a bugetului, aplicata cu mare succes de liderii nostri de la centru, cea a cheltuielilor neeconomicoase si inoportune. Pentru o parte din acestea s-au straduit sa prezinte niste documente justificative, mare parte din ele vizibil dubioase, ca sa nu zic, dea dreptul false.
Ce parere aveti, de pilda, despre un consum de carburant, in valoare de 29 mil. lei,
realizat intr-o luna, de un singur automobil, care il tira pe liderul maxim, pe la ospete si cumetrii prin tara, pe la supusi. Asadar, 29 mil. lei impartiti la 2-2,5 mil.lei/ plin, rezulta 12-15 plinuri/ luna.
Ca sa fie in siguranta pe timpul plimbarilor prin tara, pe banii nostri, liderul maxim a aprobat (sau poate nu, urmeaza sa ne faca precizari) achizitionarea de anvelope si jante auto in valoare de peste 90 mil. lei.
Si pentru ca masa sa fie si mai bogata, iar cheltuiala pe masura, au achizitionat, fara numar calculatoare si laptopuri, sa aiba toata lumea scule, inclusiv membrii lor de familie, si sa ne calculeze cu acuratete bugetul. Credeti ca s-au oprit la niste scule de medie performanta?. Da de unde, le-au cautat si gasit pe cele de inalta performanta si de aproximativ 35 mil.lei/bucata. Ca sa nu se lase mai prejos, fiindca nu are ce face cu laptopul, unul din vicelideri, fost regizor-scenarist, produs al PRO PATRIA, si-a tras o camera video, tot ultra performanta, ceva mai scumpa cei drept, dar nu prea mult, aproximativ 12.000 EURO( 500 mil. lei). S-a plictisit veteranul nostru reporter de razboi de aparatul foto smena-6, pe care l-a utilizat o viata intreaga si a achizitionat o scula la care si el se uita cu uimire, din moment ce a angajat si un cameraman (tot pe banii nostri), care sa ne faca filmulete de pe la mitinguri, demonstratii si alte cumetrii pe la care mai participa liderul maxim si acolitii.
Mai au si o alta categorie de cheltuieli: pe alimente si bauturi. Acestea au fost achizitionate pe vremea cand liderul maxim si viceliderii luptau la incercuire cu boc si basescu in Piata Victoriei si la Cotroceni. Asa ca au facut si pe acest domeniu o investitie de peste 30 mil. lei preponderant pe bauturi. In afara acestora au mai achitat de pe cardul personal, invocate anterior, peste 36 mil.lei pe mesele individuale (a se citi chiolhanuri) servite de liderul maxim, impreuna cu acolitii, pe timpul peregrinarilor acestuia prin tara si chiar prin Bucuresti.
Ca sa nu se rataceasca si sa nu depaseasca viteza legala pe timpul marsurilor organizate de sindicalisti prin Bucuresti au facut investitii in GPS-uri si detectoare radar (si nu e vorba de cate un exemplar din fiecare, ci de mai multe, ne vor spune ei, daca vor fi binevoitori, cate si la ce sunt utile miscarii sindicale aceste scule).
Pentru a se pune la adapost fata de riscurile la care sunt supusi zi de zi, iubitii nostri conducatori si-au tras si cate o asigurare de viata. Cine (ce personalitati) si pentru ce motive s-au asigurat ne vor explica tot ei (daca vor catadicsi). Cert este ca si la acest capitol “bugetar”, au tras o investitie de peste 80 mil. lei. Si lista faradelegilor ar putea fi continuata, dar ii las sa-si aduca si ei partea de contributie la prezentarea si justificarea matrapazlicurilor.
Astea sunt doar citeva aspecte ale fraudei, dar nu si cele de maxima senzatie. Detalii mai multe veti obtine la primirea raportului de audit, repet, daca-l veti primi vreodata si daca-l veti primi, va sa fie varianta autorului si nu a traducatorului.
Asa stand lucrurile, eu m-am cerut afara de la comanda filialei de Neamt, lucru pe care nu va sfatuiesc sa-l faceti si dumneavoastra. Pe dumneavoastra va sfatuiesc sa cereti in regim de urgenta, si daca se poate, toti o data, raportul comisiei de audit, asa cum a fost redactat de aceasta. Nu acceptati nici o varianta intermediara, revizuita si adaugita de inginerii financiari ai CD.”
Cu stima,
Gl. mr.(r) Ioan ZAPOR……

Ciu Huhu 11-05-2011 - 19:47

Pina si vara s-a speriat de gasca de lichele portocalii a lui Basescu, de aceea nu mai vrea sa vina la noi, in Romania adusa la sapa de lemn de acestia!

