Mii de automobiliști parcurg zilnic tronsonul de drum național 68A, Margina- Ohaba- Ilia, văd în vale autostrada în faza avansată și își pun întrebarea- dar noi cînd circulăm pe acest tronson?
A trecut luna octombrie, lucrările au avansat remarcbil, cred că acest reportaj va descreți multe frunți încruntate, sper că ce voi relata va bucura sufletul șoferilor de autoturisme sau tiruri.
Există momente în construcția unei autostrăzi, care prin semnalele transmise, anunță faze importante ale unei lucrări complexe, de tip autostradă.
Am trăit un asemenea moment astăzi, când trecând din lotul 3 spre lotul 4,/ zona Ilia/, am văzut ceva ce nu am crezut– autostrada terminată, pe circa 8km, cu parapeți , marcaje moderne, laterale și mediane, overpasuri în funcțiune- într-un cuvînt—o veste remarcabilă.
În continuare, constructorul termină consolidarea corpului autostrăzii în zona km86, amonte de Brănișca se finalizează caseta autostrăzii, la viaductul km 91 la est de Brănișca se lucrează intens la predale, armătură și suprabetonare, avem acolo o importantă mobilizare de constructori și utilaje.
Pe tronsonul Brănișca- Mintia avem parțial asfalt binder, apoi se finalizează fundația.
De la Mintia spre Șoimuș se lucrează la fundație și se finalizează două poduri, și –surpriză- avem deja un stâlp imens LEA relocat de pe traseul autostrăzii.
În zona drumului național 76 se lucrează la excavarea dealului la nord de comună/viitorul traseu/ la viaductul km 97 se montează grinzi principale din beton armat.
Avem o priveliște impresionantă la viaductul km99, cel mai lung de pe traseu/ aproape 600metri/–- o macara uriașă, de mare capacitate-300tf, a început montarea grinzilor principale- la început cele peste drumul național spre podul peste Mureș, lucrare ce va fi terminată în următoarele 3- 4 săptămâni.
Repet din nou faptul că pe acest lot, constructorul dă dovadă de o eficiență absolut remarcabilă, neoficial—și acesta este cea mai bună veste- se vorbește de terminarea a 19 km de pe acesi lot, / Ilia- Brănișca/până la finele anului, cu respectarea normelor riguroase de recepție- totul sub rezerva că vremea nu va fi total nefavorabilă în cele două luni rămase.
Revin în final la lotul 3 / Holdea –Ilia/ 20km, unde avem următorul stadiu al lucrărilor.
La viitorul nod Holdea, se lucrează la finalizarea podului / acesta are suprabetonare/ se profilează drumul de acces și giratoriul din zonă, părerea mea este că, în 10-15 zile, este posibilă devierea drumului național peste noul pod, apoi va începe marea provocare-săpătura a zeci de mii de metri cubi de pământ, trecerea spre tronsonul de autostrdă la ecoductul 1/terminat/
În continuare, constructorul se concentrează pe rambleul de pod CFR la nodul Dobra ,dar și consolidarea rambleului la podul CFR de la nodul Ilia.
În rest, autostrada este finalizată, cu asfalt de uzură, pe circa 12km, inclusiv parapeți.
Pe acest lot se vorbește despre posibilitatea dării în funcțiune, cât mai curând a 5- 8 km, din totalul de 21,14km, tot sub rezerva unui timp relativ favorabil.