Acasa Exclusiv ZiuaVeche.roReportaj Ce se întâmplă, la început de aprilie, pe autostrada Lugoj-Deva (foto)

Ce se întâmplă, la început de aprilie, pe autostrada Lugoj-Deva (foto)

scris de Doru Dragomir
2.253 Afisari

Față de alți ani, când reportajele despre construcția autostrazii erau citite cu oarecare reținere și multă neîncredere, în prezent interesul pentru ultimele noutați despre autostradă este mult mai mare, chiar dacă în aceste zile avem, din nou, multa agitație mediatică despre autostrăzi.

Balast stabilizat km 40, zona Făget, lot2

Balast stabilizat km 40, zona Făget, lot2

Cred că doar o analiză obiectivă și riguroasă ne va spune, în perioda următoare, dacă reproșurile și critica acestor zile este reală, adevărată, sau doar suspiciune și defăimare.
Dar să trecem la stadiul lucrărilor de pe cele trei loturi ale A1 Lugoj-Deva, unde luna martie a adus un important avans al lucrărilor.

Ecoduct km 85,7, lot 4

Ecoduct km 85,7, lot 4

Pe lotul 2 , Traian Vuia-Coșevița, constructorul se concentrează pe overpasul de la Colonia Mică, viaductul peste Vădana este finalizat, deasemenea pe cele 2 poduri de la nodul Margina, unde se finalizează suprabetonarea și se lucrează intens la umpluturile din zona podurilor care vor supratraversa DN 68A și calea ferată. Și terasamentele, din zona nodului Margina, sunt avansate, pe unele porțiuni se va poza în curând balastul stabilizat.
Pe lotul 3, Coșevița-Ilia, constructorul are mai multe centre de greutate, oricum șoferii care trec prin zonă remarcă o vie activitate, în special pe tronsonul Holdea-Ohaba, unde utilaje de mare capacitate execută un volum impresionant de săpătură, la o cotă de 40-50 sub nivelul drumului național 68 A.

Fundație in zona km 84 , lot 4

Fundație in zona km 84 , lot 4

La nodul Dobra se lucrează la terasamente, DN 68 a fost deviat, iar la podul peste Mureș, km 69,1, tablierul metalic a fost terminat pe ambele sensuri, pe sensul spre Lugoj se montează primele predale, urmează armătura și suprabetonarea.

Pod peste calea ferată, nod Margina, lot 2

Pod peste calea ferată, nod Margina, lot 2

La nodul Ilia, circulația DN 7 curge pe sub podul de autostradă finalizat, supratraversarea căii ferate duble Arad-Deva are o parte a culeilor și pilelor în stadiu avansat de finalizare, este posibilă montarea primelor grinzi din oțel la început de mai.

Săpături in zona km 61, lot 3

Săpături in zona km 61, lot 3

Tablier cu predale, pod Mureș, lot3

Tablier cu predale, pod Mureș, lot3

În sfârșit, pe lotul 4 se lucrează la fundația autostrăzii în zona km 84, la ecoductul de la km 85,7 se montează membrana de protecție, în perioada următoare va începe umplutura de pământ a ecoductului. În rest, se lucrează la spațiile de serviciu și se așteaptă, cu nerăbdare, autorizațiile pentru sectoarele C și D. Menționez că sectorul km 77,3- 86 este în mare parte finalizat, la nivel de asfalt binder.
Părerea mea este, văzând ritmul lucrărilor la început de aprilie, că pâna la finele anului, ar fi posibilă darea în folosință a cca. 45-50 km din totalul de 72 km ai acestei autostrăzi.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. OK Mai mult