xyz 11-05-2011 - 22:39

Este trist sa descoperim ca ceea ce inteleg prin “dreapta“ liderii PD-L cu aere de ideologi precum Basescu, Boc, Stoica, Isarescu sau Adrian Vasilescu (dar sa nu uitam nici de propagandistii aflati in serviciul lor), nu este decat amintirea cursurilor de marxism stiintific despre “dreapta“ si “stanga“ la care au participat acesti indivizi pe vremea cand erau “tovarasi“ si activisti ai defunctului Partid Comunist Roman. Pentru liderii PD-L “dreapta“ inseamna cam ce au invatat ei in tinerete de la Marx: un soi de ciocoism oligarhic, in care ei fura poruncesc si traiesc bine iar boborul inghite galusca (se supune;)

Singura miza a Conventiei PD-L este care anume dintre membrii PD-L vor avea de profitat de pe urma guvernarii. De aceea, indiferent daca va castiga Boc sau daca va castiga Blaga, pentru romani va fi acelasi lucru. Blaga nu se pricepe la economie cu nimic mai mult decat Boc, assa cum nici Basescu nu se pricepe mai bine decit Isarescu sau Vasilescu.

http://www.youtube.com/watch?v=6ZfO0jJCGJU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8Iwcs82RRf0
http://www.youtube.com/watch?v=Ns1BIy4DhZE

O saptamina prospera liberalilor… de la PD 😉

urbos 12-05-2011 - 05:57

Asa e bai Pacala, de ce l-ai crede pe unul ca Nastase, tu te uiti in curul unui securist infect si al unui prim-ministru utecist imputit, de nadejde desigur. Si chiar asa, de ce-ai crede apocalipsele despre FMI cand o duce tara atat de bine, este?
Acu ai putea sa te spanzuri.

digital 12-05-2011 - 08:15

pcr-ule iar ai venit sa arunci @-turi de doi lei ?!
crezi ca esti mai interesant daca pui intrebari retorice?!

parca esti valentin stan,numa ala face emisiuni pentru sine insusi!

Rodu Aurelian 12-05-2011 - 22:50

Mosule lasa tigara
Nu mai fi ,,infumurat”
Face rau la sanatate,
Si-ti spun zau c-ar fi pacat…
Viitorul e in fata
Moaca ai de analist
Ia-l exemplu pe Petrescu…?
Schimb-o mosule cu-n pix.

urbos 13-05-2011 - 00:39

Esti pe drumul cel bun, faci rime ceva mai proaste decat jan.

T.B. 13-05-2011 - 18:00

Hä Hä Hä. Inainte de 1989 am fost si eu un aplaudici al Partidului Comunist Roman, la fel ca si Nastase, altfel cu toate pilele lu’ tata nu pupam io cariera. Hä Hää Hä Häää

In ’89 m-a prins revolutia pe post de director general al Inspectoratului pentru Navigatie Civila in cadrul Ministerului Transporturilor, in “Cabinetul Dascalescu“.
 Hä Hääää Hä Hä.

Dupa rievolutie tot in Ministerul Transporturilor am ramas. Mineriada m-a prins pe post de sef la FSN Vaslui. Hä Hääää Hä Hä.

In 91-1992 am ajuns chiar Ministrul Trasporturilo bai, in doua Cabinete Hä Hää Hä Häää Guvernul Petre Roman (2) si Guvernul Theodor Stolojan si apoi in perioada 1996-2000 in Guvernele Victor Ciorbea, Radu Vasile si Mugur Isarescu. Hä Hää Hä Häää Hä

Dupa ce am fost ani de zile mana dreapta a lui Petre Roman in Partidul Democrat, l-am inlaturat pe acesta din functie si am preluat sefia PD Hä Hää Hä Häää . I-am tras-o la Muie ba. Muie bä. Hä Häää Hä
In Decembrie decembrie 2004 am ajuns si la Presidentia Romaniei, la butoane. Mama ce le-am tras-o la toti dupa aia, la Stolo, la Tariceanu.

Boborul ma iubeste bää, Varza i-am facut pe toti bäää. Hä Hä Häää Hä Häää Hä.

urbos 13-05-2011 - 19:42

Pentru unu ca Rolandu ce-ai scris e de bine, saliveaza de placere, stropeste peretii, urla anticomunismu si liberalismul in el de te trazneste. Puah!!!

briel 13-05-2011 - 21:07

Ai avut si ai dreptate … incerc la noapte ca acum nu ma lasa.

briel 13-05-2011 - 21:04

Titlul: Navigatorul si Turnatorul

Semnat: Cu stima, Ulpia

Am primit un mail (acum 5 luni) cu 10 pagini despre onor presu tarii. Va intereseaza? Sa-l pun in serial …. sau l-ati primit si voi?

Extras:

TRAIAN BASESCU a sustinut in 1981 examenul de  Comandant,  care a fost o simpla formalitate, a durat numai 5  minute,  dupa care a primit comanda navei Arges.
In acea perioada era de notorietate in randul  colegilor sai  sustinerea de care acesta se bucura. In jurul anului 1984 informatorul TRAIAN BASESCU a  fost  trecut in reteaua Centrului de Informatii Externe din  Departamentul Securitatii Statului unde a lucrat cu
 ofiterul  Silvian Ionescu din cadrul Directiei I.
 In 1987 TRAIAN BASESCU este numit sef al Agentiei  Economice  NAVROM din Anvers, Belgia, unde isi desfasoara  activitatea  sub directa coordonare a lui Silvian Ionescu care  conducea  la acea data Serviciul I (Belgia-Olanda-Luxemburg)
 din  Directia I a CIE. In   aceasta perioada TRAIAN BASESCU a transmis preponderent
 informatii de inters economic cu privire la  activitatile din  porturile maritime Anvers si Roterdam,  dar si informatii cu privire la echipajele navelor  care  acostau in aceste porturi, precum si informatii  despre  membrii personalului diplomatic roman din tarile  respective.
 In vara anului 1988, TRAIAN BASESCU a fost retras  temporar  de la Anvers pentru a participa la un instructaj care  a durat doua luni si s-a desfasurat la Scoala de ofiteri  MI de
 la Baneasa.
 In 22 decembrie 1989, ofiterul de Securitate Silvian  Ionescu, cel care l-a avut in subordine pe TRAIAN  BASESCU,  s-a infiltrat printre revolutionarii din fata  Comitetului  Central, a intrat in anturajul lui Dan Iosif si  ulterior al  lui Gelu Voican Voiculescu si in ianuarie 1990 a fost   numit  Secretar Executiv al FSN.  Actualmente este Secretar Executiv al PD.
 La inceputul anului 1989 in ascensiunea profesionala a  lui  TRAIAN BASESCU intervine o sincopa.  Pe 8-03-1989 este rechemat in tara, fiind acuzat de  nereguli grave in administrarea fondurilor NAVROM.  TRAIAN BASESCU a fost sanctionat pentru ca a
 autorizat,  fara aprobarea NAVROM Constanta, o plata suplimentara  de  300.000 de franci belgieni pentru lucrarile de  reparatii  efectuate la nava Zimnicea in ianuarie 1989.
 Sanctiunea  primita s-a datorat, mai ales, faptului ca TRAIAN  BASESCU a  decis ca lucrarile de reparatii sa fie executate de  Santierul Naval Belliard din portul Anvers, desi
 existau  oferte de executie a lucrarilor, mult mai ieftine,  din  partea altor santiere navale din acelasi port.
 In perioada ianuarie-martie 1989 TRAIAN BASESCU a  trimis  numeroase note informative si rapoarte in tara  incercand  sa-si justifice deciziile, dar si lansand acuze grave
 si  neintemeiate la adresa Comandantului navei Zimnicea,  despre  care scria ca este , si ca este.  Datorita gravitatii exceptionale a faptelor de care a  fost  acuzat, tinand cont de legislatia din acea vreme,  numai  sustinerea din partea Securitatii poate explica faptul
 ca  TRAIAN BASESCU a fost sanctionat doar administrativ,  si nu a  suportat si rigorile legii. El a fost chiar mentinut  ca  angajat al NAVROM Constanta, fara sa mai primeasca
 insa nici  o insarcinare pana la Revolutie.
 Imediat dupa Revolutie, TRAIAN BASESCU a fost numit  Director General al Inspectoratului de Stat al  Navigaţiei  Civile din Ministerul Transporturilor. Pentru a obtine aceasta functie foarte importanta,  TRAIAN  BASESCU s-a bucurat de recomandarea si sustinerea  secretarului executiv al FSN Silvian Ionescu, dar si  ale  vechiului sau prieten, Calin Marinescu, zis Shogunul,  pe  atunci Presedinte al CFSN Constanta.
 
2. ADMINISTRATORUL
In cei 15 ani care au trecut de la Revolutie, TRAIAN  BASESCU a ocupat in permanenta functii administrative,  cu o  singura exceptie, perioada 1993-1996.
In tot acest timp TRAIAN BASESCU a reusit sa isi  creeze o  imagine de om gospodar, de bun administrator,  folosindu-si  exclusiv calitatile de comunicator si de manipulator al
opiniei publice pentru ca rezultatele efective  obtinute de  TRAIAN BASESCU in administratie sunt dezastruoase.  

briel 13-05-2011 - 21:06

De curiozitate … il treceti …?

TRAIAN BASESCU a sustinut in 1981 examenul de  Comandant,  care a fost o simpla formalitate, a durat numai 5  minute,  dupa care a primit comanda navei Arges.
In acea perioada era de notorietate in randul  colegilor sai  sustinerea de care acesta se bucura. In jurul anului 1984 informatorul TRAIAN BASESCU a  fost  trecut in reteaua Centrului de Informatii Externe din  Departamentul Securitatii Statului unde a lucrat cu
 ofiterul  Silvian Ionescu din cadrul Directiei I.
 In 1987 TRAIAN BASESCU este numit sef al Agentiei  Economice  NAVROM din Anvers, Belgia, unde isi desfasoara  activitatea  sub directa coordonare a lui Silvian Ionescu care  conducea  la acea data Serviciul I (Belgia-Olanda-Luxemburg)
 din  Directia I a CIE. In   aceasta perioada TRAIAN BASESCU a transmis preponderent
 informatii de inters economic cu privire la  activitatile din  porturile maritime Anvers si Roterdam,  dar si informatii cu privire la echipajele navelor  care  acostau in aceste porturi, precum si informatii  despre  membrii personalului diplomatic roman din tarile  respective.
 In vara anului 1988, TRAIAN BASESCU a fost retras  temporar  de la Anvers pentru a participa la un instructaj care  a durat doua luni si s-a desfasurat la Scoala de ofiteri  MI de
 la Baneasa.
 In 22 decembrie 1989, ofiterul de Securitate Silvian  Ionescu, cel care l-a avut in subordine pe TRAIAN  BASESCU,  s-a infiltrat printre revolutionarii din fata  Comitetului  Central, a intrat in anturajul lui Dan Iosif si  ulterior al  lui Gelu Voican Voiculescu si in ianuarie 1990 a fost   numit  Secretar Executiv al FSN.  Actualmente este Secretar Executiv al PD.
 La inceputul anului 1989 in ascensiunea profesionala a  lui  TRAIAN BASESCU intervine o sincopa.  Pe 8-03-1989 este rechemat in tara, fiind acuzat de  nereguli grave in administrarea fondurilor NAVROM.  TRAIAN BASESCU a fost sanctionat pentru ca a
 autorizat,  fara aprobarea NAVROM Constanta, o plata suplimentara  de  300.000 de franci belgieni pentru lucrarile de  reparatii  efectuate la nava Zimnicea in ianuarie 1989.
 Sanctiunea  primita s-a datorat, mai ales, faptului ca TRAIAN  BASESCU a  decis ca lucrarile de reparatii sa fie executate de  Santierul Naval Belliard din portul Anvers, desi
 existau  oferte de executie a lucrarilor, mult mai ieftine,  din  partea altor santiere navale din acelasi port.
 In perioada ianuarie-martie 1989 TRAIAN BASESCU a  trimis  numeroase note informative si rapoarte in tara  incercand  sa-si justifice deciziile, dar si lansand acuze grave
 si  neintemeiate la adresa Comandantului navei Zimnicea,  despre  care scria ca este , si ca este.  Datorita gravitatii exceptionale a faptelor de care a  fost  acuzat, tinand cont de legislatia din acea vreme,  numai  sustinerea din partea Securitatii poate explica faptul
 ca  TRAIAN BASESCU a fost sanctionat doar administrativ,  si nu a  suportat si rigorile legii. El a fost chiar mentinut  ca  angajat al NAVROM Constanta, fara sa mai primeasca
 insa nici  o insarcinare pana la Revolutie.
 Imediat dupa Revolutie, TRAIAN BASESCU a fost numit  Director General al Inspectoratului de Stat al  Navigaţiei  Civile din Ministerul Transporturilor. Pentru a obtine aceasta functie foarte importanta,  TRAIAN  BASESCU s-a bucurat de recomandarea si sustinerea  secretarului executiv al FSN Silvian Ionescu, dar si  ale  vechiului sau prieten, Calin Marinescu, zis Shogunul,  pe  atunci Presedinte al CFSN Constanta.
 
2. ADMINISTRATORUL
In cei 15 ani care au trecut de la Revolutie, TRAIAN  BASESCU a ocupat in permanenta functii administrative,  cu o  singura exceptie, perioada 1993-1996.
In tot acest timp TRAIAN BASESCU a reusit sa isi  creeze o  imagine de om gospodar, de bun administrator,  folosindu-si  exclusiv calitatile de comunicator si de manipulator al
opiniei publice pentru ca rezultatele efective  obtinute de  TRAIAN BASESCU in administratie sunt dezastruoase.  

briel 13-05-2011 - 21:10

A treia incercare.

In perioada ianuarie-martie 1989 TRAIAN BASESCU a  trimis  numeroase note informative si rapoarte in tara  incercand  sa-si justifice deciziile, dar si lansand acuze grave
 si  neintemeiate la adresa Comandantului navei Zimnicea,  despre  care scria ca este , si ca este.  Datorita gravitatii exceptionale a faptelor de care a  fost  acuzat, tinand cont de legislatia din acea vreme,  numai  sustinerea din partea Securitatii poate explica faptul
 ca  TRAIAN BASESCU a fost sanctionat doar administrativ,  si nu a  suportat si rigorile legii. El a fost chiar mentinut  ca  angajat al NAVROM Constanta, fara sa mai primeasca
 insa nici  o insarcinare pana la Revolutie.
 Imediat dupa Revolutie, TRAIAN BASESCU a fost numit  Director General al Inspectoratului de Stat al  Navigaţiei  Civile din Ministerul Transporturilor. Pentru a obtine aceasta functie foarte importanta,  TRAIAN  BASESCU s-a bucurat de recomandarea si sustinerea  secretarului executiv al FSN Silvian Ionescu, dar si  ale  vechiului sau prieten, Calin Marinescu, zis Shogunul,  pe  atunci Presedinte al CFSN Constanta.

Extras din 10 pagini care circula prin e-mail.

briel 13-05-2011 - 21:19

Este limitata spatiul si de aceea nu apar mesajele?
(cap. 3 Afaceristul)
 In 9 august 2000, TRAIAN BASESCU a cumparat un teren intravilan de 3.700 de metri patrati, situat in Aleea  Privighetorilor, pe care a platit pe loc 1.483.244.000  lei.
O adevarata afacere, avand in vedere ca a reusit sa  achizitioneze cu numai 50.000 de dolari un teren de  3.700 de  metri patrati in Baneasa, cumparand cu 13 dolari  metrul  patrat de teren, care in ofertele agentiilor  imobiliare era  cotat la peste 100 de dolari.  Cel care i-a vandut lui TRAIAN BASESCU terenul din  Baneasa  l acest pret derizoriu este Costel Casuneanu, om de
afaceri  care are peste 100 de TIR-uri, o fabrica de parchet,  o benzinarie si o statie de service auto in comuna Oituz. Explicatia acestei afaceri imobiliare este ca pe vremea cand era ministru al Transporturilor, Traian Basescu  i-a facilitat lui Casuneanu obtinerea de autorizatii de
 transport complet scutite de taxe pe destinatiile Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia si Franta. La sfarsitul anului 2003 TRAIAN BASESCU a vindut terenul din Baneasa pe care-l achizitionase si a cumparat o vila pe soseaua Bucuresti-Ploiesti pentru care a achitat pe loc suma de 280.000 de dolari.  Desi in prezent locuieste efectiv in aceasta vila impreuna cu sotia, TRAIAN BASESCU a trecut-o in mod fictiv pe numele ficei sale Ioana, pentru a nu fi obligat sa justifice
 in fata legii provenienta banilor cu care a achizitionat-o. 

briel 13-05-2011 - 21:21

In anul 2001 TRAIAN BASESCU figura printre actionarii persoane fizice la Banca Comerciala Unirea alaturi de seful Directiei de Supraveghere Bancara Nicolae Cinteza, si de Cristian Burci, patronul de la Prima TV, ca actionar majoritar figurand un grup de firme rusesti.Bilanturile oficiale depuse de toate aceste firme la Registrul Comertului nu justifica nici pe departe
investitiile imobiliare ale familiei BASESCU si asta  explica  de ce incearca Primarul General sa-si camufleze  averea  trecand-o pe numele rudelor. La fel de greu de justificat insa sunt si
cheltuielile  exorbitante facute de fiica lui TRAIAN BASESCU, Ioana  care a  deschis de curand un magazin de lux in incinta hotelului Hilton din Bucuresti. Magazinul se numeste si  investitia
totala facuta de fiica lui TRAIAN BASESCU este   estimata la  1.000.000 de euro.
Prin intermediul fratelui sau Mircea Basescu, TRAIAN  BASESCU este implicat intr-un mare numar de afaceri  in  Constanta. In 1991, pe cind era Ministru al  Transporturilor, TRAIAN BASESCU a infiintat la Constanta firma Star Sea  Co  srl. La fel ca la Prod Cros srl si la AMC Cros SRL,  TRAIAN  BASESCU detine aceasta firma prin intremediul fratelui  sau
Mircea Basescu si a lui Anca Ivascu.  Tot prin Mircea Basescu si Anca Ivascu, TRAIAN BASESCU  a  infiintat in 2001 la Constanta firma Miral Cross  Ships  Supply srl, care se ocupa de activitati anexe  transporturilor pe apa. In 2002, pe numele lui Mircea  Basescu, a fost infiintata firma de consultanta MB  Consult Company srl. Fratele lui TRAIAN BASESCU detine in  totalitate  aceasta firma, fiind si unicul ei administrator.
In activitatea sa de Ministru al Transporturilor si  de  Primar General al Capitalei, in afara de afacerea Flota numele lui TRAIAN BASESCU a mai fost legat de numeroase afaceri dubioase care pot explica situatia materiala infloritoare a familiei BASESCU.

briel 13-05-2011 - 21:28

c) Contractele de bare-boat:
– alaturi de contractile PETRO-KLAV si ERMIS, contractele bare-boat, aprobate in perioada cat Basescu a fost secretar de Stat si Ministru (guvernele Roman si Stolojan), s-au dovedit un esec;
 – NAVROM (respectiv cele trei companii rezultate din fragmentarea acestuia) pune la ispozitia unei persoane (fizice sau juridice) una sau mai multe nave; – Persoana respectiva asigura managementul acestora (contracte de carausie marfa, plata echipajului, aprovizionarea cu combustibil); reparatiile se fac pe  socoteala proprietarului, iar profitul se imparte in doua;
 in urma acestor contracte toate navele au fost pierdute; Metode au fost urmatoarele:
i. Reparatii fictive sau devize incarcate; ii. Managerii au indatorat navele (neplatind
 achizitiile); iii. Managerii, uzand de fals, au pus gaj navele (desi nu le apartineau) si au luat imprumuturi enorme de la banci; – contractele de bare-boat, incepute de Traian Basescu
 si Calin Marinescu (secretar de Stat in perioada cat Basescu a fost ministru) au continuat si sub mandatele ministrilor Paul Teodoru si Aurel Novac; – printre cei  care s-au imbogatit dincontractele de bare-boat se numara si Adolf Bidea si Gheorghe Bosanceanu
. – Calin Marinescu si Gheorghe Bosanceanu au fost comandanti de nave si apropiati ai lui Basescu;
d) Dosarul Flota: – dosarul “Flota” instrumentat de PNA nu cerceteaza decat cazul a 16 nave Navrom; Petromin SA cuprindea Flota Strategica si a rezultat in urma divizarii Navrom; printer vasele strategice se numarau petrolierele si mineralierele;- navele au fost ipotecate de Christiana Bank – Oslo (Norvegia), in favoarea societatii Torvald-Klavenes Oslo, cu care Petromin formase o societate mixta (joint-venture), Petro-Klav; – grupul Klavenes a incasat de la Christiana Bank (in contul celor 16 nave romanesti) circa 150 de milioane  de dolari; neachitandu-si ratele, navele au fost vandute de banca; – banca a dat doar 50% din valoarea navelor, prejudiciul adus statului roman fiind de peste 300 milioane de dolari (doar pentru 16 nave!); – Basescu a fost acuzat de abuz in serviciu, fals intelectual, uz de fals, bancruta frauduloasa, spalare de bani, inselaciune si delapidare; – Au mai fost acuzati Paul Teodoru, Radu Sarbu si Aurel Novac; s-au sesizat nereguli la toate cele trei companii: Romline, Navrom, Petromin;

briel 14-05-2011 - 05:34

OK, inteleg ca ati dat drumul la teava si pot sa completez ce mai lipseste. Inceputul:

    TRAIAN BASESCU a fost racolat de Securitate in 1973,  pe  cand era elev al Institutului de Marina  intocmindu-i-se  dosarul personal nr. 3990/09-11-1973
 Pana la terminarea studiilor in 1976 a fost  colaborator al  lucratorilor din Directia a IV- a de Contrainformatii  Militare. (A nu se confunda cu Directia a III-a de  Contraspionaj! )
 In aceasta calitate elevul militar BASESCU TRAIAN  avea comportamentul  obligatia sa informeze organele de Securitate despre  modul care  in se desfasurau activitatile specifice in Institut, despre si atitudinea colegilor si ale  cadrelor didactice atat in cadrul activitatilor
 pecifice,  cat si in particular.
 La terminarea studiilor, Directia a IV- a de  Contrainformatii Militare a incetat legatura cu
colaboratorul BASESCU TRAIAN , dosarul personal al  acestuia  fiind transferat la inspectoratul Judetean Constanta  al  Ministerului de Interne, Departamentul Securitatii
 Statului,  cu adresa nr. 00151392/29-09-1976.
 Dupa absolvirea Institutului de Marina, TRAIAN BASESCU  este  incadrat ca ofiter la Intreprinderea de Exploatare a  Flotei  Maritime NAVROM Constanta.  In aceasta calitate TRAIAN BASESCU este preluat ca  informator – sursa de catre lucratorii Biroului de
 Securitate Port Constanta condus la acea vreme de  ofiterul  Dumitru Nicusor.
 De folosirea ofiterului de marina TRAIAN BASESCU s-a  ocupat  direct locotenentul major de Securitate MihaiAvramides care  organiza contacte cu acesta inainte de plecarea in
 cursa si  la intoarcere. La aceste intalniri participa de regula  si  seful lui Avramides, Dumitru Nicusor, care insa se intalniea  si separat cu TRAIAN BASESCU.
 In calitatea sa de ofiter de marina, TRAIAN BASESCU  dadea  informatii cu privire la starea de spirit a  echipajului,  temele de discutie abordate de membrii echipajului,
activitatile si contactele pe care membrii echipajului  le  aveau in porturi, in timpul escalelor, activitati de  contrabanda si specula, dar si despre eventuale  aprecieri  sau comentarii facute de membrii echipajului cu  privire la  conducerea superioara de partid si de stat.
De mentionat faptul ca desi in acea perioada era  valabil  ordinul conform caruia membrilor PCR nu li se puteau  lua  informatii scrise, locotenentul major Avramides, care  avea o
 experienta redusa in munca de Securitate, el provenind  din  sistemul penitenciarelor, a cerut si a obtinut de la  informatorul   TRAIAN BASESCU mai multe note scrise pe care
 le-a depus la dosarul acestuia, nr 3990/1973.
 In jurul anului 1980, Mihai Avramides s-a intors, la  cerere, la Directia Penitenciarelor.
 In prezent Mihai Avramides este pensionar, are 57 de  ani si  locuieste in Braila, piata Independentei nr 2, bloc 2,  scara  6, apartament 92 si are tel. nr.- 0239.633691.
 Dupa plecarea lui Avramides din cadrul Biroului de Securitate Port Constanta, TRAIAN BASESCU a continuat  sa fie  prelucrat informativ de ofiterii Rosioru Ioan si
 Deacu  Constantin, tot sub coordonarea sefului biroului,  Dumitru  Nicusor.
 Dumitru Nicusor a trecut dupa 1989 in SRI, ajungand  General, sef al Sectiei SRI – Constanta si apoi  seful  Centrului Operativ Zonal Dobrogea.
Actualmente este pensionar si are doua locuinte,   una in  Constanta si una in Bucuresti.

briel 13-05-2011 - 21:22

Ca Ministru al Transporturilor TRAIAN BASESCU a initiat si demarat in 1997, o serie de activitati ca dezmembrarea materialului rulant al SNCFR si vinzarea componentelor lafier vechi, curatirea si intretinerea terasamentelor de cale ferata etc., pe care le-a incredintat unor apropiati
ai sai. Aceste activitati platite din bugetul Ministerului Transporturilor erau extrem de rentabile, dar mai ales erau imposibil de controlat ulterior sub aspect cantitativ si calitativ, reprezentand o sursa continua de fonduri pentru TRAIAN BASESCU si apropiatii sai. La  aceste activitati s-a
 adaugat incredintarea fara licitatie a lucrarilor de modernizare si asfaltare a drumurilor.
Ca Primar General TRAIAN BASESCU a debutat in 2000, la numai o luna de la investirea in functie cu o operatiune extrem de contestata, demolarea chioscurilor, in urma careia zeci de mii de familii au ramas fara sigurul mijloc de subzistenta. Explicatia acestei actiuni se regaseste  in sumele foarte mari de bani primite de TRAIAN BASESCU atat pentru campania electorala din 2000, cat si pentru folosul sau personal, de la doua mari firme de supermarket-uri, Carefour si Billa, interesate in eliminarea concurentei reprezentata de chioscurile care vindeau marfa foarte
 ieftin. Alte afaceri care au reprezentat si mai reprezinta surse importante de castig pentru Primarul General sunt  incredintarea lucrarilor de asfaltare exclusiv catorva firme apropiate lui TRAIAN BASESCU, inchirierea a 648 de WC-uri ecologice a caror intretinere costa 7 miliarde de lei lunar, autorizarea catorva zeci de firme de alimentatie publica sa-si desfasoare activitatea in parcurile Capitalei etc.O alta operatiune care i-a adus un camision important lui TRAIAN BASESCU a fost afacerea Parcul Bordei-Satul Francez. Complexul de vile a fost cunstruit la jumatatea anilor ’90 pe un teren din Soseaua Nordului care ulterior a fost revendicat.
 TRAIAN BASESCU i-a oferit proprietarului (Costel Constanda un apropiat al icepresedintelui PD Radu Berceanu), in schimbul terenului revendicat in suprafata de 19.000 de metri patrati, 3,3 hectare de teren (Parcul Bordei), pe malul lacului Floreasca, in cartierul  Primaverii, cea mai
 scumpa zona rezidentiala a capitalei. Cele 3,3 hectare de teren date in proprietate de TRAIAN BASESCU valoreaza la pretul pietei 33.000.000 de euro (1000 de euro metrul patrat), in conditiile in care terenul primit la schimb de Primaria Capitalei valoreaza numai 9.500.000 de euro, la pretul pietei (500 de euro metrul patrat). TRAIAN BASESCU se afla in relatii apropiate cu controversatul om de afaceri Frank Timis caruia i-a promis sprijin in Proiectul Rosia Montana, inca din perioada in care era numarul doi in Guvernul Radu Vasile.

briel 13-05-2011 - 21:38

Ziuaveche,

Daca va intereseaza tot materialul “Navigatorul si Turnatorul” semnat “Cu stima, Ulpia” imi spuneti si il pun in ordine sau vi-l trimit la redactie si-l puneti voi. L-am primit prin e-mail in dec.2010, dar pare scris cu ani inainte.

briel 14-05-2011 - 05:38

3. POLITICIANUL
TRAIAN BASESCU si-a inceput activitatea politica, in  1991  cand a fost numit Ministru al Transporturilor in  Guvernul  Roman.  In 1992 cind s-a produs scindarea FSN in doua tabere,
in  jurul lui Ion Iliescu si in jurul lui Petre Roman,  TRAIAN  BASESCU a ales tabara Roman.
Adevarata afirmare politica a lui TRAIAN BASESCU a  inceput  insa in 1996. Cu cateva luni inaintea alegerilor  parlamentare din noiembrie 1996, cand fiind acuzat de  adversarii politici ca este principalul vinovat  pentru  disparitia flotei, a facut un gest foarte  spectaculos, demisionand din functia de Deputat, renuntand astfel la  imunitatea parlamentara si punandu-se la dispozitia
justitiei.  In realitate acest demers politic, care i-a atras  foarte  multa simpatie in randurile electoratului, a fost  foarte  bine calculat, TRAIAN BASESCU stiind foarte clar ca  timpul  scurt ramas pana la alegeri, nu permitea organelor de
ancheta sa definitiveze un dosar extrem de amplu cum era si este dosarul Flota. Mai mult decat atat, TRAIAN BASESCU a obtinut numirea ca Director de campanie electorala al  lui  Petre Roman, si primul loc pe lista de candidati ai  PD  pentru Camera Deputatilor in judetul Vaslui.
In acest mod TRAIAN BASESCU si-a asigurat o altfel de  imunitate, stiind foarte bine ca nici un organ de  ancheta nu  va avea curajul sa-l aresteze pe directorul campaniei  electorale ale unuia din primii trei candidati la  Presedentie, si pe unul dintre cei mai mediatizati  candidati
ai opozitiei din acea vreme, in conditiile in care  toate  sondajele indicau ca PD-ul va participa
la guvernare dupa  alegerile din 1996.
TRAIAN BASESCU a considerat ca actionand astfel are  sanse  sa inchida o data pentru totdeauna chestiunea Flota  atat din  punct de vedere mediatic cat si juridic.  Dupa alegerile din 1996, TRAIAN BASESCU este numit  Ministru  al Transporturilor in Guvernul Ciorbea.
Activitatea ca Ministru a lui TRAIAN BASESCU din  perioada  1997-2000 am prezentat-o sintetic mai sus, dar foarte  importanta a fost activitatea politica a acestuia din  perioada respectiva. Initial TRAIAN BASESCU s-a plasat in randurile baronilor  PD, alaturi de Victor Babiuc, Radu Berceanu, Bogdan  Niculescu-Duvaz, Alexandru Sassu, oameni care au  constituit
trupa de soc a lui Petre Roman in disputa cu  adversarii  politici din PDSR, dar si din CDR.
TRAIAN BASESCU s-a   remarcat rapid ca varful de lance al  PD-ului, in lupta cu colegii din coalitie.  Prima victorie importanta a fost schimbarea Primului  Ministru Victor Ciorbea, in primavara anului 1998,  actiune  inceputa de TRAIAN BASESCU in decembrie 1997 prin
declansarea crizei guvernamentale. TRAIAN BASESCU a stiut sa exploateze foarte bine
aceasta  victorie, asigurandu-si o imagine de luptator pe  scena  politica romaneasca, locul doi in partid, dar mai ales  locul  doi in Guvernul condus de Radu Vasile.
Din acest moment si pana la alegerile din 2000 TRAIAN  BASESCU a sustinut in permanenta o stare de conflict  in  cadrul coalitiei de guvernare, initiind dispute cu  colegii  de Guvern, dar si cu alti lideri ai partidelor aflate  la  putere. Valeriu Stoica, Radu Sarbu, Andrei Marga, Nicolae
 Noica,  Traian Remes, Varujan Vosganian, Ion Diaconescu, Emil  Constantinescu, Mugur Isarescu, Theodor Stolojan etc.

briel 14-05-2011 - 05:42

b) Basescu a facut avere prin urmatoarele metode:
 – achizitionarea de  alimente in porturi straine, de calitate inferioara, pentru care platea preturi
 pentru calitate superioara (acest lucru se facea in colaborare cu agentul Navrom din portul respectiv – ship-chandler); – tot in intelegere cu agentul, se aprovizionau cu cantitati de motorina si ulei mult mai mici, pentru care plateau preturi mai mari; – o alta sursa de venituri ilicite era incarcarea devizelor la lucrarile de reparatii ale navelor romanesti din Marea Nordului, unde Basescu era reprezentant Navrom (ofiter acoperit). Basescu a fost in legatura cu colonelul
Vasile Stanciu (acum seful Unitatii de Ofiteri Acoperiti din SRI); lista ce urmeaza a fi publicata, fiind planificata de serviciile NATO.
 – Una dintre aceste manevre i-a fost fatala lui Basescu, care la sugestia Securitatii va fi retras in
  1989 (ordin semnat de contraamiralul Anghelescu);
 – Dupa unele marturii demne de crezare, in 1989, dupa sinuciderea g-l Milea, in biroul acestuia s-ar fi gasit o Nota prin care se solicita pentru ofiterul acoperit (gradul de capitan) MapN, Basescu Traian, aprobarea de trecere in structurile securitatii (actualul SIE), – In februarie 1990, Nicolae Vacaroiu aproba vanzarea ca fier vechi a 26 de nave; durata de viata, general
acceptata a unei nave este de 25 de ani; – Dupa acest termen ea mai poate naviga daca
 indeplineste cerintele Registrului Naval; – Lansata sub “pavilion de complezenta”
 (Panama, Liberia), nava vanduta initial ca fier vechi mai poate circula ani buni si aduce profituri substantiale;- In 1991, fratele lui Traian Basescu, Mircea Basescu
 (tot CLC)  pleaca in Japonia (port Yokohama) cu un mineralier de 165 000 tdw; de la Yokohama, Mircea Basescu trimite o telegrama anuntand ca nava s-a stricat si necesita
 reparatii capitale; – Ministrul Traian Basescu aproba, reparatia costand 1 200 000 de dolari; justificarea banilor s-a facut cu acte dubioase, iar la revenirea in tara nava a intrat in alte
 “reparatii capitale”;

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult