Acasa Exclusiv ZiuaVeche.roReportaj Atenţie, clientule! ENEL te curentează rău

Atenţie, clientule! ENEL te curentează rău

scris de Roland Catalin Pena
55 afisari

O campanie publicitară agresivă spune că 0800 07 08 09 este „telefonul care te luminează”. Clientul sună, iar toate problemele sale dispar ca prin farmec.

enel curentIa să vedem dacă e aşa şi în realitate, îmi zic, după care formez numărul magic al ENEL.

Telefonul ţâraie, o voce mă informează că discuţia va fi înregistrată, după care ajung să vorbesc cu o operatoare.

Îi dau Codul Eneltel şi îi explic problema mea:

Am fost să plătesc curentul, iar casieriţa mi-a zis că apar cu zero lei datorii, deşi ultima factura o achitasem pe 26.10.2010. Bine zic, dar atunci mi s-a spus ca figurez ca deconectat şi am achitat, călcându-mi pe inimă, o taxă de deconectare-reconectare. Deci, ar trebui să mi se fi emis facturi. Doamna de la ghişeu ridică din umeri şi mă îndrumă către un Centru de relaţii cu clienţii. Până să ajung la un asemnea Centru mă pomenesc cu o scrisoare de la ENEL că, dacă până pe 16 februarie nu iau măsuri, mi se reziliază Contractul de furnizare a energiei electrice, pe motiv că nu consum.

Hopa, cu aştia nu e de joacă! Păi dacă eu consum şi ei nu recunosc, adică nu vor să-mi ia banii, ceva e putred în relaţia mea cu multinaţionala ENEL.

Ăsta este momentul în care am sunat la telefonul minune, dacă nu mă înşeală memoria era joi 3 februarie.

După ce-i spun povestea de mai sus, operatoarea mă verifică după Codul Eneltel şi-mi explică că trebuie să mă înarmez cu actele de proprietate, cu noul index al contorului şi să dau fuga la centrul pentru relaţii cu clienţii de la Buftea, deoarece casa este situată în judeţul Ilfov. Încerc să-i explic că nu am fost niciodata deconectat fizic, că eu am consumat şi consum curent, că nu vreau să-mi modific contractul cu ENEL, ci doar să le dau banii pe care-i datorez. Aşa că, după mintea mea de umil client, cred că totul se poate rezolva prin apăsarea câtorva taste de pe calculatorul unui angajat al companiei.

Doamna de la capătul firului mi-o taie scurt: Asta e procedura!

Mai fac o ultima încercare, explicându-i că, din moment ce facturile le achit la casieriile din Bucureşti, e aiurea în tramvai să bat drumul până la Buftea.

Niciun rezultat!

Totuşi, cum nu-mi vine să cred că pusul pe drumuri e unica soluţie pe care mi-o poate oferi o companie ca ENEL sun la informaţii şi cer numărul de la Buftea. Obţin două numere de fix la care sun (cu martori) de cîteva ori pe zi, vineri, luni şi marţi. Nimeni nu a ridicat receptorul. Ca atare, miercuri mă înfiinţez la Buftea, împreună cu colegul Alin, fiindcă mirosisem deja că e rost de un reportaj.

Sunt îndrumat către un birou de la parter, unde dau peste două doamne chiar amabile. Repet povestea şi dau să pun pe birou vraful de acte ce-l cărasem după mine cu gândul să nu mă întoarcă în Bucureşti după cine ştie ce hârtiuţă. Domnele îmi zic că nu e nevoie de nicio hârtie, ci doar să le dau Codul Eneltel. Scot ultima chitanţă, cea din 26.10.2010. Una dintre doamne o ia, apasă câteva taste, mă întreabă dacă am şi noul index, îl tastează şi pe acesta, după care îmi spune că o să mi se emită o factură în jur de 15 februarie.

Stan Păţitu’ se întoarce

Sărut mâinile şi dau să plec, însă înainte să ies pe uşă mă loveşte sindromul lui Stan Păţitu’.

– Doamnă, sper că plătesc doar ce am consumat.

– O să mai plătiţi şi taxa de conectare.

– Păi nu am mai plătit-o o dată, taxa de deconectare-reconectare?

– Aia a fost doar de deconectare…

– Mie mi s-a spus atunci că e deconectare-reconectare…Doar nu puteam să fiu atât de prost să dau bani ca să fiu deconectat?

– În calculator aşa apare…

– Dar eu, cum o dovedeşte şi indexul, nu am fost niciodată deconectat fizic, aşa că nu e nici cazul să fiu reconectat…

– Asta o discutaţi cu şeful electricienilor…

– Unde-l găsesc?

– La etajul trei.

Ajung în biroul şefului. Vorbeşte la telefon. Aştept cuminte în picioare. Termină convorbirea, îi spun cum am ajuns la domnia-sa şi pentru ce. În primul rând pentru că nu consider corect să mai scot din buzunar ceva în afara de contravaloarea curentului consumat.

Ţi-ai găsit, omul o ţine una şi bună că am fost decuplat de la stâlp, că el are o hârtie semnată de doi electricieni din subordine care m-au decuplat şi că va suna să fiu recuplat…Îl invit să ne urcăm în maşină, să ne deplasăm la faţa locului şi să stabilim cine minte…Mai adaug că noul index dovedeşte clar că am avut curent tot timpul…

Replica lui mi-a curentat creierii: Înseamnă că v-aţi urcat pe stâlp şi v-aţi legat singur!

Domnule, îţi dai seama ce spui??? Realizezi de acuzaţie gravă îmi aduci? Eu pe stâlp să mă conectez ilegal???

Eee, poate aţi pus pe altcineva…e ultimul lucru pe care mi-l amintesc că mi l-a zis.

Am coborât scările hotărât să spun povestea, poate, poate nu o vor mai trăi şi alţii, care nu au altă vină decât că trebuie să suporte monopolul şi “profesionalismul” ENEL.

Grupul Enel – autoportret pe propria pagină de internet

Enel este cea mai mare companie italiană în domeniul energiei electrice şi cea de-a doua companie europeană de utilităţi în funcţie de capacitatea instalată. Este un jucător integrat care produce, distribuie şi vinde electricitate şi gaz. După achiziţia companiei spaniole Endesa, Enel este acum prezentă în 23 de ţări, având o capacitate de producție de 95.000 MW, şi vinde energie electrică şi gaz natural către peste 61 milioane de clienţi.

Enel în România

Enel este cel mai important investitor privat din sectorul energiei electrice din România. Are circa 2,5 milioane de clienți, 93.000 km de reţea şi aproximativ 5.000 de angajaţi.

Răspunsul ENEL

Către: ziuaveche.ro

În urma analizării situaţiei semnalată de dumneavoastră reiese faptul că în data de 17.09.2010, pentru locul de consum din judeţul Ilfov, xxxxxxxxxxxxx a fost achitată contravaloarea a unui număr de 11 facturi emise în intervalul 16.10.2009 – 16.08.2010.

Reamintim că potrivit contractului de furnizare a energiei electrice, consumatorul are la dispoziţie 15 zile termen de plată a facturii, la care se adaugă 30 de zile termen de graţie. În cazul în care factura nu este achitată nici pe parcursul termenului de graţie, se calculează penalităţi de întârziere pentru fiecare zi de neplată, începând cu prima zi după data de scadenţă a facturii, adică din a 16-a zi de la data emiterii facturii.

Ca urmare a termenelor de plată depăşite a fost emis un ordin de deconectare dar care, în teren, nu a fost executat.

În baza ordinului de deconectare emis, la momentul achitării tuturor facturilor restante au fost percepute atât penalizările de întârziere cât şi tariful de deconectare perceput tuturor clienţilor care se află într-o astfel de situaţie.

Datorită faptului că ordinul de deconectare nu a fost pus în aplicare, s-a luat decizia stornării sumei de 105,66 lei reprezentând tariful de deconectare pe care l-aţi achitat.

În prezent, pentru locul dumneavoastră de consum, în baza noastră de date figuraţi cu o plată în avans în valoare de 105,66 lei. Această sumă va fi scăzută din facturile viitoare ce urmează să fie emise pentru adresa respectivă sau, puteţi ridica suma respectivă, în numerar, de la Centrul de Relaţii cu Clienţii căruia îi este arondat locul de consum, pe baza unei cereri tip care vă este pusă la dispoziţie în casierie şi prezentând cartea de identitate.

Pentru a evita pe viitor astfel de situaţii, vă invităm să transmiteţi lunar indexul înregistrat de  contorul dumneavoastră, în perioada care vă este alocată si care este precizată pe factură, în chenarul din partea dreaptă, sus. Pentru transmiterea indexului puteţi utiliza atât serviciul  Telecitire, sunând gratuit la Info Enel: 0800 07 08 09, sau vă puteţi crea un cont pe aplicaţia My Enel de pe site-ul www.enel.ro . Prin intermediul acestui cont puteţi avea acces şi la alte informaţii utile cum ar fi: vizualizarea facturilor emise, consumul lunar de energie electrică şi situaţia plăţilor efectuate.

Precizăm că, în cazul în care există o citire de regularizare realizată de către operatorul de distribuţie, factura va fi emisă pe baza citirii efectuate de către acesta (nu va fi folosit indexul transmis de către client). Însă, prin transmiterea regulată a indexului contorului sunt eliminate diferenţele mari de plată a facturii în perioadele cu citiri de regularizare, existând astfel posibilitatea de a avea o estimare clară a costurilor pe care le presupune, lunar, consumul de energie electrică.

De asemenea, Enel Energie Muntenia pune la dispoziţia clienţilor săi modalităţi alternative de plată a energiei electrice prin intermediul partenerilor noştri – bănci şi agenţi economici astfel încât clienţii să nu mai fie nevoiţi să se deplaseze până la centrul de relaţii cu clienţii pentru a-şi achita factura curentă. Toate modalităţile alternative de plată le regăsiţi detaliate în pagina trei a facturii dumneavoastră de energie electrică.

Regretăm incidentul creat şi vă asigurăm că este în curs de derulare o analiză internă care să stabilească exact cauzele care au condus la această situaţie.

Biroul de presă Enel

2 comentarii

anna 23-02-2011 - 03:51

Articolul este stupefiant.Aproape ca iti este jena sa recunosti ce cretini plini de bani sinnt pe acolo.Nici macar nu vor sa gindeasca.Toata scrisoarea lor este buna de o comedie. Succes pe mai departe.

Liviu 26-02-2011 - 03:59

Prin regiile astea ale statului au ramas niste dinozauri buni de dus la muzeu. Oameni cu putina pregatire dar cu „painea si cutitul”. Iau bani cu sacul atat legal dar mai ales ILEGAL ! Situatia cu urcatul pe stalp si conectatul la loc poate sa fie una dintre cele mai reale numai ca treaba o fac „pe NV” tot angajatii Renel-ului … Se fac ilegalitati la greu si se invart banii incredibil. Nu ii trage nimeni la raspundere si ca si la vami dau mai sus ! In zilele de sarbatoare fac niste chiolhanuri monstruoase in incintele centrelor acelora. Se imbata ca porcii si cheltuiesc bani cu nemiluita ca au de unde. Nici macar treaba cu luatul banilor nu o mai fac ca au „externalizat” acest”serviciu” ! Acum omul isi citeste singur contor-ul, da singurel telefon, sta ca fraierul la ghiseu (ca oriucat de informatizat ai fi daca ai o problema nu o poti rezolva nici pe internet si nici la telefon …) si daca s-ar putea l-ar pune sa se deconecteze singur ca ei fiind mai mereu sub stare de ebrietate atunci nu mai are cine sa faca treaba !

Comments are closed.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult